הסטודנטית שהתלוננה על הטרדה מינית: "הרגשתי שאני לא מצליחה לתפקד"



מאות סטודנטים וסטודנטיות מהאוניברסיטה העברית הפגינו היום (יום ב') במחאה על התנהלות המוסד, לטענתם, בנוגע למקרים בהם סטודנטיות מוטרדות מינית. ההפגנה באה על רקע פרשיית ההטרדה מינית שנחשפה לאחרונה

תחת הכותרת "מפסיקות לשתוק- יחד נגד הפקרת נפגעות תקיפה מינית באקדמיה", התקיימה היום (יום ב') הפגנה באוניברסיטה העברית. ההפגנה באה על רקע פרשיית ההטרדה המינית שנחשפה לאחרונה בה סטודנטית התלוננהשהוטרדה מינית על ידי מרצה בכיר באוניברסיטה. 

לפני כשבועיים הודיעה האוניברסיטה כי הסכם בין האוניברסיטה, הסטודנטית והמרצה. באוניברסיטה ציינו "המרצה לקח אחריות על התנהגות בלתי הולמת כלפי הסטודנטית, ויחס פוגעני ומשפיל. המרצה הביע חרטה על מעשיו והתנצל על עוגמת הנפש שנגרמה לה. על פי ההסכם המרצה לא יוכל לשוב ללמד או להנחות סטודנטים בעתיד. בנוסף, הוא לא יוכל להיכנס במשך שנה וחצי לקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה, ולא יוכל להשתתף 5 שנים בכנסים אקדמיים או סמינרים כלשהם באוניברסיטה או מטעמה. המרצה לא יוכל להשתתף עוד בועדות או לקחת חלק בכל פעילות מנהלית המתקיימת באוניברסיטה או מטעמה". עוד נכתב "בנוסף המרצה הסכים לפצות את הסטודנטית בסכום משמעותי. הסטודנטית התחייבה שלא להעלות טענות נוספות ועתידיות כלפי המרצה".

במהלך ההפגנה שהתקיימה היום נאמה אפרת יעקב, הסטודנטית שהתלוננה ואמרה "רציתי שזה ייגמר כבר, הרגשתי שאני לא מצליחה לתפקד. הרגשתי מנוצלת שרימו אותי. המרצה השתמש בכוח שלו על מנת להפעיל עליי מניפולציות להכנס למשרדו ואז לקח את השיחה למקום אחר". אפרת גם ציינה "אני מאמינה שההסכם שנחתם עם האוניברסיטה הוא הישג חשוב והשאוניברסיטה נקטה בקו ענישה חמור". 

מהאוניברסיטה העברית נמסר בתגובה: "אנו מתייחסים בחומרה רבה לכל מקרה של הטרדה מינית, כמו גם אלימות מילולית או התבטאויות פוגעניות בין כתליה ופועלת בתוקף ליצירת סביבת עבודה ולימודים נקייה מכל סוג של הטרדה. האוניברסיטה העברית אינה סובלנית לעבירות אלו ובמקרים קודמים הענישה ותעניש עבריינים במלוא חומרת הדין".

 

תמונה: באדיבות דוברות האוניברסיטה 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה