כתב אישום: בן 33 מכר חלקה בעיר שלא הייתה בבעלותו



פרקליטות מחוז ירושלים, הגישה לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד מחמוד אלחדור בן 33 מירושלים. אלחדור מואשם כי קיבל למעלה מ 350,000 ש"ח עבור מכירת חלקה בירושלים אשר לא הייתה בבעלותו, זאת באמצעות מצגי שווא ומעשי מרמה מתוחכמים ומתוכננים

על פי כתב האישום במהלך שנת 2014 החליט הנאשם יחד עם ג'וואדת (מכר של הנאשם) להונות אדם שביקש לרכוש קרקע בירושלים. השניים הציעו לו לרכוש חלקה מבלי שמסרו לו את עובדת היות הקרקע רשומה בבעלות האגף לנכסי נפקדים. לשם הנחת דעתו של המתלונן באמתות העסקה הכוזבת וכדי לגרום לו לשלם סכומי כסף, הם הציגו לו חוזה שכירות מזוייף, הציגו בכזב את עליאן (מכר של הנאשם) כבעל הקרקע. כמו כן, שוחח עליאן עם המתלונן ודרש סכום של כ- 600,000 דולר להשלמת העסקה. על יסוד מצג השווא, סוכם שהמתלונן יעביר את הסכום בתשלומים לעליאן המתחזה להיות בעל הקרקע. על מנת לחזק את מצג השווא, במהלך חודש פברואר 2015, העביר ג'וואדת לידי המתלונן ייפוי כוח מזויף הנחזה להיות חתום ע"י בעל הקרקע. כתוצאה ממצגי השווא ועל בסיסם, העביר המתלונן מעת לעת לידי ג'וודת תשלומים בסכומים שונים, בסך של למעלה מ-200,000 ₪.

במעשיו המתוארים, קיבל הנאשם בצוותא חדא עם ג'וודת במרמה סכום כסף הנאמד בסך של למעלה מ- 350,000 ש"ח  בכך שטען עובדה בידיעה שאינה אמת וזאת בנסיבות מחמירות. הנסיבות המחמירות מתבטאות במעשי המרמה המתוחכמים והמתוכננים שביצע הנאשם וכן בסכום המרמה.

במקרה אחר, על פי כתב האישום, על סמך אישור מזויף, ובעקבות פניית הנאשם, העביר המתלונן לידי הנאשם סך של כ-28,000 ₪ כהלוואה לטובת ההוצאות הרפואיות של אישה שנחזתה להיות בעלת קרקע בירושלים. כספי ההלוואה לא הוחזרו למתלונן.

על פי האישום השלישי, פנה הנאשם לעד תביעה בתיק אחר המתנהל נגד הנאשם, וביקש להחזיר לו סכום של כ 500,000 ש"ח , וזאת כדי לשפר את מצבו בהליך הפלילי. בנוסף, הוא הציג בפניו ייפויי כוח מזויפים אשר נחזים להעניק לנאשם ייפוי כח במספר נכסים, והציג בפני עד התביעה מצג כי הוא מעביר לידיו את הזכויות הנכסים.

תמונה: יונתן סינדל/ flash 90


תמונה: 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה