בלוג חיי הלילה של שוורצמן



"כולנו מכירים את המשל המספר על הרועה? אני לא כל- כך בטוחה. השבוע אני משתפת אתכם במשל זה כתמונה המציגה את חיי הלילה בעיר בתקופה האחרונה"

ירושלמים יקרים,

אנחנו נמצאים בתקופת החגים הצפופה ולכולנו או לפחות לחיות הלילה שבנו יש את החשק לצאת מהבית ולבלות. לא עוד מסיבה שגרתית שאנחנו מוצאים את עצמינו יושבים על הבר, שומעים את אותה המוסיקה והכי מתסכל פוגשים את אותם האנשים כל ערב וערב. יש את הציפייה לערב מושקע ומיוחד עם קונספט שונה מכל ערב ובהרגשה שלי והעקביות אחרי דפי הפייסבוק של אנשי הלילה, לא נתקלתי במסיבה שממש הרעידה או תרעיד את כותלי המקום.

אין ספק שהפקה טובה מצריכה השקעה כספית גדולה ובהתאם לזאת התשלום בכניסה למקומות הבילוי ומחירי הבר גבוהים בכדי לכסות את ההוצאות הנלוות לאירוע. סלחו לי על הישירות, אך בודדות ההפקות שניתן להצביע עליהם בתקופה האחרונה ללא קשר לתקופת החגים שניתן לומר "היה שווה לשלם את הכסף". במידה וישקיעו בפיתוח חיי הלילה בעיר, בלייני העיר ועם פרסום טוב גם בליינים מחוץ לירושלים יגיעו לבלות וכמובן ישלמו את הכסף הנדרש בשביל ליהנות.

התמונה שמצטיירת לקהל הבליינים מתארת תקופה חלשה ומשעממת ובואו לא נתבלבל- אנחנו יוצאים כי בבית אחרי ארוחת החג בימים אלו או להבדיל אחרי יום שבתון ארוך, משעמם עוד יותר. אני רוצה לשתף אתכם במשל מוכר שיתאר בצורה טובה את דעתי על מצב עולם הלילה הירושלמי. המשל מספר על רועה שנכנס אל תוך היער, מתוך שעמום המציא כי הותקף על ידי זאב וצעק לעזרה 'זאב'! (זה תמיד מצחיק אותי שהרועה נכנס אל תוך היער מתוך שעמום וחשב דווקא על החיה זאב, אם אתה כבר מדמיין, אז לפחות יצור אטרקטיבי כמו דרקון ירוק שיורק אש בצבע כחול מטאל).

לענייננו, כל תושבי הכפר היו רצים מהר אל תוך היער לעזור לרועה שצועק לעזרה ומגלים כי אין זאב ואין צורך בעזרה. כאשר הדבר חזר על עצמו מספר פעמים, לפתע ביום בהיר אחד הרועה אכן נתקל בזאב בתוך ביער, צעק לעזרה אך איש לא הגיע לעזור והזאב טרף את הצאן (שוב פרט שמעלה את רמת העצבים בגוף, למה להגזים? כבש אחד מספיק, לא צריך להיסחף בעדר שלם).

מדוע דווקא בחרתי במשל זה? עולם הלילה הירושלמי כיום אינו מחדש וכל מסיבה בכל שבוע היא כמו הזעקות של הרועה לעזרה- אין עניין אמיתי או קונספט מיוחד שמושך את הבליינים. בכל פעם שאנו מגיעים למסיבה שלכבודה הושקע עיצוב ההזמנה אנו מגלים כי כלום לא השתנה, בדיוק אותה מסיבה ולעיתים אף מגלים כי חלק מן ההבטחות המזהירות בכדי למשוך את הקהל לא מתקיימות. כשתתקיים הפקה רצינית בירושלים עם המון השקעה סביבה אני מאוד מקווה כי הבליינים העייפים אכן יחפצו בה. הפקות שירושלים עוד לא הכירה ובאמת כל העיר תרוץ לקנות כרטיסים בכדי לראות על מה מדובר.

שינוי מתחולל כשהוא מגיע ממקום אמיתי ולרגל השנה החדשה אנחנו באמת צמאים לו. הגיע הזמן לשנות, להרחיב, לגוון ולהשקיע בקהל הבליינים ובעולם הלילה בפרט. לבצע ולא רק לדבר- תעירו את ירושלים מחדש! בא לנו אוירה אחרת, בא לנו להכיר אנשים חדשים שיגרמו לערבי הבילוי שלנו להנאה ממושכת וחשק לעוד.

מקווה שיחד עם הברכות לשנה החדשה, נברך לשנה פורייה, מרעננת ומושקעת יותר בחיי הלילה בעיר.

עד לסופ"ש הבא,

צאו, בלו ותיהנו.

שלכם,

יפית.

צילום: אורן חסידים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה