תינוק בן שנה וחצי נחנק מאגס: פונה במצב בינוני



תינוק בן שנה וחצי פונה על ידי מד"א לבית החולים שערי צדק לאחר שנחנק ככל הנראה מאכילת אגס, התינוק פונה עם חסימה חלקית בקני הנשימה, מצבו יציב

בשעה 10:07 נמסר למד"א מרחב ירושלים על תינוק שנחנק ככל הנראה בזמן שאכל אגס בבית של מטפלת ברחוב אהרון אשכולי בירושלים. חובשים ופאראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לביה"ח שערי צדק תינוק כבן שנה וחצי במצב בינוני יציב עם חסימה חלקית  בקני הנשימה.

הפאראמדיקים של מד"א זאב חפץ וראם נעימי סיפרו: " כשהגענו ראינו תינוק כבן שנה וחצי בהכרה עם קושי בנשימה וסימני חנק מגוף זר, אמרו לנו שזה קרה בזמן שאכל אגס, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים בנסיון לחלץ את הגוף הזר מקני הנשימה עד שפתחנו נתיב אויר ופינינו אותו לבית החולים תוך טיפול רפואי  ומתן חמצן, כשמצבו מוגדר בינוני ויציב. בבית החולים לאחר שהורדם חולצו חתיכות האגס מקני הנשימה ומהוושת" .

"בהגעת מתנדבי איחוד הצלה ונשיא איחוד הצלה אלי ביר למקום בתוך כדקה מאז קבלת המקרה הפעוט כבן שנה וחצי היה מעורפל הכרה ומכחיל לאחר שנחנק במהלך אכילת אגס. עקב הזנקת ניידת טיפול נמרץ מצידו השני של העיר ובתיאום טלפוני מול מד"א ובהמלצה של פרמדיק הפעוט פונה בליווי פרמדיק וחובש של איחוד הצלה ברכבו של נשיא איחוד הצלה תוך כדי המשך הטיפול הרפואי בכדי לזרז את ההגעה של הילד לבית החולים ובמהלך הנסיעה הפעוט שב להכרה ואף הקיא את רוב חלקי האגס ברכבו של נשיא איחוד הצלה". 

אלי ביר נשיא איחוד הצלה מסר: "אין ספק כי ההגעה המהירה של המתנדבים והטיפול המקצועי והפינוי המהיר לעבר האמבולנס שהמתין לקבלת הפעוט בכביש בגין ומשם הוא פונה בהכרה מלאה לבית החולים הצילו את חייו של הפעוט. מקרה זה שהסתיים בנס נותן לי עידוד ומוטיבציה להמשיך להשקיע ולפעול להביא עוד אופנועים וציוד רפואי מקצועי, להכפיל את כמות המתנדבים שיגישו עזרה וסיוע רפואי במהירות האפשרית ובכך לקצר עוד יותר את זמן ההגעה לכל מקרה ברחבי הארץ ל-90 שניות לכל היותר". 

תמונה: יונתן סינדל/ flash 90 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה