חוזרים לכיתה א'



תכנית "אקדמיה צעירה" בירושלים יוצאת לדרך, התכנית החדשה תחבר בין תלמידי בתי ספר יסודיים וסטודנטים ממוסדות אקדמיים בירושלים, כאשר המטרה היא לחזק את בתי הספר היסודיים תוך ניצול משמעותי של העיר

בכל בית ספר יפעלו בין 4-5 סטודנטים, אשר יתרמו לתלמידים בכיתות א'-ו' מזמנם ומידיעותיהם באמצעות שיעורים, חוגים, פרויקטים ייחודיים, סיוע לתלמידים מתקשים, הפסקות פעילות וכדומה. במינהל החינוך מדגישים כי גם הסגל האקדמי יוכל לתרום באירועים כמו הרצאות לקהילה, בהנחיה של הסטודנטים, בייעוץ והדרכה למורים. 

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת ציין כי "השילוב בין מערכת החינוך בירושלים למגוון המוסדות האקדמיים בעיר הוא שילוב מנצח, טבעי ומתבקש. במהלך השנים הבאות תורחב התכנית ותהפוך לאחת מתוכניות הדגל שתייחד את מערכת החינוך בירושלים".

במסגרת שיתופי הפעולה, התוכנית תפעל השנה ב- 3 בתי ספר יסודיים בעיר כתוכנית פיילוט:

בית ספר היובל- סטודנטים  מהמכללה להנדסה ע"ש עזריאלי

בית הספר מנשה אלישר- סטודנטים ממכללת הדסה

בית הספר פרנקל- סטודנטים מהאוניברסיטה העברית 

במסגרת התכנית העירונית תיבנה מערכת יחסים משמעותית וממושכת בין מוסדות אקדמיים בעיר לבתי הספר היסודיים ולקהילה הסובבת אותם. הפעילויות במוסדות החינוך ייבנו בכל בית ספר על פי הצרכים ובהתאמה להתמחויות השונות של המוסדות האקדמיים, שבכוחן להעשיר ולשדרג את עולמות התוכן ואת דרכי הפעולה של מוסדות החינוך.

בבי"ס אליישר כבר התחילו הפעילויות וזכו לתגובות נלהבות הן מצד הסטודנטים והן מצד התלמידים שזוכים ללימוד חוויתי ומעשיר, לדוגמא:

שיעור 'עיצוב מוצר'- לקראת יריד פורים שיתקיים בנושא ארצות העולם- התלמידים לומדים על כל ארץ בתחילת השיעור ואז מכינים אביזרים ותפאורה לתחנות שלהם.

שיעור צילום- התלמידים למדו על צילום חוץ ובהמשך גם יצאו לצילומים בחצר.

בסיוע של הקרן לירושלים, התכנית צפויה להתרחב בשנת הלימודים הבאה (תשע"ו), בה כבר ייקחו חלק 10 בתי ספר בעיר ירושלים.

בתמונות: פעילות הסטודנטים בבית הספר אליישר- שיעור בנושא "עיצוב מוצר" מכינים תחנות לפורים בנושא של ארצות העולם. (קרדיט: בי"ס אליישר)

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה