קואופרטיב קרית מנחם- מתנדבים למען הקהילה



קואופרטיב קרית מנחם, מיזם של עמותת "סינגור קהילתי" נועד לעזור לאוכלוסייה החלשה המתגוררת בשכונה, השבוע ביקרנו במקום

אם בתקופה האחרונה דובר על שחיקת מעמד הביניים ועל כך שמוצרי המזון החינוך והדיור עלו ותכף אותו מעמד קורס כנראה שלא ממש יודעים מה באמת קורה בעשירון התחתון- המעמד הנמוך. המעמד הנמוך כבר שנים מצמצם בתרופות ובארוחה חמה לילד, האוברדראפט חוגג והחובות הולכים ותופחים.

עמותת "סינגור קהילתי" שהוקמה לפני 18 שנים ע"י הגברת ברברה אקשטיין מנסה לשנות את המצב והקימה את הקואופרטיב הקהילתי בשכונות קרית מנחם וקטמון.

הקואופרטיב הוא מינימרקט ככל מינימרקט אך עם הבדל קטן מאוד, אין בו כוונת רווח, כלל המוצרים נמכרים במחירי הקרן.

בנוסף בתוך המינימרקט פועל משרד ייעוץ לאזרח במגוון תחומים כגון: דיור ציבורי, ביטוח לאומי, הוצאה לפועל , ומס הכנסה, המתנדבים במשרד מייעצים לתושבים שנקלעו לבעיות ביוקרטיות אלו ועוזרים להם לעיתים קרובות להתגבר על תסבוכות אלו.

יואב, רכב הקואופרטיב בירושלים התלווה אלינו לביקור שערכנו, הקואופרטיב הוא אומר משרת מאות אנשים מרחבי השכונה "הכלל הוא ברור, קח מוצרים במחיר הקרן אך תתנדב בעמותה"

כל קונה מתבקש להתנדב במקום מספר שעות בחודש, סידור הסחורה במדפים ניקיון המקום ובעבודה בקופה, כך מוסיף יואב, "אתה גם מקבל עזרה כלכלית וגם נותן מעצמך לקהילה ההרגשה טובה יותר".

 

רחל, תושבת קרית מנחם נוהגת לקנות במקום כבר למעלה מארבע שנים.

"אני קונה הכל, בשר, עופות, ביצים, שמן, סוכר, קופסאות שימורים ומוצרי ניקיון"

בחוץ אומרת רחל, "הייתי משלמת 300 או 400 שקל יותר מדי חודש, והקואופרטיב מציל אותי כל פעם מחדש".

עמותת סינגור קהילתי שהוקמה בשנת 1993 שמה לה למטרה לצמצם את הפערים בחברה הישראלית שגם ככה הולכים ומתרחבים מדי יום, "אנחנו מגיעים לאנשים החלשים ביותר לאלו שכבר איבדו תקווה ובעזרת הייעוץ זכויות שלנו ובזכות החסכון הכלכלי שלהם כאן הם מקבלים תקווה חדשה ורואים את האור בעיניים שלהם מסכם יואב את הביקור.

קואופרטיב קרית מנחם פתוח בימי שלישי בשעות  10:00 בבוקר ועד 19:00 בערב במרכז המסחרי ברחוב קולומביה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה