חלק מההפקות הגדולות של ירושלים אירחו בעמדתן דיג'ים רבים וטובים, שמות גדולים וחמים מהארץ ומהעולם . הדור החדש לעומת הישן, אינו מתאמץ במיוחד ומגיע לעמדה מוכן ומצויד בכל האמצעים (מחשב לרוב), בעוד שהדור הישן נוהג עד היום לנגן כמעט וללא עזרת המחשב המכיל תוכנות שונות.

האם זה באמת משנה לנו באיזה אופן המוסיקה מתנגנת? האם הדור החדש עלה על נוסחה מנצחת שבה לא עובדים קשה? ומה הדור הישן חושב על כך? קהל הבליינים בעיר מאוד מגוון כמו שאני נוהגת לציין, אך הבליינים הקבועים או אלה בעלי השמיעה החדה מבחינים כמה פעמים שיר אחד מתנגן במועדון לאורך כל הלילה. יהיו שהתיפייפו ויאמרו כי אין מצב שזה יקרה כשהם על העמדה ("לפעמים מתפלק לנו"), ויש שיאמרו כי זה לא כל כך נורא לנגן שיר פעם או פעמיים במהלך הערב אם הוא מאוד מבוקש. לי זה היה צורם וזה צרם בעבר, כששמעתי שיר מתנגן כמה פעמים באוזן והדיג'י הגניב לי חיוך מבסוט. לאותו הדיג'י לא אכפת איך לנגן וכמה לנגן מהסיבה הפשוטה, המחשב עושה בשבילו את כל העבודה הדרושה- כולה!

אז בינתיים כששיר מתנגן לו (אם כבר הוא מתנגן פעמיים אז תואיל בטובך לתת לאנשים להאזין לו), הדיג'י לא מפסיק לשתף את כולנו במיקרופון בתודות לערב המוצלח. פעם דיג'י היה עסוק בעמדה כל הערב. לא היו תוכנות, הכול היה מתבצע דרך הידיים וחוש הקצב של אותו הדיג'י. דיבורים כמעט ולא היו קיימים כך שהקהל היה נהנה מהמוסיקה. אין ספק שהאופן שבו המוסיקה מתנגנת חשוב מאוד גם לבליינים וגם לדיג'י עצמו (חשוב לציין כי לא נעשית כאן הכללה לגבי כל הדיג'ים).

הדור החדש עשה את שיעורי הבית שלו, חלקם אפילו עלו על נוסחה מנצחת. דיג'ים צעירים יודעים מה הקהל יאהב לשמוע, ניתנת להם במה רחבה אותה אני מאוד מעריכה כחלק מהתפתחות  חיי הלילה בעיר. גם כיום לא כל הדיג'ים הצעירים משתמשים בתוכנות מחשב, אך ללא ספק נעזרים בה. גם הגדולים ביותר בברנז'ה. אלו שכן דואגים להשתמש בהן, עושים עבודה מצוינת. העמדה מתופעלת ע"י צוות רב (תמיד יש אנשים על העמדה חוץ מהדיג'י, כן גם אותי זה מעצבן), והדיג'י נראה עסוק מאוד, הוא מחליף שירים בתוכנה. הידיים לא זזות חוץ מההקלקות של העכבר. הנוסחה פשוטה: כל השירים בתיקיה אחת, מעבירים לתוכנה (דרך הדיסק און קי), ולוחצים פליי, הרי השירים כבר שודרגו במיקס בתוכנה של הדיג'י בבית.

הוותיקים  פחות אוהבים את הטכנולוגיה, אך גם הם נעזרים בה. דיג'ים רבים ובהם שמות חמים גם בעולם משתמשים בתוכנות עזר כיום. התופעה לא נובעת מעצלנות, הרי שהם עברו את חובת ההוכחה ,אלא מהתקדמות הטכנולוגיה. מה שכן מפריע להם   היא העובדה שחלק מהדיג'ים הצעירים שכובשים את הבמות  כיום, לא מעוניינים ללמוד לעשות מוסיקה כמו  שהיה נהוג פעם. חבל!

אולי עוד נוכל להחזיר את הטעם של פעם כשהדיג'יי יצר את המוסיקה בעמדה . כי המוסיקה כולנו יודעים  היא חלק בלתי נפרד מחוויות הבילוי שלנו. עד הפעם הבאה, צאו ותבלו. זכרו- אם שותים לא נוהגים!

שלכם, יפית. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה