מארוחה לארוחה המירוץ אחר מתנות החג נמצא בימים אלה בשיאו. איך אפתיע את הבן זוג? מה אקנה להורים? לאחיות? ואיזה מתנה אביא למארחת שטורחת רבות כדי לארח את כולם?

בואו נניח את הקלפים על השולחן: מתנות בחגים זה מאסט. תודו שלא פעם נתקלתם באיזה בן דוד שלכם ממאדים שממש לא היה מעודכן במנהגי החג ובדיוק קפץ עם החברה שהכיר על הדרך והגיע בידיים ריקות. נימוסים, הליכות ותדמית חשובים בעיקר כאשר מדובר במשפחה של בן הזוג או בביקור חגיגי אצל הדודה שלא ראית כבר מזמן.

מאז ראש השנה ועד סוף חג הסוכות האשראי שלנו מגוהץ פעמים רבות בחנויות לא רלוונטיות שכאלה של כלים, סבונים, נרות, פרחים ושאר שטויות יקרות ולרוב אין למארחים מה לעשות איתם.

למה אנחנו צריכים את זה? מי בכלל החליט שעל כל ביקור מגיעה מתנה? ולמה אנחנו מרגישים אי נוחות להגיע בידיים ריקות? שאלות מסוג זה לא פוסחות על אף אחד. הקניונים עמוסים, החנויות חוגגות ואנחנו בוכים. איך יוצאים מזה בזול?

 

לא צריך להגזים

אני כן מסוג האנשים שמוציא הרבה כסף על מתנות. אבל נחשו מה, גם מסוג אלה שמתחרטים על זה אחרי הקנייה. הקשיבו טוב, אני ממש אבל ממש לא בעד להוציא מאות שקלים על מתנות לחג. הקדישו לקניית המתנות חצי יום ותמצאו דברים נחמדים שלא עולים הרבה כסף. מתנות עד 50 שקלים גם באות בחשבון. הקפידו לארוז אותם בצורה מכובדת ומושכת. חשוב לצרף לכל מתנה פתק החלפה! רק קחו בחשבון שאם קניתם מתנה ב-30 שקלים, כנראה שאם היא לא מספיק שימושית העולם יידע על כך. ברכה לחג תמיד תשדרג לכם את המתנה, לכן השקיעו, הדפיסו, כתבו בכתב סתרים ותחתמו בנשיקה. מתנות עם קריצה מעניינת תמיד יעלו חיוך על פני המקבלים אותם. השקיעו מחשבה ותוציאו הרבה פחות. אומנם המשימה קשה, אך אין דבר העומד בפני הרצון והרצון הוא לא למשכן את הבית בשביל הדודה מחיפה.

 

מארזי חג מעוצבים הם המתנה האידיאלית לחג, בעיקר כי מישהו כבר הכין לכם הכל בקופסא ועטף עם סרט. זה לא שקר שנשים תמיד מקבלות לידיהן את המתנות בכל חג, מהסיבה הפשוטה שרק להן מגיע. אוקיי, גם לגברים לעיתים רחוקות מגיעה מתנה. ועדיין בענייני קוסמטיקה יש גם להם מקום. ממארז מקושט של מאק ועד למוצרים ריחניים של סבון של פעם, תוכלי למצוא את המתנה הכי מתאימה עבורך. בויקטוריה סיקרט לדוגמא תוכלי למצוא קיט מגניב עם שני בשמים קטנים, קרם גוף מרענן, נר ריחני וכרית להפצת הריח בארון בגדים. מאותן המתנות שאנחנו אף פעם לא קונות לעצמנו אבל נשמח מאוד לקבל.

 

עוגה ויין זאת מתנה שתמיד יכולה להשתלב היטב על שולחן החג. הקפידו לבחור את העוגה היטב כדי לא להגיע עם מתנה פגת תוקף. גם בחירת היין היא משימה בפני עצמה. אל תשכחו שמתנה מסוג זה לא ניתן להחליף ולכן האיכות מנצחת. מה שתקנו בזול, יעלה לכם בהערות גנאי למתנה האכילה שלכם. חבל.

 

כלי בית זאת מתנה מצוינת בעיקר אם אתם מתארחים אצל משפחה מרובת ילדים. תמיד טוב שיהיה בבית עוד כלים לקורנפלקס, צלחות אירוח, כוסות וכלים מיוחדים אחרים. קחו בחשבון שמתנות מסוג זה הן יקרות יותר משאר המתנות. מחיר של צלחת הגשה אחת יכול לנוע בין 40-150 ש"ח בערך. וכמובן שלא תוכלו להגיע רק עם אחת! חוק כלי הבית אומר שאם כבר הלכתם על מתנה מסוג זה, שננו את המילה סטים. 4 כעריות, 3 כוסות, 2 צלחות הגשה וכו'. מי שמתכוון להגיע עם כוס אחת שלא יתפלא אם הוא יקבל ליומולדת צלחת.

 

גיפטקארד זאת אחלה מתנה, באמת. אין כמו לקבל מתנה שימושית, שלא יושבת בארון רק כי לא נעים לכם להחליף, או לחילופין אין לכם כוח להתעסק עם זה. אז נכון, אולי יגידו שלא השקעתם והתאמצתם מספיק, ונכון המתנה שלכם בגודל כרטיס, וגם ידעו בדיוק כמה שילמתם על המתנה. אבל בנינו, אין כמו לבחור לעצמך בדיוק את מה שאת אוהבת, בצבעים של הבית או בטעם האישי. חוק הגיפטקארד אומר שאם אתם מתכוונים להוציא על מתנה לחג פחות מ-100 שקלים תבחרו מתנה אחרת.

 

נעליים, זאת לא באמת מתנה לחג, אבל אם אתם מתארחים אצלי זה בסדר.

חג שמח! אושר, בריאות ואהבה. בר.

 
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה