עשור ליום המעשים הטובים



כמיליון ו-300 אלף ישראלים ייצאו לעשות טוב ביום המעשים הטובים שיתקיים ב15 במרץ, אחד מכל שמונה ישראלים ישתתף ביום מעשים טובים

יום מעשים טובים 2016 יתקיים השנה בישראל ביום שלישי ה-15 במרץ  וב-10 באפריל  בעולם. כמדי שנה, ההתגייסות בישראל ובעולם לעשיית מעשה טוב למען הזולת עצומה, ולמעלה ממיליון ו-300 אלף ישראלים צפויים להשתתף השנה בפרוייקט הייחודי בו מעורבים מיליוני בני אדם מ-68 מדינות ברחבי העולם

יום מעשים טובים הוא יום שיא של עשייה מתמשכת לאורך כל השנה, אשר סוחף אחריו מאות אלפי משתתפים מדי שנה. ביום מעשים טובים, כל אדם, קבוצה וקהילה מוזמנים לעשות מעשה טוב, קטן או גדול, על פי כישוריהם ויכולתם, החל מחיוך למישהו, הזמנה לארוחת, ביקור בביתו של שכן קשיש ועד להתנדבות בפרויקטים למען החברה והסביבה.

אנשים פרטיים, קבוצות, ארגונים, תנועות נוער, חיילים, תלמידים, סטודנטים  ומעל 1000 חברות עסקיות יקיימו ביום זה פעילויות מגוונות: ניקוי יערות, שיפוץ וצביעה של מועדוניות ומוסדות רווחה, ניקוי חופים, ימי כיף לאוכלוסיות מיוחדות, טיפוח גינות קהילתיות, פעילות עם ניצולי שואה, עם קשישים ועם בעלי צרכים מיוחדים. בסה"כ יתקיימו בישראל 14 אלף פרויקטים ביום אחד.

ביום מעשים טובים השנה יתקיימו ברחבי הארץ  8  אירועי חוצות מרכזיים עם ערך מוסף לכל המשפחה, במסגרתם יוכל הציבור לעשות מעשה טוב על הדרך. בנוסף, יתקיימו 10 אירועים בברים בתל-אביב ו-5 בירושלים, במסגרתם יתקיימו מפגשים עם דמויות מעוררות השראה ו-10 תערוכות אמנות יתקיימו בבתי קפה לרגל שנת העשור. שדרת רוטשילד בתל-אביב תהפוך לשדרת יועצים בה אנשי מקצוע בתחומים שונים יתמקמו על ספסלים ויעניקו ייעוץ אישי והכוונה לכל אדם המעוניין בכך ללא תשלום

אשת העסקים והפילנתרופית ויוזמת יום מעשים טובים, שרי אריסון: "המיזם הזה, שנולד לפני כעשר שנים, חצה גבולות והפך לגורם בינלאומי מאחד בזכות הפשטות שבו, ובגלל היכולת של כל אחת ואחד להתחבר אליו ולקחת חלק ביוזמה. מדי שנה אנו מוקסמים מהיצירתיות של האנשים ומהרעיונות הרבים לעשיית טוב. יוזמות רבות בארץ ובכל העולם חצו גבולות והמטרה היא ליצור מסה קריטית של עשיית טוב שתביא לשינוי חיובי בעולם". 

במסגרת הפעילויות השונות של יום מעשים טובים, אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים ייקחו חלק בעשיית הטוב ויעניקו  מכישוריהם למען אחרים. החברה הערבית שותפה גם היא ליום זה ובמרבית היישובים הערביים יתקיימו  גם השנה פעילויות במסגרת יום מעשים טובים.

 רפי אלול, יו"ר עמותת "רוח טובה" הפועלת תחת הקרן המשפחתית על-שם תד אריסון: :"יום מעשים טובים הוא רק סמל ומשמש זרז לתחילתה של פעילות התנדבותית שנמשכת כל השנה. במהלך השנים האחרונות גילינו, כי אנשים וקבוצות שהצטרפו ליום מעשים טובים ממשיכים להתנדב במשך כל השנה ולתרום מכישוריהם ומהידע שלהם לחברה".

בשנה שעברה השתתפו ביום מעשים טובים למעלה מ-830 אלף ישראלים ב--11,000 פרויקטים בכל רחבי הארץ. בפרוייקט השתתפו גם עשרות אלפי אנשים מ-61 מדינות ברחבי העולם. גם השנה יתקיימו פרויקטים בעשרות מדינות דוגמת ברזיל, איטליה, ארה"ב, גרמניה, ארגנטינה, רוסיה, פנמה  ועוד.

להרשמה להשתתפות ביום מעשים טובים היכנסו לאתר יום מעשים טובים: http://www.good-deeds-day.org.il/

תמונות: באדיבות יח"צ 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה