מי הם האנשים אשר מכירים את הציבור הירושלמי יותר טוב מכל אחד אחר?



בשנים האחרונות ענף יחסי הציבור תפס תאוצה, נכון להיום אין חברה מסחרית שאין לה משרד יחסי ציבור ואין איש עסקים שמכבד את עצמו שלא תמצאו בצוות שלו את איש יחסי הציבור ויועץ התדמית האישי.
ירושלים התברכה במיטב אנשי יחסי הציבור ויועציי התדמית. בעיר פועלים כיום כ-6 משרדים המובילים בתחום יחסי הציבור, אירועים והשקות. ההבדל הגדול בין משרדי היח"צ הירושלמים לבין הקולגות מתל אביב, הוא באחדות. בבירה לא תמצאו לכלוכים וסכסוכים בין המשרדים, ישנו שיתוף פעולה, והבנה כי יש לקוחות בשפע ועבודה לכולם. בשונה מתל אביב, המשרדים בעיר אינם מתמחים בנישה אחת, אך גם אינם מרבים להתפזר. לקחנו הפסקה מכל האירועים, לראות מי הם אותם האנשים, שעושים לנו את החיים הרבה יותר מעניינים

איש יח"צ זיו בצלאל

איש יח"צ זיו בצלאלשם המשרד: חברת זיו בצלאל יחסי ציבור והפקת אירועים. המשרד פעיל 8 שנים. 

התמחות: מתן שירותי יחסי ציבור, דוברות, מיצוב תדמיתי, הפקות אירועים עסקיים ופרטיים, ירידים ושת"פים.

איך הכל התחיל: זיו בצלאל התחיל את חייו העצמאיים בגיל מאד צעיר. את מועדון הקמפוס הוא פתח עם שותפיו בגיל 22 ומשם החל ליצור קשרים רבים שתרמו לו בהמשך דרכו.

נקודת המפנה: הכל קרה בשנת 2003. זיו ישב במשרדו, ביום אחד בהיר התקשר אליו בחור בשם נועם שגב, הציג את עצמו ומשם הכל התגלגל. שגב במקור מפתח תקווה, הגיע לנהל את סניף אמריקן לייזר בירושלים, אך ההכרות שלו עם העיר הייתה דלה, והוא היה צריך מישהו שיעזור לו ליצור קשרים ולהבין את הדינמיקה בעיר. זיו נענה בשמחה, ובהמשך הדרך השניים הפכו לחברים.

לקראת קיץ 2003, החליט שגב לערוך השקה לסניף וביקש מזיו להפיק את האירוע. מדובר על שמונה שנים אחורה, כשבירושלים לא מכירים את המושג "השקות". זיו נענה לאתגר ואחרי מספר שבועות של עבודה קשה, הגיע הערב המיוחל. על הגג של וולפסון המשקיף לגן סאקר ולכנסת, התייצבו בסביבות 600 איש, כשהצפי היה ל-200. להשקה הגיעו סלבריטאים, כדורגלנים, אנשי עסקים וכמובן שמנהלי אמריקן לייזר ששיבחו את זיו על האירוע המרשים. בהמשך השבוע זיו רץ עם תמונות בין העיתונים השונים, וקיווה שההשקה תקבל מעט חשיפה. הגיע יום שישי, זיו ונועם עמדו פעורי פה מול גזרי העיתונים, לא היה מקומון בעיר שפסח על הפתיחה הנוצצת של אמריקן לייזר. שגב שקלט את הפוטנציאל, לא ויתר לזיו ודחף אותו לפתוח משרד יחסי ציבור אירועים והשקות.

אם לא הייתי יחצ"ן: "בטח הייתי ממשיך בתחום החשבונאות, למדתי את זה בבית ספר, ואני טוב במספרים".
על ירושלים: "זו העיר שנולדתי בה, אני חי בה ובוודאי גם אמות בה. העסק שלי מזוהה עם ירושלים, ולעולם לא הייתי לי מחשבה לעזוב".

מוטו בחיים: "אני מעולם לא פניתי ללקוחות, אני חושב שזו לא הדרך הנכונה עבורי. אנשים מגיעים אליי"


אשת יח"צ טל מרום

שם המשרד: מרום תקשורת טל מרום

בעלים: טל מרום מלובץ,

סטטוס: נשואה + 3 מקסימות.

תארים: טל היא חלומו של כל הורה,  בוגרת תואר ראשון כמצטיינת דיקאן ביחסים בינלאומיים וסוציולוגיה, ובעלת תואר שני ביחסים בינלאומיים ולימודים אמריקאיים (התמחות בתקשורת ודיפלומטיה) מהאוניברסיטה העברית.

רזומה: בעלת ניסיון של 18 שנה בתחום יחסי הציבור והדוברות. אתם ודאי זוכרים אותה מעבודתה כסגנית דובר עיריית ירושלים, שם היא דיבררה את רשות התיירות של ירושלים והייתה אחראית על  תחומים רבים. את דרכה לעיריית ירושלים עשתה טל מכנסת ישראל, בה עבדה כיועצת ועדת פנים ואיכות הסביבה. כבר אז התחיל הרומן של טל עם התקשורת, אחד מתפקידיה היה בין היתר, שמירה על קשר עם הכתבים בכנסת והתקשורת שסיקרה את  המשרדים בהם עבדה.
על המשרד: "מרום תקשורת" מתמחה בעיקר בחיים הטובים, ביניהם: תחום התיירות, תרבות, קולינריה ,אמנות, כלכלה וסגנון חיים.  המשרד בורר את לקוחותיו, זאת על פי טל בכדי להעניק  שירות אינטנסיבי, אישי ומקצועי, וכן חשיבה אסטרטגית ומקצועית. העובדים במשרד רואים עצמם כחלק בלתי ניפרד מכלי השיווק של הלקוח ופועלים לקידומו.

אירוע שנחקק בזיכרון: "את המופע שנערך ביום חמישי האחרון, אני ככל הנראה אנצור לעד. עיריית ירושלים ארגנה בגן סאקר מופע של ברי סחרוב ואינפקטד משרום שלא נראה כמותו. מצד אחד לראות את אלפי בני הנוער הירושלמים נוהרים להופעה, ומצד שני את עשרות בני הנוער חולי הסרטן שהגיעו להיות חלק בלתי נפרד מהאירוע, ריגש אותי מאד. בכלל לראות מיזמים גדולים שאני לקחתי בהם חלק, מאד מרגש אותי. אירועים כמו חמשושלים, המושכים אליהם אנשים מכל קצוות הארץ, המגיעים לשמוח בבירה, עושה לי טוב".

חלום ילדות: "כשהייתי קטנה, חלמתי להיות רופאה. רציתי לרפא אנשים, וכילדה התנדבתי רבות בבית חולים. יש לי שני דודים שהם רופאים, כשהם שמעו על החלום שלי, לא עבר זמן רב לפני שהם הוציאו לי אותו מהראש. הבנתי שהתפקיד המיוחל אינו מתגמל כפי שהייתי רוצה. הפנטזיה להיות רופאה התנדפה, אך נשאר הרצון לעזור ולשמח אנשים. היום במקום בוא אני נמצאת, אני מצליחה להגשים את כל מה שאי פעם רציתי, לעזור ולתרום במה שאני יכולה, כפי שלימדו אותי בבית, וכפי שאני מלמדת את בנותיי.

בעוד 5 שנים: טל מייחלת לעצמה להמשיך לגדול ולהתפתח, אך במקביל לקריירה היא איננה מוכנה לוותר על המשפחה. "כשעבדתי כדוברת של העירייה, לא היה לי ימים ולילות. הייתי מסיימת את העבודה בשתיים בלילה עם געגועים לבנות ולבעלי. היום אני מצליחה לשלב בין השניים, ולא מוכנה לוותר על זמן איכות משפחתי".




איש יח"צ פיני קבסה
איש יח"צ פיני קבסה
שם המשרד: משרד מסר אחד

בעלות: מנכ"ל המשרד, פיני קבסה.

קיים: נוסד בירושלים לפני כ-14 שנים.

השכלה: מוסמך האוניברסיטה העברית.

רזומה: קבסה שימש בתפקידיו הקודמים, כיועץ לסגן שר חוץ וליושבי ראש ועדות העלייה הקליטה והחינוך.

תחומי פעילות: המשרד פועל בתחום יחסי הציבור והייעוץ התקשורתי תוך התמקדות  בתחומי הכלכלה, עסקים, השכלה גבוהה ובריאות. המשרד העניק במהלך שנות קיומו שירותים של יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי לבעלי עסקים, חברות, עמותות, ארגונים ומפלגות כדוגמת החברה הכלכלית ירושלים, מט"י ירושלים ו-25 מרכזי מט"י נוספים הפרוסים בכל רחבי הארץ, הרשות לעסקים קטנים ובינוניים.

אני מאמין: אנו מאמינים שעבודה מקצועית ושיטתית לאורך זמן, המשלבת יוזמה לצד חדשנות, מקוריות והתמדה היא שמניבה את התוצאות הטובות ביותר ללקוח. היחסים עם לקוחותינו מבוססים על יחסי אמון הדדי. אנו גאים בפעילות מוצלחת עם לקוחות קבועים שעובדים איתנו שנים רבות. בשנים הללו נרשמו הישגים עבורם בשיפור התדמית, בהשגת תוצאות שיווקיות מוכחות. כל זאת באמצעות קמפיינים מיוחדים של יחסי ציבור, בהפקת אירועים מורכבים ויצירתיים,  ובמידת הצורך גם באמצעות פעילות בכנסת.

יועצים מומחים: המשרד מפעיל יועצים חיצוניים המומחים בתחומי שיווק כלכלה ופיננסים.
אירוע שנחקק בזיכרון: "אני חושב שהמיזם "שישים שישים שישים", היה אחד האירועים החזקים של המשרד. המשרד החליט להראות לכל הוועדות שהוקמו לקראת אירועי 60 שנה למדינה, כי אפשר לעשות דברים אחרת ובעלות כמעט אפסית. הזמנו 60 ילידי תש"ח, שנולדו וגדלו בירושלים, ויצרנו מהם את הספרה 60. לכאורה מיזם פשוט, אך זו הייתה נקודת החוזק שלו. קיבלנו חשיפה גדולה בתקשורת הארצית והעולמית. 

טיפ תקשורתי למחאת האוהלים: "אני דווקא הייתי מייעץ לחבר'ה מה לא לעשות. דבר שאני רואה ומרגיש לאחרונה, הוא שמתחיל להיווצר פילוג. אני חושב שעל אותם מארגנים, לוותר על גימיקים זולים, לאמץ סולידריות שמתאימה למאבק, ואת כל קבוצות המיעוט שרק מוכנות להצטרף".




איש יח"צ יצחק רבחיא
איש יח"צ יצחק רבחיא
שם המשרד: רב תקשורת 

תפקידינו: משרד יחסי ציבור, מיתוג, שיווק  וייעוץ תקשורתי. 

בעלים: יצחק רבחיא בנימה אישית: יצחק רבחיא: "משחר ילדותי הייתי עיתונאי ואיש יחסי ציבור. בגיל הרך התקשיתי להיבחר לוועד הכיתה ואולי משום כך החלטתי לשפר מיומנויות. סתם...ועכשיו ברצינות, יחד עם חברי מוטי ורסס הקמנו עיתון בכתה ה' בבית הספר בית הילד. ההמשך התבקש.

לימודים: קומוניקציה באוניברסיטה העברית.

רזומה: עיתונאי ומי שזכה להקים וללוות את השבועון כותרת ראשית ואחר כך   שנים רבות בידיעות אחרונות ככתב שטחים וכתב לענייני ירושלים. אחרי קריירה ארוכה של למעלה מעשרים שנה כדובר ואיש יחסי ציבור בבית החולים הדסה, בכנסת ובחיים הפוליטיים, במגזר העסקי, כמו דואר ישראל ועוד החלטת רביחא לפני כשש שנים לפתוח משרד פרטי, ולעסוק בעיקר בתחומים האהובים עליו.

התמחות: תרבות, מחקר, אקדמיה, אומנות, מוסיקה, תערוכות, תיירות, בתי מלון ומסעדות וגם סיוע ותרומה לקהילה, אלו בהחלט נושאים שרבים שמחים לאמץ לליבם.
על המשרד: משרד בוטיק, המתמקד במרחב ירושלים והאזורים סביבה לו. התמחות ביחסי ציבור, מיתוג, שיווק, ייעוץ תקשורתי ואסטרטגיה.  במשרד תמצאו, ייעוץ תקשורתי-שיווקי למכוני מחקר, מוסדות חינוך, חברות ציבוריות ומסחריות.

פרסים: השנה זכתה החברה בקמפיין הזהב לשנת 2011, ובמקום הראשון בישראל כמשרד יחסי הציבור הטוב ביותר והמצליח ביותר מטעם האיגוד הישראלי ליחסי ציבור, על קמפיין בינלאומי שנעשה עבור האקדמיה למדעים.





איש יח"צ דן שושני
איש יח"צ דן שושני
משרד: דן שושני – יחסי ציבור ותקשורת שיווקית.

בעלים: דן שושני שנות

פעילות: משנת 2004

התמחות: המשרד עוסק במתן שירות יחסי ציבור, שירותי דוברות וייעוץ תקשורתי לחברות, ארגונים  ולעסקים  הן בתקשורת המקומית והן בתקשורת הארצית, האלקטרונית והכתובה מתמחה בעסקים, ספורט ,בידור ונדל"ן . במתן שירות יחסי ציבור, שירותי דוברות  וייעוץ תקשורתי לחברות ולעסקים  וכן לאירועים שונים. פרט לניסיון, לקוחות מרוצים וקשרים הענפים שיש לנו עם אמצעי התקשורת ומובילי דעת קהל, אנחנו מתמחים בצוות חשיבה מיומן, מוסמך ומקצועי.

אני מאמין: במשרד מאמינים כי עבודת יחסי הציבור היא מלאכת מחשבת. תחום יחסי הציבור אינו רק "צינור" להעברת מידע בין הלקוח לאמצעי התקשורת, אלא מקצוע הדורש אסטרטגיה והערכה. "אנחנו חושבים, בונים, ממציאים ופועלים בתחומינו בצורה טקטית, מבוקרת ושיטתית, בעזרת ניתוחים שיווקיים, יועצים פרסומיים ובקרת נתונים. אנו דוגלים בתפירת "חליפה המותאמת אישית" בהתאם לצרכיו התקשורתיים ורצונותיו של הלקוח". 

שירותי המשרד: יחסי ציבור, דוברות, ייעוץ תקשורתי ותדמיתי. עבודה מול התקשורת המקומית, התקשורת הארצית, האלקטרונית והכתובה. חשיפה מרבית לפעילות הענפה של הארגון  ולשירותיו  בכל אמצעי המדיה השונים.  ניהול משברים , מניעת  כתבות שליליות , הכנת תגובות לעיתונות ועוד . מתן ייעוץ מקצועי לגבי התכנים והאופי של אתר האינטרנט של החברה יצירת קשרים עסקיים ושיתופי פעולה עסקיים .
אירועים עסקיים  במגוון תחומים : אירועים גדולים לוועדי עובדים ולחברות הייטק אירועים פרטיים ותוך משרדיים של חברות שונות, כנסים, אירועי ספורט, ירידים ימי כיף, נופשונים ועוד.
 
אירוע שנחקק בזיכרון: "משחק ההצעדה החגיגי למען ילדי שלווה  בטורניר סטריטבול ירושלים . המשרד ייחצן לפני כשנתיים את טורניר הסטריטובל השנתי של עיריית ירושלים בכיכר ספרא. במסגרת הטורניר ערכנו משחק כוכבים למען ילדי שלוה, ילדים בעלי צרכים מיוחדים, בהשתתפות כוכבי העבר הגדולים של מכבי תל אביב והפועל ירושלים . זאת הייתה חוויה מרגשת ביותר, הילדים, מילאו את כל המגרש, היו כל כך מאושרים מכל האירוע וריגשו את כל מי שנכח במשחק. נקודת השיא הייתה שירת התקווה על ידי שני ילדי שלווה שפשוט שגרמו לי ולכל מי שהיה סביבי לצמרמורת בכל הגוף".

נקודת המפנה: "לפני שעברתי לעסוק ביחסי ציבור הייתי שנים ארוכות בתקשורת הירושלמית , בין היתר שידרתי ברדיו ירושלים . משה זיגדון שהיה מנכ"ל רדיו ירושלים המליץ לי בחום ללכת לכיוון של יחסי ציבור ומשם צעד אחר צעד הגעתי לתחום. כמובן שאלמלא יד מכוונת והשגחה מבורא עולם לאורך כל הדרך,  לא הייתי מגיע לשום דבר".
אם לא יח"צ : "הייתי בוודאי עוסק בנדל"ן".

מוטו בחיים: "אגרת הרמב"ן – המתכון הבטוח לחיים נכונים"

עצה למחאת האוהלים: "אני מאמין כי ישלשדר קו אסרטיבי מצד אחד, אך גם קו פשוט, עממי ולא מתנשא. המסרים חייבים להיות ממוקדים ותכליתיים, פחות סיסמאות שעל הנייר הן מצוינות אך במציאות לא ישימות, וכמובן לא לערב אג'נדות פוליטיות.  זוהי מחאה חברתית נטו הנוגעת לכולנו ואסור לאפשר לאינטרסנטים לעשות מזה הון פוליטי על חשבון כאבו של העם".




איש יח"צ חיים אלדר
איש יח"צ חיים אלדר
שם המשרד: "אלדר יחסי ציבור"

בעלים: חיים אלדר
 
התמחות: יחסי ציבור, דוברות ומיתוג עסקים לאנשי ציבור, גופים גדולים, עסקים קטנים, יזום, ארגון ותאום של סיורי עיתונאים וסיורי אישים חשובים בליווי גיבוי תקשורתי, ארגון והפקת אירועים וטקסים הכוללים: סיוע בתכנון וארגון אירועים, חיצוניים ופנימיים, עפ"י צרכי הלקוח ודרישותיו ,תכנון וארגון מסיבות עיתונאים.

היסטוריה: את  תחילת הדרך החל חיים בתקופת הפיגועים בעיר, הוא החליט  להרים ליין חיילים במועדון המיתולוגי ''אוריינט אקספרס'' . אחרי מספר מסיבות, הבין כי זה להיות הדיבור הכי חם בעיר, שמשך אליו עם הזמן המון סלב ואישי ציבור. משם התגלגל הסיפור לפוליטיקה, בשנת 2005 קמה מפלגת קדימה, וחיים היה חלק מהקמת מערך הצעירים בעיר. מיד לאחר הבחירות הפך להיות מנהל מחוז, וחלק מהצוות הפולטי של ראש הממשלה. עם הזמן התמנתה רוחמה אברהם להיות שרה המקשרת בין הממשלה לכנסת וממונה על חגיגות ה60, וחיים התמנה להיות יועצה הפוליטי. ב-2009 הוקם המשרד "אלדר יחסי ציבור".
אירוע מרגש: "אחד האירועים המרגשים שחוויתי, היה בסיור שערכתי עם גומא אגייאר, כאשר הוא תרם בית לילדים עם מוגבלויות. המקום ניקרא בית מנדי וגולדי מקום המאפשר לילדים לקבל את הצרכים המתאימים להם כדי שיוכלו להיות חלק מהחברה".

חוויה של פעם בחיים: במסגרת העבודה שלי עם גומא יצא לי לפגוש את הדיוה מדונה. נפגשנו בניו יורק וישבנו איתה לארוחת ערב. נוצר רעיון בינה ובין גומא לשיתוף פעולה בסיוע לילדים באפריקה ובברזיל. התנאי היה שמדונה גם כן תסייע לילדים בארץ. המפגש הוליד נסיעה ואירוע התרמה לילדים בברזיל. כל המסע עצמו היה מאד מרגש".   

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה