שערי צדק: בן 11.5 נחבל בראשו במהלך נסיעה על הובר בורד



ש' מירושלים נפל ונחבל בראשו כאשר ניסה לרכב על ההובר בורד של חברו, הוא ניצל בנס וצפוי לשוב לספסל הלימודים עם תובנות חדשות

זמן קצר לאחר שהדוגמנית והמגישה, שלומית מלכה,  נפצעה תוך כדי נסיעה על קורקינט חשמלי, החלו דיונים נרחבים בנושא הסכנות ברכיבה על כלי רכב חשמליים.  ההובר בורד (רכינוע) שהפך ללהיט ברחובות ישראל, בעיקר בקרב צעירים, נמנה על רשימת כלי הרכב הנחשקים והמסוכנים.

ש., בן 11.5 מירושלים בחר להעביר את חופשת הקיץ בפעילות ספורטיבית ענפה - הוא שחה בבריכה, שיחק טניס וכדורסל עם חבריו ורכב על אופניים. את אחד מימי החופשה 
הארוכה בילה אצל חברו הטוב שהוריו רכשו עבורו הובר בורד. "ניסיתי מדי פעם לעלות על ההובר בורד של חברי ללא קסדה מבלי שהורי ידעו. אני לא ממש זוכר איך זה קרה, אני רק זוכר שאיבדתי את ההכרה לכמה שניות", מספר ש.  מבלי שהספיק להבין כיצד זה קרה ש. עף לאחור וראשו נחבט בחזקה ברצפת החצר. הוא הובהל למחלקה לטיפול נמרץ במרכז הרפואי שערי צדק שם נקבע בתוך זמן קצר כי הוא סובל משבר בגולגולת שהוביל לדימום תוך גולגולתי.

ד"ר גוסטבו רייז, מנהל היחידה לנוירוכירורגיה ילדים,  וד"ר ג'ון ויינסטון, נוירוכירורג בכיר במרכז הרפואי שערי צדק, ביצעו ניתוח דחוף במהלכו בוצע ניקוז הנוזל התוך גולגולתי.
"הנסיעה הייתה עלולה להיגמר בצורה הרבה יותר קשה", מסביר ד"ר גוסטבו רייז.  "ההובר בורד הוא כלי תחבורה לכל דבר ולא בכדי יצא חוק לאחרונה האוסר שימוש בכלי זה מתחת 
לגיל 16. נסיעה שלא כחוק עלולה להוביל לפגיעות בלתי הפיכות ומסכנת חיים". מזהיר ד"ר רייז.

ש. שוחרר לביתו במצב טוב וצפוי לשוב לספסל הלימודים בעוד כמה שבועות. ד"ר ויינסטון מסביר כי בחודשיים הקרובים יהיה עליו להוריד הילוך ולהימנע מפעילות מאומצת.

"אנו ממליצים לכל ההורים להגביל את השימוש בכלי תחבורה זה, גם אם נדמה לפעמים שהילדים הם ספורטיביים להפליא, כמו שההובר בורד מתאים לנסיעה מגיל 16 ורק לאחר חבישת קסדה. התנהלות זהירה והקפדה על כללי הבטיחות יכולה למנוע נזקים לטווח הארוך ולהציל חיים", מוסיף ד"ר ויינסטון.

תמונה: דוברות שערי צדק 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה