לכבוד חג הפסח בחרנו עבורכם אתרי טיול לחול המועד, בואו להכיר את ירושלים טוב יותר במקום לשבת בבית. חג שמח

יום ראשון: הגן הבוטני

אם אתם רוצים לראות,להריח, לטעום ולהשתכר מהיופי ומהריח בואו לגן הבוטני בפסח (הכניסה חינם הסדנאות בתשלום).

הגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים הוא אחד המקומות הקסומים בירושלים. מדובר בגן בגודל 120 דונם ובו כמעט 10.000 מינים של  צמחים  עצים שיחים פרחים עצי ענק כמו עצי סקוויה הנראים למרחוק צמחים טורפים ( מכל העולם) הגן מחולק לפי יבשות תבל וכל חלקה פורחת בתקופה אחרת. הגן נוסד בשנת 1953 והוא משמש גם כבנק גנים  לשמור על מינים נכחדים.

בחול המועד תתקיים בגן תערוכת הגינות הארצית 2012. התערוכה השנה תתרכז בגינון תוך כדי שימוש בצמחים מקומיים חסכוניים במים ותדגים את האפשרות להקים גינה בכל מקום ובכל גודל. כמו כן יתקיימו סדנאות יצירה ירוקות, אמני רחוב, חפש את המטמון ,הדרכות בשטח,יריד הביתנים ועוד.... במורד הגן אגם מלאכותי ובו דגים ומסביבו קנה וסוף.

השנה כבר פיספסתם את פריחת הדובדבן. זרעי הדובדבן הובאו לגן לפני כמה עשרות שנים ע"י אנשי כת המקויה אוהבי ישראל ומאז בכל שנה מתקיים פסטיבל הסאקורה בימים המעטים של הפריחה (מוזמנים בשנה הבאה)

הכניסה לגן משכונת ניות רחוב בורלא 1 או מתחנת הדלק ניות ברחוב הרצוג. טלפון לברורים :6794012. מתאים לכל המשפחה ולכל הגילים.

יום שני: גן הורדים וגן סאקר

הוא נמצא ממש במרכז העיר , צמוד לבית המשפט העליון ,למשרד רה"מ ולכנסת. מקום של כבוד מצא לו המצפור של החברה להגנת הטבע בגן הורדים . בעונה זו של השנה שמתחילה פריחת הורדים בגן הורדים אין מקום טוב מזה לסיור קצר, גם לעולי הרגל וכמובן לירושלמים עצמם.

חונים במגרש החניה של גן הורדים ואם מלא אפשר בחניון הלאום ( תמורת תשלום)בגן הורדים חמישה עשר אלף ורדים מ-400 זנים שונים,  מעשרות ארצות והוא משתרע על שטח של 75 דונם. הגן הוקם עוד לפני שנבנו בניין הכנסת ובית המשפט העליון. בהתחלה נקרא " גן הנשיא" ויועד לטקסים ממלכתיים בלבד ולא הותרה כניסת מבקרים . רק לאחר מאבק ציבורי נפתח הגן לציבור הרחב. במהלך הכשרת הגן  התגלו במקום מערות קבורה מתקופת בית שני. במקום מוצגת גם  רצפת פסיפס מהתקופה הביזנטית.

במקום  מצפור של החברה להגנת הטבע שפתוח בכל  חול המועד בין השעות 09:00-15:00

שם תוכלו לצפות מקרוב על ציפורים נודדות וגם על אגם מלאכותי שיש בו בריכה טבעית שם תוכלו בימים אלה להציץ  על צפרדעים ששרות ומקרקרות . באתר מוצגת   תערוכת צילומים וציורי ציפורים של וולטר פרגוסון.( כדאי להצטייד במשקפת)

בשטח הגן  נמצא מנחת המסוקים  על שם תא"ל שמואל אלדר ובסמוך גם מנורת הכנסת הגדולה.

עיקר החוויה בגן היא תצפית מקרוב על בעלי חיים צפרדעים וציפורים ( הכניסה ללא תשלום)להעמקת החוויה כדאי להיכנס לאתר האינטרנט של המצפור :   www.jbo.org.il .

מהגן ממומלץ לרדת לגן סאקר הסמוך .הגן בימים של  מלחמת השחרור שימש שדה תעופה למטוסים קלים ושמו היה  " מרום" עד היום תוכלו לראות את מגדל הפיקוח של השדה בבית מול הגן במקום שבו מתעקל הכביש (מול המקום שבו היה מאהל מחוסרי הדיור) . בקומה השנייה אפשר לראות עדיין את החלונות והחרכים של מגדל הפיקוח.

ואם יש לך שעה פנויה כשאתם בעיר אין מקום טוב מזה .


יום שלישי: טיילת ארמון הנציב

הטיילת שאנחנו מכירים בשם " טיילת ארמון הנציב" מורכבת משלוש טיילות " טיילת שרובר" טיילת האז" " טיילת גולדמן" והן מהוות למעשה טיילת אחת שמחברת את כולן. 

אומנם לא ביקרתי בכל העולם אבל מהטיילת אנחנו צופים באחד הנופים היפים בתבל. העיר העתיקה, עיר דוד הר הזיתים המסגדים,החומות הרי מואב ומדבר יהודה. אך בעיקר אגן העיר העתיקה שמאפשר מעקב אחרי התפתחותה של ירושלים  מהשלוחה של עיר דוד מדרום, העיר של בית שני וגם העיר החדשה שמחוץ לחומות.

טיילת ארמון הנציב הוא קו פרשת המים  בין הים התיכון לבין ים המלח  ממערב ירושלים ממזרח מדבר יהודה וים המלח.

השם של הטיילת נגזר מארמון הנציב פשוטו כמשמעו. ארמון הנציב נבנה על הר העצה הרעה ובו התגורר הנציב העליון הבריטי משנת 1931 עד לסיום המנדט ב1948. היום שוכן במקום מטה האו"ם האזורי. בהר העצה הרעה על פי המסורת השאיר אברהם את נעריו בלכתו לעקוד את יצחק על הר המוריה. ע"פ המסורת הנוצרית גר על הר העצה הרעה הכוהן הגדול כייפא ושם התכנסה מועצת הזקנים שהחליטה למסור את ישו לצליבה בידי הרומאים. בערבית נקרא המקום  ג'בל מוכבר.

לאורך הטיילת פינות ישיבה, פרגולות שנותנות צל וגם ספסלים.לאורך הטיילת ניטעו מאות עצי זית וגם שבעת המינים. באזור גם שוחזרה אמת מים מימי בית שני שהובילה מים לירושלים מדרום.

ההגעה למקום היא מדרך חברון בפניה לשכונת תלפיות מזרח, עד סוף הכביש לפני הירידה לשכונת תלפיות מזרח.

כדאי להצטייד במשקפת וגם בחומר הסטורי העוסק בעיר דוד, נקבת השילוח, חומות העיר, ישו, ומדבר יהודה כל זה להעצמת החוויה והידע.

יום רביעי: מוזיאון הישוב הישן

הרובע היהודי והכותל המערבי מושכים מאות אלפי מטיילים בשנה ללא צורך בהמלצות. בפסח הזה נשאר באזור ונמליץ על מוזיאון " חצר הישוב הישן"  ע"ש יצחק קפלן שנמצא ברובע היהודי בעיר העתיקה. מומלץ להגיע בתחבורה ציבורית או ברכב פרטי לאזור שער יפו או לרחבת שער ציון או לכותל המערבי.מכל המקומות האלה המוזיאון נמצא במרחק הליכה קצרה. (משער יפו לפני הכניסה לשוק פונים ימינה לרחוב הפטריארכיה הארמנית בכיוון מגדל דוד ולאחר מכן פונים שמאלה לרחוב סנט ג'יימס שהופך להיות רחוב אור החיים. משער ציון הולכים ימינה לכיוון הרובע היהודי ונכנסים לרחוב חב"ד וממשיכים ברחוב אור החיים עד למוזיאון) 

המוזיאון ממוקם בבניין בן 500 שנה והוא משקף את אורח החיים של אנשי הישוב הישן במאות השנים שלפני נפילת העיר בשנת 1948. במוזיאון תוכלו למצוא שפע של ריהוט חדרים משוחזרים של כל העדות על בל הציוד שהיה בהן ,בור מים  ובתי כנסת " אור החיים" ע"ש הרב חיים בן עטר ובית הכנסת ע"ש האר"י הקדוש שנולד באותו מקום.

המוזיאון הוקם אחרי מלחמת ששת הימים . והוא משקף את החיים במקום מתחילת המאה השש עשרה עד שנת 1948.במוזיאון  תצוגה מיוחדת על המצור שקדם לנפילת הרובע במלחמת השחרור וגם תערוכות מתחלפות.

טלפון : 6276319  רחוב אור החיים 6  שעות פתיחה בחול המועד 10:00-18:00 הדרכה לקבוצות בתיאום מראש.

 


 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה