טרנד מסוכן בדרך אליכן..



בדים כבדים, מבריקים, ונעימים אך ממש לא עושים עימנו חסד (וזה בלשון המעטה) בד הקטיפה עושה קאמבק ומגיע אלינו בצבעוניות, במראה עשיר ובפומפוזיות מודגשת. למה דווקא קטיפה (או יותר נכון, למה לא.) בואו נתחיל..

בחורף הקרוב, הרי הוא חורף 2012-2013, חוזר אלינו טרנד די מעניין שהיה חבוי אי שם בארונות של סבתא ועורר ניחוחות נפתלין, בקיצור לא נגענו. ומי שמכן הייתה מסתובבת בחנויות יד שנייה ודאי הייתה יכולה לזהות את הקטיפה במגע (הפחות נעים בעיני.) ובעובי הבד הפחות מחמיא. בעבר הקטיפה שימשה בני מלכות ואצולה, והופיעה בעיקר בשמלות ערב חגיגיות וחצאיות ארוכות ששימשו לאירועים מיוחדים. היום ניתן לראות את הקטיפה החל בשמלות, מכנסיים, כובעים ועד נעליים, מגפונים ותיקים.

אל תטעו,

אולם השם של הבד מעורר בנו משהו עדין ואצילי, אך לא כל הנוצץ זהב. הנה הבד שהולך להטעות אתכן לגמרי. אישית, אני פחות מתחברת ואוהבת וההסבר לכך הוא פשוט למדי: קטיפה בלבוש זה לא דבר מחמיא בעליל. מכנסי קטיפה יכולות להרחיב ולהוסיף לנו קילוגרמים נוספים לאזור הרגליים, ואם המכנס גבוה, אז כמובן גם לבטן, בשמלות הסיפור דומה, בד הקטיפה יכול להרחיב את מבנה הגוף כולו, שוב בעיקר כאשר מדובר בשמלות צמודות שתפקידן להדגיש את מבנה הגוף, גם כאן הקטיפה עושה בדיוק ההיפך.

אז איך בכל זאת ניתן לשלב?

החורף הקטיפה מגיעה במספר וריאציות. ניתן לשלב את הקטיפה בתיקים, בנעליים, בכובעים ובכפפות, כלומר כל מה שקשור באקססוריז נלווה ולאו דווקא בבגדים.

כמו כן, אם החלטת לשלב קטיפה בלבוש לכי על פריט אחד ויחיד ואל תשלבי מספר פריטים מבד הקטיפה יחד. LESS IS MORE. בעיקר שכמדובר בבד נוצץ ומבריק. בהצלחה (:

הידעת?

קטיפה היא סוג בד ארוג אשר מקורו בתחילת המאה ה-14. חומר הגלם האידיאלי לייצור קטיפה הוא חוטי משי, ולעיתים גם כותנה. היא שייכת למעשה למשפחת הבדים הארוגים והיא נוצרת בתהליך מיוחד של אריגת שתי פיסות אריג סימולטנית.  

הבד קשה לניקוי, וכיום נהוג לנקותו באמצעות ניקוי יבש. בד הקטיפה נחשב באופן מסורתי למכובד ויקר אשר שימש למוצרי מותרות.

בנות יקרות, לסיכום יש לעיתים טרנדים שנכנסים לחיינו בעונה זו או אחרת אך הם בעייתיים במהותם לטעמי. לכן, אני לא אומרת להימנע לגמרי, כי בכל זאת אנו חייבות להישאר מעודכנות, אלא אני מציעה לשלב נכון ולא לעשות טעויות אופנתיות. זכרו שקטיפה בלבוש מתאימה בעיקר לרזות רזות שצריכות אולי להוסיף קצת להיקף. כל יתר הנשים תצטרכנה להסתפק באקססוריז מסוגים שונים.

באהבה בר.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה