48% מהישראלים רוצים שנושא ירושלים יקבל שעות לימוד ייעודיות



סקר שנערך ע"י המכללה האקדמית הרצוג לקראת יום ירושלים בנושא עמדות הציבור והתפיסה החינוכית כלפי העיר, קובע ש-21% מהישראלים ציינו שיש להכריז על יום ירושלים כעל יום שבתון במטרה לחזק את מעמדה של העיר כבירת ישראל

סקר שנערך ע"י המכללה האקדמית "הרצוג" (באמצעות מכון מותגים יפעת גת, בקרב 512 מרואיינים), לקראת יום ירושלים בנושא עמדת הציבור כלפי ירושלים והתפיסה החינוכית כלפיה קובע ש-48% מהישראלים חושבים שנושא ירושלים צריך לקבל שעות לימודיות ייעודיות במסגרת תוכנית הלימודים. 24% ציינו שיש לתגבר את הלימודים בנושא ירושלים רק לקראת יום ירושלים ו-28% ציינו שהנושא מקבל ביטוי ראוי בתוכנית הלימודים הנוכחית. בולטת העובדה ש-80% מקרב הציבור הדתי-לאומי  חושב שירושלים צריכה לקבל שעות לימודיות ייעודיות בתוכנית הלימודים לעומת 34% מהציבור החילוני שחושב כך.

תושבי ירושלים הם הכי פטריוטים בנושא תגבור הלימודים על העיר ירושלים 72% מתוכם ציינו שיש לקבוע שעות ייעודיות ללימוד תולדות העיר במסגרת מערכת החינוך לעומת 46% מתושבי גוש דן.

בנושא השאלה האם יש להכריז על יום ירושלים כעל יום שבתון לאומי במטרה לחזק את מעמדה של ירושלים כבירת ישראל, 21% ציינו שצריך להכריז על יום ירושלים כעל יום שבתון , 53% ציינו שלא צריך ו-26% סבורים שמערכת החינוך צריכה להכריז על יום זה כיום שמוקדש כולו לטיולים, סיורים, מפגשים ועוד בעיר.

בנושא השאלה האם הקונפליקט הבינ"ל סביב ירושלים כבירתה של ישראל צריך לחייב חשיבה נוספת – 92% ציינו שירושלים הינה בירת ישראל לעד ואין עוררין על כך לעומת 8% שחושבים שהממשלה צריכה לשקול אפשרות לקבוע את העיר ת"א כבירתה של ישראל.

הרב ד"ר יהודה ברנדס, ראש מכללת הרצוג מציין שלאור פרסומים שהיו בשנים האחרונות בנושא חוסר בידע בסיסי של ילדים ובני נוער בהקשר של ההיסטוריה של ירושלים, אתריה החשובים ומעמדה של העיר ביהדות, יש חשיבות גדולה שנושא ירושלים יהיה חלק מתוכנית הלימודים בבתי הספר.

ד"ר דורון שר-אבי, ראש החוג ללימודי ארץ ישראל במכללת הרצוג מציין "הדיון בדבר מקומה של תודעת ירושלים במערכת החינוך בכלל ותכניות הלימודים בפרט מזמין דיון רחב יותר במקומה של ידיעת הארץ במערכת החינוך, והכוונה למה שמעבר לגבולות הטיול השנתי המסורתי. איך שלא נבחן את עומק תודעתם ואת זיקתם של תלמידי ישראל לירושלים, בסופו של דבר ברור כי התהליך צריך להתחיל מן המורים והמחנכים". 

 

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה