סיור לזכרו של חנן פורת ז"ל



ביום ירושלים יתקיים בפעם הראשונה סיור בעקבות הלוחם חנן פורת ז"ל. הסיור יתקיים באתרים שונים בירושלים ובסיומו יתקיים טקס בכותל

צילום: שחר כהן
 לקראת יום ירושלים, יתקיים סיור בעקבות הלוחם חנן פורת ז"ל. אם עד היום, כשעסקו בפורת דיברו על המתנחל מהגבעות, יוזמה חדשה שנערכת לראשונה מבקשת להזכיר לציבור הרחב את הצד הצבאי של הלוחם.
 

היוזמה תתקיים בדרך מקורית: טיול בעקבות הלוחם חנן פורת , דווקא ביום ירושלים, שיחול בשבוע הבא. זה המקום להזכיר, שפורת יזם את חוק ירושלים, הקובע את יום כ"ח באייר, שבו שוחררה ירושלים במלחמת ששת הימים, כחג לאומי.
 
עמותת "משקפת", חברה למדרשת בית אורות, ויחדיו הן מציעות, סיור מרתק באתרי המופת של ירושלים בעקבות גדוד 66 של הצנחנים, בו לחם חנן פורת ז"ל, תצפית פנוראמית מרכס הר הצופים עם הסבר על הקרבות שהיו במקום.לראשונה  יוקרן חיזיון אור קולי אודות קרבות מלחמת ששת הימים עם קריינות של חנן פורת, משם יצעדו לתצפית מוטה גור, משם ניתן להשקיף אל נופה  של ירושלים ההיסטורית, תוך הסברים נוספים על התנהלותם של הצנחנים. לאחר מכן ימשיך הסיור לכותל המערבי ובסוף היום יתקיים טקס חגיגי עם שירה בציבור . 
הסעות מאורגנות של עשרות אוטובוסים מתוכננות לצאת מכל רחבי הארץ: ת"א, חיפה, מודיעין, רעננה, נתניה, וגבעת שמואל. הסיור פונה לחילונים ולדתיים כאחד, באופן סימבולי – ביום שמוקדש לעיר שחוברה לה יחדיו.
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה