עסקים קטנים ובינוניים בירושלים יכולים להגיש פנייה לתמיכה כספית



הרשות לפיתוח ירושלים גיבשה חבילת הטבות לפיתוח וחיזוק עסקים קטנים ובינוניים בירושלים. מדובר במענק חד פעמי לחיזוק העסקים בירושלים בהיקף כולל של 60 מיליון שקלים, שאושרו במסגרת החלטת ממשלה

בחודש שעבר (28/11) התקבלה "החלטת ממשלה 788", שאישרה להקצות תקציב כולל של  100 מיליון ₪ לחיזוק העסקים הירושלמים והגדלת הכנסותיהם. משרד האוצר, המשרד לירושלים ומורשת ועריית ירושלים קידמו את התהליך והפקידו את הובלתו בידי הרשות לפיתוח ירושלים. עם קבלת ההחלטה התכנסה וועדה מקצועית וגיבשה חבילת הטבות ופעולות לעידוד וחיזוק הפעילות הכלכלית בעיר.

הרשות לפיתוח ירושלים (הרל"י) סיימה לגבש חבילת הטבות חסרת תקדים לפיתוח וחיזוק עסקים קטנים ובינוניים בירושלים. החל מהיום (ג') יפורסמו באתר עריית ירושלים ובאתר הרשות נוהל התמיכה בעסקים הירושלמים,  המפרט את הקריטריונים לקבלת המענק ומציג את הטפסים למילוי והגשת הבקשות.

חבילת ההטבות שגובשה נותנת מענה לעסקים בשני מישורים במקביל: עיקרה – סכום חסר תקדים וחד פעמי של 60 מיליון שקלים -  יוענק כסיוע ישיר לעסקים קטנים ובינוניים לטובת פעילות להגדלת הכנסותיהם. במקביל הוקצו כ-30 מיליון שקלים לפיתוח מעטפת שתייצר ביטחון תעסוקתי לעסקים באופן שוטף. עסק ירושלמי יימצא זכאי לקבלת המענק לאחר שיוכיח, על פי המתבקש בנוהל, כי חווה קיטון בהכנסותיו בהיקף של לפחות 25%, בחודשים ספטמבר-דצמבר 2015, בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2014 או בשנת 2013, על פי בחירתו. גובה הסיוע לא יעלה על 50 אלף שקלים ולא יפחת מ- 7500 ₪. בתום תקופת ההרשמה תקבע וועדת המענקים את מקדם הסיוע, שיאפשר את חישוב המענק הספציפי לבית העסק הבודד. התהליך מלווה ע"י לשכת רואי החשבון בירושלים.

את הבקשות לסיוע ניתן להגיש דרך אתרי האינטרנט של העירייה והרל"י עד ה-4 בפברואר 2016, באמצעות הטפסים הייעודיים המפורסמים. במוקד הסיוע ובאתרים ניתן לקבל הסבר מפורט כיצד להגיש את הבקשה. הבקשות יוגשו באמצעות רואי החשבון של בעלי העסקים ובימים הקרובים תצא גם אליהם פנייה מסודרת עם פרטי ההתקשרות להגשת הבקשות.

זאב אלקין, השר לירושלים ומורשת: "כפי שהתחייבנו בהחלטת ממשלה לפני מספר שבועות, אנחנו יוצאים לדרך בהפעלת תכנית סיוע לפיתוח העסקים הקטנים בירושלים. דווקא בימים בהם ירושלים נמצאת תחת מתקפה של גל הטרור כבר מספר חודשים, אנחנו מחויבים לעשות הכל כדי לחזק את העסקים הקטנים שהם אחת מהשדרות המרכזיות של חוסנה של ירושלים. הממשלה מוכיחה שלמרות כל המגבלות התקציביות, המשפטיות והבירוקרטיות אפשר להתארגן מהר ולהביא את הסיוע הנדרש בזמן אמת."

ניר ברקת, ראש העיר ירושלים: "אני שמח לבשר לעסקים הקטנים והבינוניים בעיר, שאנו עושים ונעשה כל שביכולתנו, על מנת שירושלים תמשיך להיות עיר אטרקטיבית לעסקים. אני ניצב היום לצד בעלי העסקים בעיר ואומר להם- אתם מנוע הצמיחה של הכלכלה המקומית- ואנו איתכם. אני קורא גם לשאר אזרחי ישראל- בואו ותיהנו מירושלים, מאתרי התיירות והמסעדות בעיר, וקחו גם אתם חלק בחיזוק העסקים בעיר. ברצוני להודות לשר לירושלים, זאב אלקין, לשר האוצר משה כחלון, ולאנשי הרשות לפיתוח ירושלים, שמביאים היום, יחד איתנו, חבילת סיוע כספית לעסקים."

מהרשות לפיתוח ירושלים נמסר כי "הודות להתגייסותם של כל הגורמים, ובראשם שר האוצר משה כחלון, השר לירושלים ומורשת זאב אלקין, וראש העיר ירושלים ניר ברקת, הצלחנו להעמיד חבילת סיוע שאין דומה לה עבור העסקים בירושלים. זו פעם ראשונה שעסקים קטנים ובינוניים בארץ מקבלים תמיכה היקפית וחבילת סיוע בסדר גודל כזה, בהיקף של 60 מיליון ₪. בעלי העסקים יודעים היום שקולם נשמע, והצלחנו לייצר עבורם תגובה מהירה ומקצועית. נציגיהם היו שותפים לתהליך העבודה, והמתווה שגובש הינו מקיף ונותן מענה לצרכים ששמענו, לחיזוק ולפיתוח העסקים בירושלים".

תמונה: משה שי/ flash 90 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה