נערכים למרתון



היום (יום ג'), יצאו לריצת ההכנה לקראת מרתון ווינר ירושלים הבינלאומי, שיערך זו השנה החמישית ב-13 במרץ 2015, , ראש העיר ניר ברקת, וכ-50 עובדי חברת אינטל ירושלים.

 מאז מרתון ירושלים הראשון, לפני חמש שנים, הצטרפו עובדי אינטל כל שנה לריצת הכנה משותפת עם ראש העיר, וגם השנה נרתמו העובדים להכנות. 

בריצה השתתפו גם חברי קבוצת "אנו רצים והם רצים", קבוצת רצים שמתכוננת לקראת מרתון ירושלים, השמה דגש על פיתוח הגוף והנפש גם יחד. כל שבוע, עד המרתון, נפגשים חברי הקבוצה, שנוסדה על ידי "רשות הרבים – הפורום הירושלמי לארגוני התחדשות יהודית", לריצה משותפת וללימוד משותף בנושאים שונים.  

הריצה, 7 ק"מ אורכה, החלה מביתו של ראש העיר בשכונת בית הכרם, דרך גבעת רם, עד משרדי העירייה בכיכר ספרא. כשהגיעו הרצים לכיכר ספרא, ערכו מתיחות יחד עם ראש העיר, ואז המשיכו ללשכתו לשיחה על ירושלים, על הקבוצות והאוכלוסיות הפועלות בה, ועל חשיבותו של המרתון לעיר.

ראש העיר, ניר ברקת, מסר לאחר הריצה: "ירושלים מתכוננת למרתון בקצב מואץ.  הבוקר יצאתי לריצת הכנה עם נציגי המגזר העסקי מחברת אינטל שמתכוננים איתי למרתון זו שנה החמישית ברציפות ועם קבוצת הריצה "אנו רצים והם רצים" שעוסקת בלימוד משותף במקביל להכנה למרתון. אני שמח לראות את המגוון הירושלמי גם בריצות ההכנה ובשבועות הקרובים אמשיך להתכונן למרתון עם קבוצות שונות שמייצגות את החברה הירושלמית על כל גווניה".

מרתון ווינר ירושלים הבינלאומי 2015 יתקיים זו השנה החמישית, ביום שישי ה-13 במרץ 2013. האירוע יחולק לשישה מקצים: מרוץ מרתון מלא (42.195 ק"מ), מרוץ חצי מרתון (21.1 ק"מ), מרוץ 10 ק"מ, מרוץ עממי למרחק של 5 ק"מ, מרוץ הקהילות למרחק של 800 מטר ומקצה אופני יד של כ 16 ק"מ.

כ- 1,450 רצים מ-50 מדינות שונות כבר נרשמו והשנה נשבר מספר שיא של נרשמים לחודש ינואר כ-1,000 לעומת 800 נרשמים בחודש ינואר אשתקד, זאת הודות לקמפיין בינלאומי בשיתוף הרשות לפיתוח ירושלים, משרד התיירות והמשרד לירושלים והתפוצות. 

קבוצות הרצים הגדולות ביותר יגיעו מארה"ב, אנגליה, גרמניה, צרפת, הונגריה ואיטליה. כמו כן, השנה לראשונה יגיעו רצים ממדינת הוותיקן, טג'יקיסטן, זימבבואה, איסלנד, בליז ועוד. כמו כן כ-50 צוותי עיתונות וטלוויזיה מרחבי העולם יגיעו לסקר את המרתון.

העיר ירושלים מקדמת חבילות תיור מיוחדות למרתון שיכללו הטבות והנחות במלונות, מסעדות, באתרי התיירות והתרבות בעיר.

מרתון ירושלים הוא ייחודי ביופיו ומאתגר בעליות והירידות המאפיינות אותו. לאורך המרוץ יחלפו הרצים על פני אתריה ההיסטוריים המרהיבים והחשובים של ירושלים, ממשכן הכנסת לתוך העיר העתיקה ולאורך החומות, בריכת הסולטן, משכנות שאננים, הר ציון, מושבה גרמנית, רחביה, טיילת ארמון הנציב, גבעת התחמושת, גן סאקר, הר הצופים, הר הזיתים ואתרים נוספים.

 

תמונות: באדיבות יח"צ 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה