אלי טביב: ״אני את דרכי בכדורגל ובבית״ר ירושלים סיימתי הלילה״



בעלי בית״ר ירושלים יצא נסער מאירועי המשחק מול שרלרואה, והחליט למנות נאמן מטעמו שינהל את הקבוצה: ״שההורסים והמחריבים יישאו בתוצאות״

שעות ספורות לאחר הפסד בית״ר בשרלרואה והתפרעות האוהדים, בעלי בית״ר ירושלים הודיע כי יפסיק את תמיכתו בקבוצה: ״ראשית אני חייב לציין כי אני בוש ונכלם בהתנהלות ובהתנהגות של חלק מהקהל הערב. כל העולם צפה במופע האימים המבזה של אותו פלג קיצוני אשר בעיני אינו אוהדי הקבוצה כלל. 
ליבי ליבי עם הצוות המקצועי והשחקנים אשר ערכו הכנה נהדרת וקפדנית למשחק הערב. גם אם לרגעים נדמה היה כי החלטות השופט שנויות במחלוקת, אפשר לומר כי הן היו מושפעות ישירות מהלך הרוח וההתנהגות הביזיונית של חלק פרוע מקרב אוהדי בית״ר. 
אני את דרכי בכדורגל הישראלי ובבית״ר ירושלים סיימתי הלילה. אם לפני כחודש באקט של לקיחת אחריות הצהרתי כי אני מעוניין למכור את הקבוצה ועד אז לא אפסיק להשקיע, הערב אני מודיע, כי אני עוזב הכל וחוזר לארה״ב. אמנה נאמן מטעמי עד שיגיע מי שמוכן לקחת על עצמו את המועדון. 
בניתי קבוצה תוך השקעה נבונה, שבוודאות אני יכול להצהיר כי היא טובה יותר מהקבוצה של השנה שעברה. אבל כעת כל זאת לא משנה כלל. 
לצערי המשפט מתוך ספר ישיעיהו פרק מ׳ט, פסוק, י״ז-
״מהרסייך ומחריבייך , ממך יצאו״, קבל הלילה משנה תוקף. שאותם הורסים ומחריבים יישאו בתוצאה וייקחו אחריות.״

הבעלים הוסיף כי בסיום המשחק נכנס לחדר ההלבשה של הבלגים, והתנצל בפני ההנשיא שלהם והשוער שנפגע בעקבות השלכת החפץ מיציע אוהדי בית״ר.

 

ההתאחדות לכדורגל התייחסה למשחק בשרלרואה: ״ההתאחדות לכדורגל מגנה בכל פה את ההתנהגות שלוחת הרסן וחסרת האחריות של חלק מאוהדי בית״ר ירושלים במשחק בשרלרואה, גם אם קדמה לכך פרובוקציה כלשהי מצד הקהל המקומי. עצוב שהכדורגל הישראלי, שזוכה לתשבוחות בימים אלה על אירוח אליפות אירופה לנשים, נפגע מהתנהגות מעין זו.״

 

מנהלת ליגת העל גם לא חסכה ביקורת מהאודהים הצהובים: ״חבל שאחרי עשרות שנים בהם האוהדים הישראלים נתנו מופעי עידוד שפארו את הכדורגל הישראלי באירופה,באו היום חלק
מאוהדי ביתר י-ם וביזו את הכדורגל הישראלי בכלל ואת המועדון שלהם בפרט.
מופע של השלכת חזיזים לכר הדשא,לצד תלייתו של דגל כהנא חי מהווה שיא של התנהגות פרועה וחסרת כל כבוד מינימלי כלפי כל העוסקים בענף.
אומנם המשחק האמור איננו חוסה תחת כנפי המנהלת,אך אנו מוצאים לנכון להביע את שאט הנפש מהתנהגות נלוזה זו של אוהדי בית"ר.״

 

גם לשרת הספורט, ח״כ מירי רגב היה מה להגיד בנושא המאורעות בבלגיה: ״קבוצה של בריוני ספורט אוהדי ביתר ירושלים, הכתימה הערב מדינה שלמה ואת העיר ירושלים בהתנהגות אלימה פרועה ובלתי נסלחת. שרת התרבות והספורט ח״כ מירי רגב בעצה אחת עם ראש העיר ירושלים ניר ברקת ועם יו״ר המועצה למניעת אלימות בספורט השופטת בדימוס עדנה ברנשטיין פנתה למשטרת ישראל להתאחדות לכדורגל ולהנהלת ביתר ירושלים לפעול מידית להרחיק את האוהדים מהמגרשים ולנקוט נגדם בצעדים חריפים. כמו כן יבחנו צעדים נוספים בימים הקרובים כדי למנוע הישנות המקרים הללו שהינם בלתי נסלחים״.

 

תמונה באדיבות Flash 90.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה