או ברצלונה, ברצלונה



בזמן שהיורו צנח הפאשניסטיות שבי יצאה לאוויר העולם האירופאי והכינה עבורכם מדריך שופינג בעיר הכי מגניבה שיש - ברצלונה. אז לא ויקי כריסטינה אלא בר בברצלונה

עיר האפשרויות הבלתי נגמרות - כך נאמר לי על ברצלונה, תוך כדי שאני תוקעת את ההמבורגר המגה ביג ספרדי שלי וחושבת על דיאטת חתונה (נניח!) נזכרתי שממש עוד שבועיים מגיעה הטיסה שכל כך ניסינו להתחמק ממנה לברצלונה. "למה לא טסים?" גם אני שאלתי. טיסה בהפתעה שממש לא הסתדרה למופתע והודחה לחודש לאחר מכן. שנחשו מה? גם הדחייה לא התאימה - אך משום שאין עוד דרך לדחות/ לבטל/ להזיז/ להתחמק, המופתע היה צריך לטוס עם המפתיעה (אויי מסכן!). בנינו, לא צריך לשכנע יותר מדי על טיסה/ חופשה או כל דבר שיש בו שופינג ומנוחה. אמא שישבה לידי, ניסתה להיזכר היכן היא החביאה את המדריך הספרדי שלה עתיר המלצות למקומות עתיקים, מוזיאונים, פארקים ומסעדות מעניינות ואני, תוך כדי לעיסה, איחלתי לספר העתיק לטבוע באסלה וניסיתי למצוא היכן יש בעיר מרכזי קניות, מוזיאונים של מעצבי על ואלפי חנויות - קניות - מותגים הכי שווים בעיר?! אז חיפשתי לפני הנסיעה והבטחתי לעצמי שהפעם אני מגיעה מוכנה ויודעת בדיוק היכן כל חנות נמצאת וכמה עולה פריט הדגל שלה. (לא קרה! אך תוך כדי טיול אספתי רחובות, מזכרות ועשרות זוגות נעליים זולות ושוות).

אז עם מזג אוויר מדהים (בפברואר!), זמן טיסה מקוצר (4:40 על השעון) ושפע של מותגים ספרדים אהובים במרחק נגיעה - קבלו את המדריך הספרדי או בשמו הפופלארי "מדריך השופינג האישי שלי בעיר ברצלונה". בואנוס דיאס.

חוק מס' 1: תושבי מדינות מחוץ לאיחוד האירופאי זכאים להחזר מע"מ על קניות שהם עורכים בספרד. ההחזר תקף רק עבור המוצרים שתוציאו מספרד, ורק אם סכום הרכישה (בקנייה אחת) עולה על 90 יורו. על כן, אל תשכחו לבקש tax free בכל חנות שתבקרו בה ולקחת את ההחזר הכספי (במזומן!) בשדה. לייק.

חוק מס' 2: לפני שמתחילים עליכם לדעת שכל החברות הספרדיות האהובות עליכם: ZARA, MANGO, Pull&Bear - מייצרות ממש כאן ועל כן כצפוי, המחיר בברצלונה זול יותר מאשר בארץ. השוואת מחירים קטנה זיהתה פער של בין 30-50 שקלים לטובת הספרדים לחולצה. אגב, אם במקרה הלכתם ברחוב ופספסת סניף של אחת מהרשתות הספרדיות, בעוד מטר תגלו סניף נוסף. לכן, הסירו דאגה מלבכם.

את הקניות השוות ביותר בעיר עשיתי ברחוב פסאו דה גרסייה (Passeig de Gracia) שמכיל בשני צידיו ולכל אורכו עשרות או מאות חנויות מהשורה הראשונה. יש בו הכל מהכל, החל מסניף של שאנל ועד חנויות נעליים ספרדיות זולות. שווה ומומלץ לבקר ברחוב לפחות פעמיים.

ברובע בורן (El Bornתמצאו חנויות בוטיק קטנות שמוכרות פריטים שווים במחירים סבירים עד יקרים מאוד. ברובע רכשתי נעליים של מעצב על ב-50% הנחה ועל כל זה קיבלתי tax free. אושר שרק אישה יכולה להסביר!

קניון Heron Outlet הוא קניון העודפים של העיר. בקניון תמצאו מגוון רחב של חנויות ממיטב האופנה הספרדית (מנגו, ברשקה, זארה ועוד..) ובמחירים מצחיקים לחלוטין. הקניון אומנם לא גדול, אך בחנויות ששוכנות בו יש מבחר לא מבוטל של פריטים מעונות קודמות. זול משמעותית ושווה לכל נפש.

קניון l'illa diagonal הוא אחד הקניונים הגדולים ביותר בעיר - הוא מכיל מקבץ מרשים ביותר של חנויות, מסעדות ובתי אופנה של מעצבים. לא התרשמתי יותר מדי, אבל הביקור שווה - בשל המבנה הרחב ותצוגת האופנועים בכניסה.

מי אמר פריימרק ולא קיבל? מרכז הקניות Diagonal Mar הוא מרכז קניות עצום בגודלו, אשר משתרע על פני שטח רחב בסוף שדרת דיאגונל בקרבת הים. זהו אחד הקניונים החדישים ביותר בברצלונה ויש בו שפע של חנויות, בוטיקים, חנויות מעצבים ורשתות מקומיות. ממש כדאי לכם לקפוץ כי בקניון שוכנת הרשת הבריטית הזולה ביותר פריימארק לכן הקדישו לקניון הזה יום שלם (לפחות!)

הרובע הגותי הוא אחד המקומות היותר מרהיבים בעיר. החנויות ברחובות הקטנים שמסתתרות ברובע קסומות ושוות ביותר. משקפי שמש של מעצבים עלו לי באזור ה-400 שקלים וגיליתי חנויות בית כמו systemaction שעשו לי חווית קניות מדהימה וסיפקו את הסחורה על שלל בגדי אוברסייז מגניבים ביותר.

לא רק לנו יש רשת קניוני ארנה. Arenas בברצלונה, הוא מרכז קניות חדיש ומודרני ובו כ-180 חנויות, בתי עסק, מסעדות וגם אולם קולנוע. קניון ארנה הוא מבנה מרהיב בעיצובו, שהוקם על חורבותיה של זירת שוורים ונמצא בכיכר אספניה (Plaza de España) שבברצלונה. בקומות העליונות של הקניון, תוכלו לפגוש ממיטב האופנה הספרדית ועוד מותגים בין לאומיים. הקניון מיוחד בגלל צורתו - חלל עצום במרכז כשמסביב החנויות. גולת הכותרת - קומת הגג שטוחה שמהווה תצפית נהדרת על כל העיר. 

לסיכום, כל מה שנשאר לכם לעשות זה לקחת דף ועט - להעתיק, להדביק ולהזמין כרטיס טיסה למקום הכי פאשניסטי בספרד. 

נשיקות,

בר.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה