פיגוע דקירה ליד שער האריות: הפצוע ירה במחבלת

$(function(){setImageBanner('888555ec-efc5-45f7-acb0-b910bca4f918','/dyncontent/2024/5/16/de611772-3273-4edb-b531-92ba1ef62b5e.jpg',17903,'מכללה למנהל אייטם כתבה ירושלים',525,78,false,42911,'Image','');})

מוסלמית כבת 18 דקרה אדם כבן 36 בויה דולורוזה סמוך לשער האריות שבעיר, הפצוע ירה לעבר המחבלת פצע אותה קשה, רה"מ בדיון הערכת מצב: "אנחנו בעיצומו של גל טרור"

מוסלמית כבת 18 הגיעה בסמוך למבוא המג׳לס בעיר העתיקה, הבחינה ביהודי שעבר במקום, הלכה אחריו שלפה סכין שככל הנראה היתה מוסתרת ודקרה אותו בפלג גופו העליון בסמוך לעורף. היהודי שברשותו נשק אישי הסתובב לעברה וירה לכיוונה ופצע אותה קשה.



כוח משטרה ולוחמי מג״ב הגיבו במהירות, הבחינו במחבלת הפצועה שהיא ממשיכה בריצה, זינקו לעברה בחירוף נפש, השתלטו עליה וניטרלו אותה. צוותי מד"א פינו את הפצוע לבית החולים הדסה עין כרם כשהוא במצב בינוני. המחבלת פונתה לבית החולים הדסה עין כרם כשהיא במצב קשה. מהדסה נמסר כי אל יחידת הטראומה פונה פצוע פיגוע הדקירה כשהוא סובל משתיי דקירות בראשו ובגב, הוא בהכרה במצב יציב.

בעיר העתיקה פרוסים מאות שוטרים ולוחמי מג״ב. התגובה המהירה של היהודי שנפגע ותגובת השוטרים ולוחמי מג״ב הנחושה והמקצועית מנעה המשך פגיעה בחיים מפשע.

מהמשטרה נמסר כי בסמטאות העיר העתיקה מסתובבים מוסלמים, נוצרים, יהודים, מקומיים ותיירים. כל אדם נראה טבעי לסביבה ורמת העירנות והדריכות המבצעית הנדרשת מהשוטרים היא גבוהה ביותר.

 
פאראמדיק מד"א אהרון אדלר שהגיע למקום וטיפל בנפגעים סיפר: "בסימטאות שסמוכת לשער האריות שכב גבר כבן 36 במצב בינוני כשהוא דקור בפלג גופו העליון, בסמוך אליו שכבה המחבלת, צעירה כבת 20 כשהיא במצב קשה עם פצעי ירי בפלג גופה העליון, הענקנו לפצועים טיפול רפואי ראשוני בשטח שכלל חבישות ונוזלים ופינינו אותם לרחבת הכותל בטרקטורון מד"א שם חברנו לניידות טיפול נמרץ של מד"א שפינו את הפצועים לבי"ח".

חיים אטיאס מתנדב איחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בגבר שנדקר בפלג גופו העליון בסמוך למיקום הפיגוע הקודם בחג הסוכות ולמרבה הנס הוא היה בהכרה מלאה. יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני ולאחר מכן הוא פונה לבית החולים. בוצע ירי לעבר המחבלת שדקרה אותו והיא נפצעה באורח קשה. כוחות משטרה גדולים בזירה בודקים את הנסיבות".



הפיגוע אירע קרוב למקום בו נרצחו הרב נחמיה לביא ואהרון בנט ז"ל.  כזכור, בשבת מחבל פלסטיני, תושב שטחים הגיע לרחוב הגיא בעיר העתיקה, הבחין במשפחה של יהודים שהייתה בדרכה לכותל, שלף סכין ודקר אותם, אודל בנט אשתו של אהרון ובנם נפצעו, בצער רב נרצחו הרב נחמיה לביא ואהרון בנט ז"ל. 

בעקבות המצב הביטחוני קיים היום ראש הממשלה בנימין נתניהו דיון בהערכת המצב בחמ"ל המשטרה במגרש הרוסים בירושלים. בהשתתפות השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, מ"מ המפכ"ל ניצב בנצי סאו, מפקד מחוז ירושלים ניצב צ'יקו אדרי ויו"ר ועדת חוץ וביטחון, צחי הנגבי. בתום הדיון אמר ראש הממשלה: "אתמול סיירתי בצה"ל, היום אני במשטרה. אני מבקש לשבח את המפקדים, את בנצי סאו וצ'יקו אדרי, את השוטרים ואת השוטרות, את לוחמי ולוחמות מג"ב. הם פועלים בצורה יוצאת מן הכלל, מגלים אומץ לב, חתירה למגע, מסירות והקרבה. אנחנו עדיין בעיצומו של גל טרור. אנו פועלים בתקיפות נגד המפגעים, נגד פורעי החוק ונגד המסיתים. תגברנו כוחות ואנחנו מעמידים את כל האמצעים ואת כל השיטות הנדרשים כדי להיאבק בטרור הזה. במלחמה בטרור, האזרחים נמצאים בחזית ונדרשת ערנות מרבית גם מהם. אני מבקש לשבח את קור הרוח ואומץ הלב שגילו אזרחי ישראל בימים האחרונים וגם ביום הזה, בירושלים ובקריית גת. המטרה של הטרור היא לזרוע פחד, והצו הראשון כדי לנצח את הטרור הוא לגלות קור רוח וחוסן אישי ולאומי. כבר ידענו תקופות קשות מאלה, וגם על גל הטרור הזה אנחנו נתגבר בנחישות, באחריות ובאחדות".

בתוך כך, לאחר עבודת מטה בהובלת השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, סוכם היום בין המשרד לביטחון הפנים והמשטרה לבין משרד האוצר על תוספת מענקים לשוטרים המשרתים במזרח ירושלים. המענק יעמוד על 10,000 שקל בשנה לכל שוטר. בנוסף, סוכם על תגמול כספי שיינתן לשוטרים המתגברים את מחוז ירושלים למשך תקופות ארוכות.

השר ארדן: ׳׳השוטרים והשוטרות בירושלים עובדים קשה על מנת להגן על ביטחון התושבים ולכן ''מענק הבירה'' עליו נאבקתי הוא מתבקש אך אינו מספיק. מאז כניסתי לתפקיד אני פועל לשיפור השכר של שוטרי משטרת ישראל ואמשיך להיאבק על שיפור שכר שוטרי השטח שעובדים יומם וליל, כולל שבתות וחגים, כדי להגן על כולנו׳׳.


תמונות: דוברות מד"א ואברהם צמח ואורי דייויס - סוכנות הידיעות "חדשות 24".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה