מחלקות הנוער בכדורגל פותחות עונה



בשבת הקרובה בית"ר והפועל ירושלים יוצאות לדרך. כל הילדים, כל הגילאים, מתחילים את המסע לעבר הקבוצה הבוגרת. אמנון רז מבית"ר: "המטרה היא לייצר שחקנים". יואב תבריזי מהפועל: "נשים דגש על טיפוח השחקנים הצעירים"

מחלקות הנוער של בית"ר והפועל ירושלים מחממות מנועים ואוטוטו פותחות את העונה. בשבת ייצאו לדרך קבוצות נערים א' והנוער (בית"ר) של המועדונים, שבוע לאחר מכן תצטרף קבוצת הנוער של הפועל לחגיגה וב-24.9 שאר קבוצות הנערים והילדים יפתחו את העונה. רגע לפני שזה קורה, "ירושלים.נט" מכין אתכם לפתיחת העונה.

 
"המטרה העיקרית שאני רואה אותה, וזה הכיוון שלי מאז שהגעתי לפה, זה לייצר שחקנים ברמה טובה שישחקו בנוער, בוגרים ונבחרות ישראל", סיפר אמנון רז, היו"ר המקצועי של מחלקת הנוער של בית"ר, לאתר שלנו, "לעשות כזה דבר זה תהליך ארוך, מהילדים הקטנים ועד למעלה, וצריך לקחת את זה בחשבון. נכון שכל מועדון רוצה תארים, אבל אני רואה את זה בעדיפות שנייה ולא כמטרה העיקרית. אם הנערים ייקחו אליפות, אף אחד לא יזכור את זה בעוד שנתיים או שלוש שנים, אבל אם שחקן או אחד יעלו לבוגרים, את זה יזכרו לכל החיים. מהניסיון שלי, קשה לעשות את זה פה בארץ, כי הקהל, ההורים והסביבה דורשים הישגים ולא מסתכלים על העיקר".
 
קבוצת הנוער של בית"ר הצמיחה בעבר הרבה כוכבים וחלק נכבד מהם משחק היום בהרכב של הקבוצה הבוגרת. יש אופק גם בקבוצת הנוער הנוכחית?
 
"בטוח שיש פוטנציאל. אני לא יודע אם בכמות כזאת, אבל יש. מצד שני, אי אפשר בשום אופן להשוות את היום למה שהיה אז, כי באותם ימים הנושא התקציבי היה מעל ומעבר למה שנעשה בארץ. שם המשחק בכל מקרה זה כסף, ואנחנו יכולים לראות את זה בקבוצות המובילות, שקונות ורוכשות שחקנים. בנוער שלנו נשארו בסגל כמות גדולה של שחקנים, שביניהם יש 9 חריגים מבחינת גיל וגם וקבוצת הנערים סיימה את הגיל שלה. שחקנים צריכים לעלות לנוער, ואין מקום. נוצר מצב מקצועי בריא, כי יש הרבה שחקנים, אבל מצד שני זה לא אידיאלי, כי שחקנים רוצים לשחק. בהתחלה שקלנו לפתוח עוד קבוצת נוער, אבל בגלל שבהתאחדות לא אישרו לנו את הפעולה הזאת, התאחדנו עם מעלה אדומים. זה ייתן במה לצעירים, ומי שיהיה טוב, יוכל אוטומטית לקפוץ לנוער של בית"ר. מי שלא, ישתפשף בקבוצה של מעלה".
 
לסיום, יש קבוצה שהיית מציע לנו לשים לב אליה השנה?
 
"ילדים א' וילדים ב'. יש שם חומר מאוד נחמד וצעיר, ואני בטוח שתוך תקופה של שנתיים-שלוש, שזה מה שנדרש בשביל לראות התקדמות של שחקן, נוכל לשים אצבע על חלק מהילדים האלה לשים עליהם יותר תשומת לב".   נ
 
נעבור לצד השני של הכביש, למחלקת הנוער של הפועל ירושלים. "מחלקת הנוער של הפועל עשתה השנה שדרוג מאוד רציני, הן בפן הניהולי והן בפן המקצועי", סיפר לנו יואב תבריזי, המנהל המקצועי של המחלקה, שהגיע לקריית יובל מבית"ר, "יש כאן רוח חדשה של צוות מאמנים מצוין ואנשי מקצוע מהשורה הראשונה בכדורגל. המטרות שלנו השנה הן שקבוצת הנוער, שהיא קבוצת הדגל של המחלקה, תעשה השנה את הצעד ותעלה לליגה הראשונה וכמובן שקבוצת נערים א', שעלתה לליגה העילית א, תתבסס בליגה ותמשיך להיות שם שנים ארוכות. מבחינתי, הדגש החשוב ביותר הוא על קבוצות הילדים והקמתן של קבוצות הטרום. הדגש השני הוא בית הספר לכדורגל שלנו, כי על מנת שנוכל לראות בעתיד מחלקת נוער בריאה, טובה וחזקה, נצטרך לשים דגש על טיפוח השחקנים הצעירים. בסופו של יום, כמו תמיד, המטרה היא להמשיך ולייצר שחקנים לקבוצה הבוגרת".
 
הזכרת את קבוצת הנוער שלכם. אתה מאמין שהעונה סוף סוף תחזרו לליגה הראשונה?
 
"אנחנו מאוד מאמינים בסגל של הקבוצה. יש שם חומר שחקנים טוב ומאמן מצוין (חיים בן-דוד: א"א), שעבר אלינו מבית"ר ביחד איתי. אין לי ספק שעם עבודת צוות טובה ונכונה, הקבוצה יכולה לעלות ליגה".
 
לסיום, יש קבוצה שהיית מציע לנו לשים לב אליה השנה?
 
"שתי קבוצות הטרום שלנו, גם טרום א' וגם טרום ב', בנו קבוצות מאוד מוכשרות. זה הגיל הכי יפה והכי טהור שמשחקים בו כדורגל. כדאי לעקוב אחרי הקבוצות האלה, כי משם ייצאו השחקנים שיובילו בעתיד את מחלקת הנוער של הפועל ירושלים. מי שיבוא לראות אותם, ייהנה. אני רוצה לציין גם שאת קבוצת טרום א' מאמן אברהם בן-דוד, שהוא שחקן עבר מפואר של הפועל ירושלים עם עבר עשיר במועדון. אין לי ספק שאיתו ועם עבודתו הקבוצות של הילדים יתנו את אותותיהן בעתיד".  
 
שיהיה בהצלחה!!!   

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה