הנה הגיע אלינו חג צבעני ושמח, חג התחפושות, המסכות, משלוח המנות והמצוות. כמו שנאמר במקורותינו " כַּיָּמִים, אֲשֶׁר-נָחוּ בָהֶם הַיְּהוּדִים מֵאֹיְבֵיהֶם, וְהַחֹדֶשׁ אֲשֶׁר נֶהְפַּךְ לָהֶם מִיָּגוֹן לְשִׂמְחָה, וּמֵאֵבֶל לְיוֹם טוֹב; לַעֲשׂוֹת אוֹתָם, יְמֵי מִשְׁתֶּה וְשִׂמְחָה, וּמִשְׁלֹחַ מָנוֹת אִישׁ לְרֵעֵהוּ, וּמַתָּנוֹת לָאֶבְיֹנִים"

ניחשתם נכון, זהו החג פורים. אם חשבתם שחג הפורים הוא רק בשבילנו, אז טעות בידיכם. הרבה בעלי חיים בטבע ''מתחפשים'' כל השנה. חלקם מתחפשים כדי להתחמק מטורפים, וחלקם מתחפשים כדי שהטרף שלהם לא יבחין בהם. יש בעלי החיים שיודעים להחליף את צבעם ולהתמזג עם העץ החום או העלה הירוק כמו הזיקית למשל. יש בעלי חיים שיודעים להתחפש לחיות מסוכנות כדי להפחיד את הטורפים. אלו ממש צובעים את עצמם בצבעי האזהרה המוכרים בטבע כמו צהוב או אדום. ויש את האומנותיים יותר כמו הפרפר למשל, שיודע לצייר על כנפיו עין גדולה שאמורה להפחיד טורפים.

באפריקה הרחוקה הזברות מסתתרות מהאריות והנמרים הטורפים בתוך הדשא הגבוה בצבעי ירוק צהבהב. הזברות הם אומנם צבועות בשחור ולבן אבל בגלל שהאריה אינו רואה צבעים, הזברה והפסים שלה מוסווים היטב ברקע הטבעי. הטבע מלא חיים וחוכמה שהאדם עדיין חוקר ולומד.

אז איך אתם יכולים לעזור לחיות בפורים זה ? גם ביום כזה שמח ומיוחד הרבה כלבים וחתולים מחכים למישהו שילטף אותם, ישחק איתם ויעניק להם בית חם. המון חתולים וכלבים ננטשים על-ידי בעליהם או נולדים לתוך מציאות עצובה של שיטוט ברחובות בחיפוש אחר מזון ומחסה. כל כך הרבה חיות נמצאות בסכנת חיים ואתם יכולים לעזור להם. ביום שני הקרוב ה- 25 בפברואר, כל העמותות והאגודות השונות למען החיות, בשיתוף עם רשת החנויות "פט ביי", מארגנים יום אימוץ לאומי מיוחד ומאוחד. הקהל הרחב מוזמן לאמץ חיה ולהכניס המון שמחה לביתם וליהנות ממשלוח מנות של מזון איכות לחבר החדש על ארבע בכמה נקודות בארץ.

יום אימוץ ארצי. יום שני, שושן פורים, 25.2, בין השעות 16:00-10:00.

אגודת צער בעלי חיים בישראל, רחוב הרצל 159 תל אביב. טלפון: 1599-50-2005.

צער בעלי חיים רחובות, רחוב מוטי קינד, אזה"ת החדש רחובות. 08-9460135.

האגודה לצער בעלי חיים ירושלים, אזה"ש עטרות. 02-5854465.

צילום: אילן בלום .דוגמנית הבית של רשת פט ביי. כלבה: טיהצער בעלי חיים באר שבע, יהושע הצורף 7, אזה"ת שכונה ג באר שבע. 08-6281808

לפני שאתם חושבים לאמץ כלב, בואו נראה את היתרונות בלאמץ גור כלבים או כלב בוגר:

כלב בוגר אינו זקוק להשגחה כמו גור. ניתן להשאיר כלב בוגר מאולף ללא השגחה זמן רב יותר מאשר גור. כאשר שאתם מאמצים גור אתם משפיעים ומעצבים את התנהגותו ומתאימים אותו לאורח החיים שלכם. אך יש לזכור שזה דורש המון זמן, ידע וכמובן כסף למאלפים. אם לא תדעו איך לחנך נכון את כלבכם, הוא עלול להטמיע באופיו הרגלים רעים ולהפוך לכלב ללא רסן.

אם אתם מאוד אוהבים את הנעליים שלכם, אז תאמצו כלב בוגר. חלק מהגורים לועסים את הרהיטים בגלל קשיי הסתגלות והחלפת השיניים. כלב בוגר הוא רגוע יותר וכבר מכיר את כללי ההתנהגות בתוך בית. כלב בוגר נקשר מהר מגור והוא יעריך יותר את המאמצים החדשים שלו בביתו החדש, כי הם יודעים מה הכוונה לאבד בית קודם. מה שאתם רואים הוא מה שתקבלו - כלב בוגר שסיים את גדילתו, פיתח פרוות בוגר ואופי אישי. מי שלא אוהב הפתעות יעדיף כלב בוגר. כלב בוגר לומד מהר וניתן לאלף אותו מהר יותר מאשר גורים. רמת הריכוז וזמן הקשב של הכלב הבוגר ארוכים יותר משל גור והם רגועים ומנוסים יותר. עשו לעצמכם שירות, גשו למספר כלביות, צאו לטייל עם מספר כלבים. אם מצאתם כלב בוגר שהתנהגותו מתאימה לכם, התנהגות זו לא תשתנה. המפתח למציאת הכלב המתאים ביותר עבורכם היא לבדוק את כל האפשרויות העומדות בפניכם. הכלביות מלאות בכלבים בוגרים ולכן מילת המפתח היא סבלנות.

אני מקווה כי בחג פורים זה תמצאו את הכלב שילווה אתכם שנים רבות ויגרום לכם אושר באותו מידה שאתם תגרמו לו אושר. חג פורים שמח.

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה