הישראלים לא מוותרים על ירושלים



תנועת המבקרים במוסדות התרבות, באירועים ובפעילויות במרחבים הפתוחים ובמתחמים השונים ברחבי העיר, הביאו לתנועת קהל של כ- 50,000 מבקרים בירושלים

על אף המצב ביטחוני הרגיש השורר בארץ השקעות ראש העיר, העירייה והרשות לפיתוח ירושלים הצליחו למשוך עשרות אלפי מבקרים לבלות בירושלים בתחומי התרבות, התיירות וחיזוק העסקים בעיר.

בהובלת ראש העיר נעשים מאמצים הסברתיים, הגדלת היצע התרבות, שיווק התיירות ורתימת הממשלה במטרה להגדיל גם את הסיוע לעסקים וגם את ההשקעות בירושלים. 

העירייה והרשות לפיתוח ירושלים משקיעים את מירב המאמצים להוביל אירועי תרבות וקמפיינים למשיכת מבקרים לירושלים כדי שיבלו בה, יאכלו בה וישנו בה, ויביאו לחיזוקה הכלכלי בתקופה מאתגרת זו.  

בשלב זה אנו עדים להצלחה רבה להשקעות אלו והנתונים מדברים בעד עצמם:

הקמפיין בהובלת גורי אלפי הצליח להביא עשרות אלפי מבקרים לעיר. כ- 30,000 איש הגיעו בשני סופי שבוע הראשונים של מבצע "חמשושלים" לעיר. 33,000 ילדים השתתפו באירועי חנוכה,

22,000 ילדים ביקרו במוזיאונים השונים ללא תשלום ועוד עשרות אלפי אנשים הגיעו מכל הארץ לראות את מופעי האור על החומות, מופעי המוזיקה במתחם התחנה ועשרות האירועים נוספים. 

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת: "אנו עדים לכך שהשקעות משמעותיות בתיירות, עסקים, תרבות  והסברה בארץ ובעולם מניבות תוצאות והצלחנו באמצעות מאמצים רבים להמשיך את מגמת הצמיחה לה ראויה בירת ישראל.

אך יחד עם זאת ירושלים זקוקה להמשך תמיכה ממשלתית במכלול הנושאים התקציביים הנדרשים להמשך פיתוחה החברתי והכלכלי של בירת ישראל". 

אילנית מלכיאור, מנהלת התיירות ברשות לפיתוח ירושלים: "בתקופה האחרונה נעשים מאמצים מאוד גדולים בארץ ובעולם להמשיך את דגרת האירועים למרות המצב.  בשבוע שעבר אירחנו למעלה מ- 200 סוכני נסיעות מרחבי העולם כדי לגבש חבילות אטרקטיביות לתיירים גם לעתיד. אנו מקיימים שיתופי עם עיתונים במדינות אירופה כדוגמת שיתוף הפעולה עם העיתון הגרמני DIE WELT  e-paper שבו כמיליון בתי אב בגרמניה קיבלו מוסף ייעודי על ירושלים. שיתופי פעולה נוספים מתקיימים עם עיתונים מצרפת, איטליה, רוסיה וארצות נוספות באירופה. בימים אלה אנו עובדים באינטנסיביות על מרתון ירושלים הבינלאומי ועד כה נרשמו למרתון המלא 600 רצים מ- 20 מדינות!

אירועי חמשושלים: 

36%  עלייה במספר המשתתפים בחמששולים השני לעומת הראשון.

20% עלייה במספר המבקרים במוזיאון ישראל לעומת שנה שעברה.

37% עלייה במספר המבקרים במוזיאון המדע.

15% עליה במספר המבקרים במוזיאון האסלאם.

40% עלייה במספר המבקרים מוזיאון האיטלקי.

חמשושלים, פסטיבל תרבות ותיירות החורף של ירושלים המתקיים מדי שנה בעיר בחודש דצמבר,  מסתמן כהצלחה גדולה והביא עד כה לירושלים עשרות אלפי מבקרים וזאת חרף המצב הביטחוני המתמשך. במסגרת סופי השבוע של חמשושלים נערכים בעיר מאות אירועי תרבות, מופעים, קונצרטים, תערוכות, מופעי מחול ותיאטרון עד השעות הקטנות של הלילה, בשילוב אטרקציות תיירותיות, סיורים ייחודיים וחוויות קולינאריות בכל רחבי העיר. שלל האירועים מושכים אליהם עשרות אלפי מבקרים וזאת בזכות שיתוף פעולה גורף של כל מוסדות התרבות, התיירות והקולינריה בירושלים.

יש לציין כי "חמשושלים" נערך ביוזמת הרשות לפיתוח ירושלים ועיריית ירושלים, בשיתוף המשרד לירושלים ומורשת, משרד התיירות, חברת עדן והתאחדות מלונות ירושלים ובביצוע והפקתה של החברה העירונית אריאל.

תמונה: נעמה נוח/ באדיבות יח"צ  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה