הרכבת הקלה בעמק רפאים- התושבים: " "לא נאפשר את הרס המושבה"



תושבי המושבה הגרמנית שבעיר מתנגדים לתכנית הרכבת הקלה בעמק רפאים. התושבים שדורשים דיון ציבורי בחלופות שהוצעו מטעמם חוששים שהעירייה לא תקבל את החלופות "אספנו שקל לשקל בשביל מממן בעצמנו מומחים, קיווינו שמדובר בכוונה אמיתית של העירייה להקשיב ולשנות, אך אך נראה שבכוונת ראש העיר להפקיד את התכנית עוד השבוע"

לפני כשלושה חודשים, הופתעו התושבים על כוונת העירייה להגיש לוועדה המחוזית תוואי לאישור רכבת קלה ברחוב עמק רפאים, למרות שלא התקיים כל דיון בנושא עם התושבים.

התושבים הצליחו לקבל התחייבות מראש העירייה לתהליך משותף במסגרתו התושבים ישמיעו את קולם, יתדיינו ויגישו הצעות לחלופות בצורת דו"ח.

ביום ראשון התושבים הגישו לראש העיר דו"ח מקצועי מקיף, שנכתב במסגרת הליך שיתוף ציבור שארך 4 חודשים. למרות שהדו"ח מצביע על נקודות בעייתיות רבות בתכנית העירייה ומעניק לחלופת עמק רפאים את הציון הנמוך ביותר, לטענת התושבים. מסתמן כי ראש העיר ניר ברקת יפקיד את התכנית המקורית עוד השבוע – ללא דיון ציבורי על מסקנות הדו"ח. התושבים מצידם זועמים: ""אספנו שקל לשקל בשביל מממן בעצמנו מומחים וישבנו שלושה חודשים כדי ללמוד את התכנית. התושבים והסוחרים התגייסו להליך הזה, כי קיווינו שמדובר בכוונה אמיתית של העירייה להקשיב ולשנות, אך אך נראה שבכוונת ראש העיר להפקיד את התכנית עוד השבוע", אומר בצלאל שמחוביץ', בעל בית הקפה בן עמי ברחוב.

חברת המועצה פלייר חסן (סיעת ירושלמים), מחזיקת תיק התחבורה והשימור במועצת העיר, מסרה: "עיריית ירושלים הובילה כאן תהליך של שיתוף ציבור שלא היה כמותו לדעתי בכל מדינת ישראל, והתושבים עצמם הרימו את הכפפה, אספו תקציב במאמץ רב, הביאו אנשי מקצוע והגישו דו"ח מקצועי לתפארת. אני קוראת לראש העיר להותיר את הדלת פתוחה, להפקיד לאישור את כל החלופות – ולקיים דיון ציבורי לגבי החלופה הנכונה ביותר לעיר בהמשך. המושבה הגרמנית היא נכס היסטורי ותיירותי – אין עוד שכונה כזו בירושלים, או בישראל בכלל. לפני שפוגעים באתרים היסטוריים ובאופי השכונה חובה עלינו לבחון את כל החלופות ולהמשיך בשיתוף הציבור". 

בדו"ח המקצועי שהוגש השבוע על ידי תושבי וסוחרי המושבה הגרמנית לראש העיר, עלו מספר רב של נקודות בעייתיות בתכנית הרכבת הקלה ברחוב עמק רפאים ההיסטורי. לדברי התושבים המתנגדים, התכנית אינה משפרת את מצב העסקים ברחוב – היא מרסקת את המסחר והתיירות במושבה הגרמנית. המקטע בעמק רפאים יגרום לפגיעה קשה בנסיעת רכבי חירום ושירות (משאיות אשפה ואספקה), התוואי בעמק רפאים ייפגע ונגישות לקשישים ובעלי מוגבלויות, ובגישה למוסדות חינוך. 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה