החיים הטובים לגיל השלישי בעיר הבירה



בשני העשורים האחרונים, אנו עדים לשינויים מהפכניים בתרבות, באורח החיים ובתפיסות העולם של החברה הישראלית בכללותה. בקרב, הדורות הצעירים אנו רואים שינויים ניכרים בתפיסת רעיונות כמו קריירה, משפחה וקהילה.

FREEPIK

התפתחויות טכנולוגיות, שינויים בדפוסי ההעסקה והגלובליזציה הם רק חלק מהגורמים לכך. עם זאת, מהפכה מחשבתית זו לא פוסחת גם על הגיל השלישי. אם עד לאחרונה נתפסה אוכלוסיית הקשישים כקהילה מבודדת, המתאפיינת בפעילות מינימלית ותחומי עניין מצומצמים, הרי שדור ה"בומרים" שנכנס כיום אל הגיל השלישי מביא עמו שאיפות אחרות, צרכים אחרים ויותר מכל – אורח חיים שטרם יצא לנו להכיר. הם רוצים ללמוד, לספוג תרבות, להתפתח ולבלות בצוותא. כתוצאה מכך, חלים שינויים מהפכניים גם במסגרות דיור מוגן. לצד כלל השינויים הללו, אנו רואים היום נהירה של מבוגרים אל ירושלים. מה הופך היום את עיר הבירה למעוז אידיאלי לפרישה? כאן, נבחן מה מוצאים בני הגיל השלישי בירושלים.

לשטוף את העיניים בכל היופי שסביבנו

מחקרים רבים מוכיחים כי נופים ירוקים וסביבה נעימה לעין תורמת באופן ניכר לבריאות, החיוניות ותוחלת החיים. זוהי ככל הנראה הסיבה שבתי חולים יוקרתיים באירופה ממוקמים לרוב בסביבת יערות או אל נוף הרים מושלגים. ירושלים, עם אוויר ההרים הצח שלה, האקלים האירופי והנופים הירוקים שלה, מעניקה את אותו ערך מוסף. במובן הזה, מעבר אל דיור מוגן בירושלים הוא הזדמנות חשובה להעביר את השנים היפות הללו מוקפים ביופי. מגוון רחב של סיורים בעיר העתיקה, ביערות, העמקים והאתרים גדושי ההיסטוריה והיופי, יוצאים ללא הרף בעיר. מסגרות דיור מוגן שמכבדות את עצמן, מציעות ללא הרף לדיירים הזדמנויות להצטרף לסיורים כאלו היישר מהבית.

להכניס רוח ותרבות אל החיים

אנו מבלים את רוב חיינו במחשבות לעתיד. אנו דואגים לפרנסה, מטפלים בשלל סידורים בירוקרטיים, דואגים למשפחה שלנו ובעיקר – מתרוצצים ממשימה למשימה. עם הגיענו לגיל פרישה, יש לנו הזדמנות פז להתמקד בעצמנו. כשזה מגיע למסגרות דיור מוגן ירושלים מציעה הרבה יותר ממקום לגור בו אלא היא מאפשרת חיזוק חברויות חדשות וקשר בין אישי. העיר העתיקה, שעיני העולם כולו נשואות עליה, טומנת בחובה לא מעט קסם ומסתורין. בין אם אנו מחוברים לדת ובין אם אנו חובבי אמנות ויצירה, עם שלל המוזיאונים והגלריות, המופעים ומסגרות הלימוד בעיר, יש משהו בשביל כולנו. ניתן אפילו להירשם כשומעים חופשיים במגוון קורסים באוניברסיטה העברית, או סתם לקחת חלק בסדנה או הרצאה בבית אבי חי, מכון ון ליר או מגוון רחב של מוסדות נוספים שיאפשרו לך להכיר רבדים שונים בתרבות והרוח של העיר.

לנצל את כל ההזדמנויות של חיים בעיר הגדולה

על אף המוניטין שצברה כעיר רוחנית ומסורתית, ירושלים היא עיר גדולה לכל דבר ועניין. ממרכז העיר ועד למושבה הגרמנית, העיר כולה זרועה במסעדות שף מובילות, ברים מגוונים, בתי קולנוע, תיאטראות ובמות מופעים בסטנדרטים הגבוהים ביותר. לכן, המעבר אל דיור מוגן בירושלים ממש לא חייב להסתכם בחיים בקהילה סגורה. זוהי הזדמנות נהדרת להיפתח אל שלל הבילויים שהעיר מציעה ולהפוך את החיים להרפתקה מרגשת.

את המסע הזה לא חייבים לעבור לבד. עכשיו, כשאנו חיים עם קבוצת השווים שלנו, מוקפים בדיירים שחולקים את חוויות החיים ותחומי העניין שלנו, זה הזמן לגלות יחד את כל מה שיש לעיר להציע. ממרכזי ספורט ועד למסלולי טיול בכל רחבי העיר, זה עשוי להיות תחילתו של הפרק הבא בחיים החברתיים שלך. אז אם שקלת מעבר אל דיור מוגן ירושלים היא ללא ספק אחת מהאפשרויות שכדאי לבחון מקרוב.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה