ברקת ליו"ר החברה למתנסים: העבר את מנהל מינהל קהילתי יובלים מתפקידו



בעקבות דבריו של מנהל מינהל קהילתי יובלים, יחיאל לוי, ראש העיר, ניר ברקת פנה ליו"ר החברה למתנסים בבקשה להעביר את לוי מתפקידו. זאת בעקבות התבטאותו של לוי בנוגע למדיניות המינהל באשר לחרדים בשכונה "כשאתה חונק הם הולכים, כשמקשים אז לא מתלהבים לגור. זה המנגנון שעובד היום"

מנהל המנהל הקהילתי, יחיאל לוי, חשף בשיחה עם גלצ כיצד המינהל מיישם מדיניות הפועלת להקשות על חיי החרדים בשכונה. "מה הרעיון? לחנוק אותם", הסביר. "כשאתה חונק הם הולכים, כשמקשים אז לא מתלהבים לגור. זה המנגנון שעובד היום". עוד מוסיף לוי, "אם ההנהלה כל כך רוצה לעשות פעילות של סרטים בגלל שזה הצורך התרבותי של אוכלוסיה חילונית, למה שתעשה את זה באותו מתחם שיש בו הרבה חרדים, שיושב בו גם רב השכונה?" שואל לוי ועונה: "כדי להפגין שאנחנו לא צריכים להיות מוטרדים איפה לעשות. יש הבנה ברמה של התושבים. ברמה של ההנהלה, של מועצת העיר - יש פיצוץ".

בעקבות דבריו של יחיאל לוי, מנהל המינהל; פנה ראש העיר, ניר ברקת לאביעד פרידמן, יו"ר החברה למתנ"סים, ורוני שרון, יו"ר המנהל הקהילתי יובלים, בדרישה לסיים את העסקת יחיאל לוי. 

"שמעתי בשאט נפש בגלי צה"ל הבוקר את דבריו של מר יחיאל לוי, מנהל מינהל קהילתי יובלים בדבר מדיניות המינהל הקהילתי 'לחנוק' את החרדים בשכונה ולקיים פעילויות בשבת על מנת 'להכעיס. לא ניתן לעבור לסדר היום על התבטאויות כה חמורות וכה בלתי מתקבלות על הדעת מעובד ציבור ששכרו ממומן מכספי ציבור של העירייה ומשרד החינוך ולפיכך אבקשכם לפעול על פי החוק והנוהל להעברת מנהל מינהל קהילתי יובלים מתפקידו", כותב ברקת.

שר הבריאות יעקב ליצמן פנה הבוקר לממ"ז ירושלים בדרישה לחקירה נגד יחיאל לוי מנהל מינהל קהילתי יובלים, בגין שיסוי והסתה נגד הציבור החרדי. לאחר שמר לוי הושמע בתקשורת כאומר "יש לחנוק את החרדים". לדברי השר מדובר בחציית קו אדום בשיח הציבורי וסכנה ממשית לשלום הציבור. השר ליצמן קרא לראש העירייה ניר ברקת ולשר החינוך נפתלי בנט, לפעול לפיטוריו המיידיים של מנהל המינהל שכן "האיש אינו ראוי לתפקידו".

נשיא המדינה התייחס להתבטאותו של מנהל המנהל הקהילתי 'יובלים' בירושלים, "עובד ציבור מחויב לציבור כולו – לא רק למגזרים מסוימיםשמעתי הבוקר בגלי צה"ל את דבריו של יחיאל לוי, מנהל המנהל הקהילתי 'יובלים' בירושלים והם העציבו והכעיסו אותי מאוד. אסור לירושלים, עיר הבירה והעיר המאגדת בתוכה את ארבעת שבטי ישראל, להפוך לזירת קרב בין תושבים. אסור בתכלית האיסור שגורמים בעירייה יעודדו עימות שכזה. הדברים שנשמעו צריכים לעורר שאט נפש בכל ישראלי ששומע אותםאני מחזק את החלטתו של ראש העירייה ניר ברקת לפעול כנגד הדברים שנאמרו הבוקר". 

חבר מועצת העיר ירושלים ומחזיק תיק המינהלים הקהילתיים משה ליאון בתגובה לדברי מנהל המינהל 'יובלים' יחיאל לוי: לא אאפשר שיח של שנאה בירושלים בכלל ובמינהלים הקהילתיים בפרט. די בכך שאנו חיים במציאות מורכבת בעיר גם ללא התבטאויות מסוג זה שעומדות בסתירה לערכים לאורם תושבי ירושלים צריכים לחיות. אבקש מחברי מכל האוכלוסיות במינהלים הקהילתיים לנהוג באיפוק ולהימנע מהתבטאויות קיצוניות נוספות כנגד כל ציבור בירושלים״.

תמונה: מיכל פתאל/ flash 90  



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה