ה"האקתון" הראשון של האוניברסיטה העברית



פרויקט ייחודי שהתקיים באוניברסיטה העברית לראשונה, כלל שיתוף פעולה של סטודנטים מתחומי מדעי המחשב, הנדסת מחשבים ותקשורת חזותית שהתחרו ביניהם על פיתוח התוכנה השימושית ביותר לסטודנטים

האקתון (hack + marathon) הוא מרתון תכנות, המרכז יחד אנשים שמעוניינים להמציא ולהוציא לפועל תוכנה או חידוש שימושי. המשתתפים מגיעים עם רעיון ראשוני ותוך זמן מוקצב צריכים לפתח כלי יישומי ומוגמר. חברות רבות ברחבי העולם משתמשות בהאקתון בכדי להמציא פיתוחים חדשניים באופן יצירתי, כך למשל, כפתור הlike הומצא במהלך האקתון של חברת בפייסבוק.

ביום חמישי האחרון נערך באוניברסיטה העברית ההאקתון (Hackathon) הראשון ביוזמת סטודנטים מהחוגים למדעי המחשב והנדסת מחשבים, בנושא 'כלים לסטודנטים'.

בהאקתון השתתפו כ-100 סטודנטים למדעי המחשב, הנדסת מחשבים ותקשורת חזותית מהאקדמיה בצלאל, אשר במהלך 24 שעות פיתחו ועיצבו תוכנה שמטרתה להקל על חיי היום יום של הסטודנט.

אחת המטרות המרכזיות של ההאקתון הייתה להוציא את הסטודנטים מהשגרה היומיומית ולספק להם תשתית מתאימה לנסיון מעשי ופרקטי בתחומי הלימוד שלהם. מכיוון שכל משתתפי ההאקתון הם סטודנטים שטרם הספיקו לצבור נסיון מקצועי, הזמינו מארגני האירוע מנטורים מתעשיית ההייטק והיזמות בירושלים ומחוצה לה שעזרו לצוותים השונים בכל התחומים הנדרשים. הסטודנטים קיבלו כלים פרקטיים ומועילים לעבודה ממובילים בתעשייה, ומעבר לכך, יצרו קשרים עתידיים שיאפשרו להם דריסת רגל אל תוך השוק המקצועי והתעשייה.

לא מעט סטארטפים נוצרו בשל שיתופי פעולה מהסוג הזה, ולשם כיוונו המארגנים.

"מבחינתנו, האירוע הזה הוא הראשון אך ממש לא האחרון. ההאקתון מהווה את יריית הפתיחה להרחבת האקו-סיסטם כאן בירושלים, עיר שנותנת בית למוסדות האקדמיים מהטובים בעולם לתכנות ולעיצוב. עיר שבה הפוטנציאל ענק והשמיים הם הגבול. אנחנו לא מתביישים לכוון לכך שבעתיד צעירים וסטודנטים יבואו לירושלים בזכות גודל תעשיית ההיי טק והיזמות בעיר". סיפרו הסטודנטים המארגנים.

את ההאקתון התחילו 28 צוותים כאשר כל צוות הכיל בין 2-5 סטודנטים. מתוכם, 25 הגיעו לשלב השיפוט המקדים - בשלב זה עברו במקביל שופטים בין כל הצוותים ודירגו אותם על פי קריטריונים שונים. לשלב הגמר שכלל פרזנטציה מול כלל המשתתפים ופאנל השופטים, העפילו 14 צוותים.

להלן הצוותים הזוכים והמוצרים שפיתחו:

במקום הראשון פרס על סך 5000 שקלים בחסות intel

צוות EasySummary - אפליקציית אנדרואיד

לימוד מהיר למבחנים, אשר מנתחת באופן אוטומטי ומהיר כל סיכום ומייצרת מבחן ידע על הסיכום.

פרס מטעם הדיקן לפקולטת מדעי הטבע ומנהל בית הספר למדעי המחשב והנדסה באוניברסיטה העברית על סך 5000 שקלים - קבלת פרס זה מותנית בהשלמת פיתוח האפליקציה תוך חודש מגמר התחרות.

צוות UniRate - אפליקציית אנדרואיד

ממשק שעוזר לקבל מידע על קורס באוניברסיטה לפי דירוג על ידי קריטריונים שונים, תגובות סטודנטים, התפלגות ציונים וכו’.

במקום השני פרס על סך 2500 שקלים בחסות noobaa

צוות DiraVolution - אתר אינטרנט

הנגשת המידע הרלוונטי על דירות להשכרה לשוכרים פוטנציאלים באמצעות שימור ידע לטווח הרחוק.

במקום השלישי פרס על סך 1000 שקלים בחסות אגודת הסטונדטים באוניברסיטה העברית

צוות GetSum - אתר אינטרנט

הנגשת חומר אקדמי על ידי איגוד המידע במקום אחד בלעדי בצורה מסודרת ופשוטה.

 

תמונות: באדיבות דוברות האוניברסיטה העברית 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה