הבוקר ידויי אבנים לעבר שוטרים בהר הבית



עם סיום תפילת הבוקר בהר הבית זוהו רעולי פנים כשהכינו מבעוד מועד מחסומים ויידו אבנים וזיקוקין לעבר שוטרים שנכנסו למתחם, הר הבית ייפתח כמתוכנן למבקרים

במשטרת ירושלים נאסף מודיעין אודות צעירים ערבים אשר שהו במהלך הלילה בהר הבית. הצעירים אספו אבנים, זיקוקין והכינו בקבוקי תבערה בתוך מסגד אל אקצא במטרה להתעמת עם השוטרים ולפגוע בשגרת הביקורים בהר הבית. 

בנוסף, הקימו מחסומים למניעת סגירת דלת הכניסה האחרונה למסגד אל אקצא, בהם ארונות נעליים אשר מוסמרו לדלתות המסגד, מוטות ברזל, קרשים מעץ וגדר תייל מתותלתלת שקובעה לדלתות, אשר אינם מאפשרים את סגירת הדלתות.

עוד הקימו בתוך המסגד מחסומי עץ ורשת המשמשים כמסתור עבור הפורעים, אשר מאחורי ״מגנים" אלו, משליכים את האבנים והזיקוקין.

 

פעולות אלו מעידות על ההכנות המוקדמות וכוונת הצעירים הפורעים למנוע מהשוטרים לסגור את דלתות המסגד, להתעמת ולפגוע בשוטרים באמצעות האבנים, זיקוקין ובקבוקי תבערה שהכינו מבעוד מועד. הבוקר (יום ב') עם סיום תפילת הבוקר זוהו מספר רעולי פנים כשהם עם אבנים ומחזקים את המחסומים בכניסה למסגד, כוח משטרה גדול בפיקודו של מפקד המחוז, ניצב יוסי פרינטי, נכנס למתחם הר הבית והפתיע את הצעירים שנמלטו לתוך מסגד אל אקצא , והתבצרו אחר המחסומים שהכינו ויידו אבנים וזיקוקין לעבר השוטרים. כוח המשטרה הדף אותם תוך שימוש באמצעים, הסיר, תוך זמן קצר, את כלל המחסומים שהוצבו ונעל את דלתות המסגד כשרעולי הפנים הפורעים בתוך המסגד.

מהמשטרה נמסר כי הר הר הבית ייפתח כמתוכנן לביקורים.

עוד הוסיפה המשטרה כי משטרת ירושלים תמשיך בפעילותה הנחושה והנחרצת אל מול פורעי החוק, תפעל למעצרם והבאתם לדין.

 

תמונות: חטיבת דובר המשטרה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה