בית הדין לעבודה חייב את נהגי הרכבת הקלה לשוב לעבודה



שופטת בית הדין האזורי לעבודה הוציאה צו המחייב את עובדי הרכבת הקלה לשוב לעבודתם. הצו מחייב את העובדים שהודיעו על מחלה לשוב לעבודתם, הרכבת שבה לפעול במתכונת חלקית. ראש העיר, ניר ברקת "אני לא מודע למגפות שיש בעיר שפרצו פתאום ובצמוד לסכסוך עבודה"

חול המועד סוכות ושביתה כללית ברכבת הקלה זאת בעקבות הודעת מרבית הנהגים שלא יגיעו לעבודה. אתמול (ג') הודיעו נהגים על היותם ״חולים". והמשמעות היא למעלה משליש מהנהגים "חולים". 

שביתת הנהגים גורמת לירידה משמעותית בתדירות הרכבות ולעליה בעומסים ובצפיפות בימי החג בהם עשרות אלפי נוסעים נוספים מגיעים לעיר. מסטיפס נמסר כי "לצערנו ההסתדרות אינה שולטת בנציגות הנהגים, ותוך זמן קצר ה"שיבושים" הפכו לשביתה כללית פראית וחסרת רסן. הפגיעה בציבור הנוסעים היא בלתי נסבלת והעיתוי, חול המועד סוכות, איננו מקרי ומקומם מאוד. הנהלת הרכבת הקלה פנתה לבית הדין במטרה לחייב את העובדים לחזור לעבודתם ולמנוע פגיעה קשה בציבור הנוסעים בימי החג. אנו מצרים על התנהגותם חסרת האחריות והמאורגנת של הועד שבחר לפגוע בשירות הניתן לנוסעים ולשבש את שגרת חייהם דווקא בימי החג תוך הפרת פסק הדין האזורי לעבודה וכן על אוזלת היד של ההסתדרות שלא מפעילה את סמכותה החוקית ולא פועלת להפסקת הפעילות הבלתי חוקית של הנהגים כלפי הציבור. הנהלת הרכבת תפעל באמצעים העומדים לרשותה במטרה למנוע את השיבושים לרבות פנייה לבית הדין לעבודה".

במקביל משרד התחבורה הודיע כי מתגבר את מערך האוטובוסים על התוואי. אגד החלה לתגבר את השירות באמצעות הקווים: 20,21,23,24,27,29 שימשיכו עד תחנה מרכזית, במקום עד הר הרצל.  כמו כן, מפסגת זאב ומגבעת התחמושת - פועלים קווי שירות סדירים לכיוון מרכז העיר.

הנהלת הרכבת הקלה פנתה לבית הדין לעבודה במטרה להוציא צו שיחייב את הנהגים לשוב לעבודה. לדיון הגיע גם ראש העיר, ניר ברקת: "אני לא מודע למגפות שיש בעיר שפרצו פתאום מייד ובצמוד לסכסוך עבודה. כאשר שלושת רבעי מהעובדים חולים - אם זה נראה כמו ברווז, הולך כמו ברווז ועושה קולות של ברווז, אז זה ברווז. למעלה ממאה ארבעים אלף איש נוסעים ברכבת הקלה ואין להם תחליף תחבורתי סביר. העיר ירושלים משלמת מחיר כבד מאוד. אין מגפה בעיר ירושלים. אני מבקש מכבוד השופטת לא להסכים לדבר הזה. כל אחד מבין שיש סכסוך עבודה והציבור משלם מחיר כבד מאוד כתוצאה מכך.  בית המשפט וההסתדרות נדרשים לקחת אחריות ומנהיגות. זה שירות שגובל בשירות חירום וביטחון. אני כואב את כאבם של תושבי ירושלים. אני לא נוהג להגיע לבית המשפט ואני מבקש לקחת ברצינות את מה שקורה כאן".

דני בונפיל, יו"ר ההסתדרות במחוז ירושלים פנה לשופטת: כמה עובדים צריך? אפשר לקבל נתון מדוייק?.

נציג הרכבת הקלה אמר בדיון כי צפויים להגיע לעיר עשרות אלפי מבקרים ומספר הנוסעים ברכבת הקלה צפוי להגיע לכ- 150 אלף נוסעים בשל החג. התמשכות השביתה תגרום לפגיעה משמעותית בנוסעים.

שופטת בית הדין האזורי לעבודה הוציאה צו המחייב את עובדי הרכבת הקלה שהודיעו על מחלה לשוב לעבודתם. עובדים שיודיעו שהם "חולים" יחוייבו להגיע לעבודה להיבדק על ידי רופא תעסוקתי. צו בית הדין ניתן לאחר שההסתדרות לא הצליחה לפעול מול הנהגים ולגרום למספר מספק של עובדים לחזור לעבודה כך שהרכבת הקלה תוכל לפעול מחר כסדרה. העובדים "החולים" יחוייבו להגיע לעבודה במהלך הלילה להיבדק.

מהנהלת סיטיפס נמסר: "אנו מקווים שהחלטת בית הדין האזורי לעבודה תגרום לנציגות הנהגים להתעשת ולפעול בהתאם לצו בית הדין כך שניתן יהיה להחזיר את שירות הרכבות מחר למען עשרות אלפי הנוסעים והמבקרים בחג".

הבוקר (ד') שירות הרכבות הקלות חזר לפעול הבוקר אך עדיין לא במתכונת מלאה. 


תמונה: flash 90/ מירים אלסטר


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה