נעצרו חשודים בהצתת הכיתה בבית הספר הדו-לשוני



שבוע לאחר שהוצתה בבית הספר כיתה א' ורוססו כתובות שנאה, הבוקר נודע כי היחידה המרכזית במחוז ירושלים השיגה התפתחות משמעותית בחקירה, נעצרו חשודים בהצתת הכיתה, על פרטי החקירה מוטל צו איסור פרסום גורף

במוצאי שבת לפני שבוע  הוצתה כיתה א' בבית הספר ונכתבו כתובות נאצה על הקירות. על הקירות נכתבו הכתובות "אין דו-קיום עם סרטן", "די להתבוללות", "כהנא צדק" ו-מוות לערבים".
 
המשטרה מסרה הבוקר כי יש התפתחות משמעותית בחקירה אך עם זאת, על פרטי הפרשה הוטל צו איסור פרסום גורף. והערב (יום א') הותר לפרסום כי נעצרו מספר חשודים במעשה. בנוסף, הוארך מעצרם של החשודים עד ליום חמישי הקרוב. 
 

יום למחרת התקיימה בבוקר משמרת תמיכה בבית הספר שכזכור חורט על דגלו שילוב של לימודים של יהודים וערבים יחדיו. בעקבות ההצתה ולאור משמרת המחאה למקום הגיעו סטודנטים, פעילי תג מאיר, שרת המשפטים, ציפי לבני, ח"כ אראל מרגלית, ח"כ מיקי רוזנטל, ח"כ נחמן שי, סגן ראש העיר, עופר ברקוביץ, סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך, רחל עזריה ונציגים של ארגון ההורים בירושלים. כמו כן, הגיעו תלמידים מבית הספר הסמוכים קשת וקדמה דבורה להבעת תמיכה בתלמידי בית הספר.

פז כהן יו"ר ארגון ההורים וגם אב לבנות בכיתה א' בבית הספר הוסיף "התחושות הראשוניות הן קשות, הייי בהלם מכך שילדים מוסגלים להכנס לכיתה א' בבית ספר לקחתץ ספרי לימוד וציוד של ילדים ולשרוף אותו. זה אומר משהו מאוד רע על מה שקורה פה. מצד שנימ הגינויים היו מקיר לקיר, הורי ירושלים התגייסו ולקחו חלק בלחמם אותנו ולעזור לנו להתחזק פה כקהילה וזו ירושלים הטובה והמגוונת שיש בה הכל". 

רחל עזריה, סגנית ראש העיר ירושלים, משנה לתיק החינוך: "הפגיעה בבית הספר הדו לשוני היא מעשה נפשע ומזעזע של אנשים שמתאמצים לחסל כל מקום שמצליח לפעול בשיתוף פעולה למרות השוני והפחד. לא נתן להם לעשות זאת. עיריית ירושלים נותנת גיבוי מלא לבית הספר ונוודא את המשך פעילותו הסדירה." 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה