לוחמי האש מנעו פיצוץ גז בשכונת גילה



היום (ג') בשעות הבוקר המאוחרות התקבל דיווח על ריח של גז חריף ברחוב האפרסמון בשכונת גילה. למקום הוזנקו צוותי כיבוי וניטור של כב"ה ירושלים שאיתרו דליפת גז חמורה ועצרו את הדליפה

בעקבות דיווח על ריח של גז חריף ברחוב האפרסמון בשכונת גילה, הוזנקו צוותי כיבוי וניטור של כב"ה ירושלים בפיקודו של להב מוטי מלמד.
הצוותים נכנסו לבניין והריחו ריח חריף מאוד של גפ"מ. (גז בישול) באמצעות בדיקות מקצועיות וגלאי גז ונפיצים, איתרו לוחמי האש דליפת גז חמורה באחת הדירות בבניין שהייתה נעולה. בנוסף גלאי הגז התריעו ללא הרף על כך שהגז נמצא קרוב לתחום הנפיצות. מכיוון שפריצה "רועשת" לדירה הייתה יכולה לגרום לניצוץ ופיצוץ של הגז, הוחלט להזעיק למקום את יחידת היל"מ של כבאות והצלה ירושלים המתמחה בגלישה מגובה במתארים אורבניים באמצעות מערכות חבלים ואמצעי פריצה שקטים שלא גורמים לסיכון או ניצוץ היכול לגרום לפיצוץ.
לוחמי היל"מ גלשו באמצעות החבלים מהגג אל הדירה, פרצו את סורגי החלון ונכנסו לתוך הדירה בסיכון רב שכן היה חשש לפיצוץ הגז, ותוך זמן קצר עצרו את דליפת הגז ואווררו את הדירה מהגז הרב שהצטבר בה. מבדיקה ראשונית עולה כי בעקבות חיבור גז לא מקצועי החלה דליפה בדירה שלמרבה המזל הייתה ריקה באותו הזמן.

להב מוטי מלמד קצין הכיבוי שפיקד על האירוע: "בשעות הבוקר הגבנו לדליפת גז ברחוב האפרסמון בגילה, רחוב זה סמוך מאוד למקום בו אירע פיצוץ הגז לפני כשנתיים." "הגענו למקום וזיהינו דליפה חזקה מאוד שסיכנה את שלום דיירי הבניין. פינינו את הבניין מדייריו ובאמצעות יחידת היל"מ של תחנת ירושלים שנכנסו באומץ רב לדירה רוויית הגז הנפיץ, הצלחנו למנוע את הצטברות ופיצוץ הגז בבניין."

בכבאות והצלה ירושלים מזכירים לציבור, כי גז בישול הוא חומר נפיץ בעל עוצמה רבה, ולכן חל איסור להתקין צנרת גז או כל אמצעי אחר הקשור לגפ"מ בצורה עצמאית או על ידי מי שלא הוסמך לכך. התעסקות וטיפול בגפ"מ ומוצריו תעשה רק ע"י מי שהוסמך לכך ונמצאת ברשותו תעודה בתוקף המתירה לו לעסוק בכך.

תמונה: באדיבות כבאות והצלה ירושלים


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה