המוצרים לתינוק שכל אמא צריכה להחזיק



בכמה חיתולים משתמשים, למה אסור לוותר על מגבונים וכמה עולים מוצרי טיפוח? הנה כל הפרטים על המוצרים שבלעדיהם אי אפשר לעבור את תקופת הינקות

 

לפי נתונים שפורסמו בחודש אוקטובר 2014, משפחה עם תינוק מוציאה עליו 8,500 ש"ח בשנה הראשונה. חיתולים עולים בממוצע 2,000 ש"ח, מגבונים לחים עולים 700 ש"ח, מוצרי קוסמטיקה דורשים הוצאה של עוד 2,000 ש"ח, מחירם של תחליפי מזון מצטבר ל-3,000 ש"ח ומוצצים ובקבוקים עולים כ-270 ש"ח. הנתונים נשענים על הנחות לפיהן תינוק משתמש ב-7 חיתולים ליום בשנת החיים הראשונה והורים משתמשים בשתי חבילות מגבונים בשבוע.

כמובן שהתחשיב משתנה לפי המותג שבוחרים לרכוש, הצרכים הספציפיים של המשפחה והזמן שמוקדש לחיפוש קופונים ומבצעים. עם זאת, הוא מעניק אינדיקציה מסוימת למוצרים שאותם כל אמא צריכה להחזיק.

כל כמה זמן קונים מוצצים?

הוראות היצרן שעל גבי המוצרים קובעים את תדירות ההחלפה והשימוש בהם. פטמות ובקבוקים מחליפים כל 3 חודשים, אך רצוי להחזיק אותם בכמויות גדולות יותר כי הם נוטים ללכת לאיבוד, להיסדק או להישבר.

באמצעות הנקה ניתן לחסוך כסף על תחליפי חלב ובקבוקים, אך יש הוצאות אחרות על משאבת הנקה, שקיות להקפאת חלב, פדים להנקה, בקבוק מיוחד לתינוקות יונקים, חזיית הנקה ומשחה לפטמות. כדאי לכל אימה להחזיק מוצרים כאלה גם אם היא בוחרת לא להניק, כי אי אפשר לדעת מה יוליד יום והאם או מתי היא תחליט אחרת.

מגבונים הם דוגמא למוצר חובה שמלווה את ההורים מהשנה הראשונה ולמשך כל החיים. אפשר להשתמש בהם כדי לנקות ידיים, להסיר כתמים מבגדים, לנקות את שולחן האוכל ולעבור על הספות רגע לפני שהכתמים נספגים. מומלץ לרכוש מארזים גדולים של מגבונים כי תמיד יש מה לעשות איתם והם לא מתקלקלים, מה גם שזה זול ומשתלם יותר בהשוואה לרכישת חבילות בודדות.

איזה מוצרי טיפוח את צריכה בבית?

מוצרי הטיפוח והשונות לתינוק עלולים להציב קשיים בפני אימהות לא מנוסות. על פניו אולי נדמה שאפשר להסתפק במשחת החתלה, אך הידע הרפואי המודרני מביא עוד הרבה המצאות חיוניות. על קצה המזלג אפשר להזכיר אל סבון לתינוק לגוף ולשיער, תרופות ללא מרשם רופא, מספריים לגזירת ציפורניים, מד חום, מצעים, משטחי החתלה, קיסמי אוזניים ועוד.

ההוצאה על מוצרי טיפוח ושונות לתינוק נראית גבוהה, אך עם הזמן אפשר ללמוד במה יותר משתמשים ובמה פחות. כדאי לעקוב אחר השימוש במוצרי טיפוח וניקיון ולהתייעץ עם חברות, קרובים או בני משפחה על מנת לקבל רעיונות לחיסכון בהוצאות מיותרות. בסופו של דבר, הורים צריכים לגלות אחריות ולהישאר עם אצבע על הדופק מבחינת שמירה על התקציב. זו הדרך הנכונה לשרוד את השנה הראשונה ולתת לתינוק את כל מה שהוא זקוק לו.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה