ניצלו את החופש כדי להציל חיים



כ-350 בני נוער ירושלמים סיימו הקיץ קורס 'מגישי עזרה ראשונה' והצטרפו לשורות מגן דוד אדום, בטקס שהתקיים השבוע קיבלו המתנדבים את מדי מד"א

בטקס שנערך בכיכר ספרא בירושלים, הצטרפו השבוע כ-350 בני נוער מירושלים לשורות המתנדבים של מד"א. בני הנוער השתתפו בפרויקט מיוחד של עיריית ירושלים ומד"א, במסגרתו סיימו במהלך חופשת הקיץ קורס מגישי עזרה ראשונה של מד"א. במהלך הטקס קיבלו המסיימים את מדי מד"א ולמעשה החלו רשמית את התנדבותם בארגון. בטקס שבמהלכו מתנדבי הנוער החדשים של מד"א הציגו תצוגת תכלית של טיפול בחולה, בפצוע ובאירוע רב נפגעים  צפו הורי בני הנוער, והוא נערך במעמד ראש העיר ניר ברקת, סגניו, חברי מועצת העיר, מנכ"ל מועצת ארגוני הילדים והנוער והנהלת מד"א. בין המסיימים קבוצת בני נוער מבית הספר הדו- לשוני בעיר.

שלומי קסטרו, מנכ"ל מועצת ארגוני הילדים והנוער: "ארגון מד"א, כמו שהוא ראשון בזירת הצלת החיים, הוא גם ראשון בזירה החינוכית והחברתית שמקדמת את החינוך הערכי בישראל. אנחנו פועלים יחד להגדיל את מספר בני הנוער שלוקחים את פעילות הנוער הערכית כאן בירושלים וברחבי הארץ, במד"א ובארגונים נוספים. בספר החינוך נרשם "אחרי הפעולות נמשכים הלבבות", כשליבו של האדם  מתפעל הוא מושפע ממה שהאדם עוסק  בו, ואתם, בני הנוער שעוסקים בהצלת חיים, לבכם רחב בלאו הכי ופעולה ערכית זו רק תרחיב אותו עוד ועוד. אנחנו במועצת ארגוני הילדים והנוער ובני משפחותיכם גאים בכם."

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת נשא דברים ואמר: "אשריכם המשפחות שהשכלתם לגדל ולטפח כזה נוער לתפארת. אתם יוצקים היום תוכן למושג ערבות הדדית, מופת למעורבות בקהילה, לנתינה ולמודעות חברתית. אני רוצה להביע תודה והערכה למד"א – אני רואה אתכם בזירות, אני רואה את המחויבות, את הסיכונים שאתם לוקחים, את המסירות והמקצוענות. בכל ימות השנה, בשגרה ובעתות משבר – תמיד קופצים, תמיד מופת לעירנות, מתוך תחושת שליחות עמוקה ואהבת האדם". בתום הטקס העניק לראש העיר מנהל מרחב ירושלים במד"א שלמה פטרובר ווסט עם כיתוב 'ראש העיר' וציוד עזרה ראשונה.

ד"ר אלי יפה, מנהל אגף הדרכה והסברה במד"א: "מתנדבי הנוער של מד"א הם טובי בני הנוער בישראל, אנחנו גאים במתנדבים שלנו ויודעים שהם ימשיכו בארגון כפארמדיקים, יעסקו בסיעוד, ילמדו רפואה, ויהיו חוד החנית של המחקר ברפואה."

מנהל מרחב ירושלים במד"א שלמה פטרובר: "לפני כ-35 שנים התחלתי את דרכי כמתנדב נוער במד"א והיום אני ניצב כאן נפעם ונרגש. ההתנדבות והתרומה לזולת אינם דבר מובן מאליו ואני רוצה להודות לכל אחד ואחת ממתנדבי מד"א בהצלחה בהמשך. המתנדבים לא רק מחזקים את מד"א – הם מחזקים את העיר ירושלים."

מנכ"ל מד"א אלי בין: "כבכל שנה אני נפעם ממאות בני הנוער בוגרי הקורסים של מד"א, שבוחרים ללמוד ולעשות כל שביכולתם על מנת לסייע בהצלת חיים. יכולותיו של ארגון מד"א מבוססות לא מעט על כוח האדם המצוין המרכיב אותו, ועל כן אני גאה לברך את בוגרי הקורסים שהם מיטב הנוער של מדינת ישראל, ושהמכנה המשותף שלהם הוא הרצון העצום לסייע בהצלת חיים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה