נעצרו שלושה תלמידי בית ספר החשודים שמכרו סמים לקטינים בבתי ספר בעיר



מהחקירה עולה כי הנערים סיפקו ומכרו את הסמים לעשרות קטינים בגילאי 14-17 הלומדים במספר בתי ספר בעיר במהלך השנה האחרונה, ואף ניסו לשכנע ולהדיח נערים ונערות שלא השתמשו מעולם בסמים לנסות ולהשתמש ו'להיות כמו כולם'

במהלך השבועות האחרונים התנהלה במשטרת ישראל חקירה שעניינה סחר, שימוש והדחה לסמים של בני נוער ע"י בני נוער הלומדים בבתי ספר שונים בירושלים.

מידע שהתקבל במשטרה לפיו מספר תלמידים מוכרים סמים מסוג מריחואנה, חשיש ונייס גיא לחבריהם בני גילם, הוביל לפתיחתה של חקירה סמויה שהובילה למעצרם של שלושה חשודים מרכזיים, תלמידי בתי ספר בגילאי 18-17.

מהחקירה עולה כי שני הנערים בני 17, אשר נוהגים להשתמש בסמים מזה תקופה, החלו בעצמם לסחור ולספק את הסמים לחבריהם, וזאת כדי שיהיו סמים זמינים עבורם לשימושם שלהם.

את הסמים רכשו מתלמיד אחר, בגיר בן 18, כשברוב המקרים היו מבקשים ממנו לספק להם סמים בסכום מסוים והיו משלמים לו עבורם בסיום מכירת הסמים לחבריהם. שיטה אותה היו מכנים 'שיטת הקרדיט'.

מהחקירה עולה כי הנערים סיפקו ומכרו את הסמים לעשרות קטינים בגילאי 14-17 הלומדים במספר בתי ספר בעיר במהלך השנה האחרונה, ואף ניסו לשכנע ולהדיח נערים ונערות שלא השתמשו מעולם בסמים לנסות ולהשתמש ו'להיות כמו כולם'.

ההתקשרות העיקרית מולם בוצעה באמצעות הוואטסאפ ושימוש בקודים וכינויים (כגון: יש לך בחום? יש לך בירוק? יש לך לארגן אותי? יש לך במאתיים? ועוד).

כמו כן, השימוש בסמים בוצע בבתים, באירועים שונים ובעיקר בשטח בית הספר במהלך יום הלימודים ובטיולים מטעם בית הספר.

עשרות תלמידים נחקרו עד כה ביחידת נוער חשיפה של ימ"ר ירושלים והודו כי השתמשו בחודשים האחרונים מספר פעמים ובהזדמנויות שונות, כגון טיולים שנתיים, מסיבות ואירועים חברתיים ואף במהלך יום הלימודים בשטח בית הספר. התלמידים נחקרו ושוחררו בתנאים.

החשוד הבגיר שסיפק את הסמים, בן 18 תושב העיר, נחקר והודה שסיפק את הסמים, מעצרו הוארך והוגשה נגדו בקשה למעצר עד תום ההליכים.
שני החשודים האחרים, תלמידים בני 17 , הודו בחקירתם, מעצרם הוארך מספר פעמים והיום (ד') הגישה המשטרה ערר על החלטת בית משפט השלום לשחררם בתנאים, וזאת בעיקר לאור היקפי הסחר, ההפצה וההדחה וכן מצבם של הנערים שסיפרו כי השימוש בסמים הפך להיות אורח חייהם וכי הם נוהגים להשתמש מהבוקר ועד הלילה ובשל כך החליטו לעלות שלב ולסחור בסם כדי שתמיד יהיה סם זמין לשימושם האישי.

בית המשפט המחוזי קיבל את הערר במלואו והורה על הארכת מעצרם של השניים עד ליום שישי.

מפקד מפלג התשאול ויחידת נוער חשיפה בימ"ר ירושלים " מדובר בחקירה מורכבת שהובילה לחשיפה של עשרות בני נוער שנהגו להשתמש מדי יום בסמים מסוכנים שהפכו עבורם לאורח חיים. חקירתם במשטרה בנוכחות הוריהם ומעצרם החשוב של הנערים החשודים בסחר והדחה גדע את המשך השימוש בסמים המסוכנים בקרב בני הנוער".

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה