רפי כהן סוגר עונה



השוער הותיק והמצויין של הפועל ירושלים מדבר על הכל: לופא קדוש, עידן טל, היכולת האישית והקבוצתית, האגו בהפועל והפרישה שתתרחש בסוף השנה הבאה. או שלא. רפי כהן חושף את האמת שלו, וכן, היא כואבת

אם תשאלו את שחקני הפועל ירושלים, תגלו שהעונה היה מאמן נוסף ובמקום לעמוד על הקווים, הוא פשוט עמד בשער.
 

לשחקני הפועל הייתה את הזכות הגדולה לעבוד בשנתיים האחרונות עם אחד השוערים היותר טובים בארץ, רפי כהן. הוא דאג, כיוון, העיר וצעק כשצריך והכל מסיבה אחת: גם בגיל 41 הוא עדיין לא שבע.
 
הוא מרגיש שיש לו המון מה לתרום ולא, הוא ממש לא על סף פרישה. בראיון מיוחד ל"ירושלים נט" מספר השוער הותיק על העונה הארוכה ולא חוסך ביקורת מאף אחד.
 
מה הרגע הכי טוב שהיה לך העונה?
 
"בלי שום ספק, הניצחון על מכבי תל אביב בגביע המדינה והעלייה לפלייאוף העליון."
 
ומה הרגע הכי קשה?
 
"הניתוח שעברתי במיניסקוס והעובדה שנאלצתי להיעדר לחודשיים. זה היה מתסכל."
 
בהפועל הנוכחית היה המון פוטנציאל ובכל פעם שעשיתם דבר טוב והתקרבתם לצמרת, בעטתם בדלי והרסתם הכל. תנסה להסביר.
 
"אין לי הסבר מדוייק לסיבה בגללה לא הצלחנו יותר. צריך לקחת בחשבון שרק השנה עלינו מליגה א' אבל זה לא תירוץ. אין שום ספק שעם הסגל הקיים יכלנו לעשות קצת יותר ולהתמודד על העלייה. מבחינת איכות שחקנים לא היו שום הבדלים ביננו לבין הקבוצות שהתמודדו על העלייה וזה פספוס. יש תחושה של החמצה גדולה וכולם במועדון מודעים לכך."
 
בהפועל היו בעיות של אגו. עד כמה זה הרס?
 
"בתור אחד שבא מבחוץ היו דברים שהפריעו לי. קרו כמה דברים באימונים ואני אומנם לא בצוות המקצועי או בהנהלה אבל אני הייתי מתנהל אחרת. כל אחד רואה את הדברים בצורה שונה. בשורה התחתונה, אני שחקן ותפקידי לשחק. אני לא מתכוון לתת שום דוגמאות כי אני מעדיף לשמור על כבודם של שחקנים וכולם יודעים בדיוק למה אני מתכוון. באתי ממקום שמכבדים אחד את השני וכדורגל הוא מקצוע, ואצלנו החליקו דברים בצורה שלא הייתי רגיל אליה."
 
ממה אתה הכי נהנה בהפועל?
"בגדול אני נהנה מהכל ומכולם למרות שיש עליות וירידות. עמוס, גיל, יוסי סאסי ופסו עשו את המקסימום עם המון קשיים מסביב. קיבלנו את כל מה שהיינו צריכים ולא החסירו מאיתנו שום דבר."
 
הסיכוי שלופא ימשיך בקבוצה לא גדול. מה דעתך על כך?
 
"כל הקריירה שלי לא נכנסתי לעניינים האלה גם כשהייתי קפטן. אני מאוד מכבד את לופא ונהנתי לשחק תחתיו אבל ההחלטה לא נתונה בידיי. אני מעריך אותו ואת הידע שיש לו. הוא נתן המון חום ואהבה לשחקנים."
 
היית אומר שהוא היה עדין איתכם?
"לופא מאמן כל כך הרבה שנים ויש לו את הדרך שלו. הוא יודע להעביר את המסר בדרך ובצורה שלו. יכול להיות שמאמן אחר היה מתנהג בצורה קשוחה יותר עם השחקנים אבל הוא הסתדר. ככה הוא התנהל תמיד והוא הצליח."
 
עזרת להביא את עידן טל להפועל, הוא נעזר בך לא מעט. איך הרגשת בתקרית בינו לבין לופא?
 
"הרגשתי לא נעים ולא טוב עם המילים שנאמרו שם. אני מאמין ומעריך שעידן מצטער על מה שהוא אמר ובתור שחקן ותיק הוא לא היה צריך להתבטא בצורה כזאת. אני אוהב ומעריך אותו בתור שחקן ומקווה שהוא ימשיך לתרום להפועל."
 
 
אתה לא מתכוון לפרוש וזה קצת מפתיע. הרבה אנשים חשבו שתפרוש כבר העונה.
 
"הגיל לא משחק תפקיד. אני אף פעם לא רציתי שיקחו אותי לקבוצה כי אני צעיר או מבוגר, אלא רק בגלל היכולת שלי על המגרש. אין הרבה שחקנים שמגיעים לגילי וממשיכים לשחק. אני שומר על הגוף שלי, חי את המקצוע ולא יכול בלי כדורגל. זה מה שמחזיק אותי. ברגע שאני ארגיש שאני לא יכול אני אפרוש מיד ולא אעשה לעצמי בושות. אני חושב שהעונה הבאה תהיה האחרונה שלי, אבל אי אפשר לדעת. אחרי הפרישה אני רוצה להמשיך בתור מאמן שערים."
 
 
אתה מצפה להמשיך בתור שוער ראשון גם בעונה הבאה?
 
" בוודאי שאני מצפה להיות שוער ראשון. לאורך כל הקריירה שלי הייתי שוער מוביל, אבל אין טאבו על ההרכב. מי שטוב משחק וקחי לדוגמא את מה שקרה במכבי חיפה העונה."
 
מה התוכניות לקיץ הקרוב?
 
"לנוח, לאגור כוחות לעונה הבאה, לבלות עם אישתי והילדים ולנסוע לחופשה משותפת."
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה