הטרנדים שיעצבו את העתיד של כריית ביטקוין

$(function(){setImageBanner('e0afb5c4-47ea-41ca-957d-f656a42a8299','/dyncontent/2024/5/16/de611772-3273-4edb-b531-92ba1ef62b5e.jpg',17903,'מכללה למנהל אייטם כתבה ירושלים',525,78,false,44005,'Image','');})

מגמות יכולות לספר הרבה על תעשיות והכיוון שהן הולכות. כאשר הביטקוין הושק לראשונה ב-2009, אנשים כרו ביטקוין מהמחשבים הניידים שלהם. אף אחד עוד לא דאג מדברים כמו צריכת אנרגיה בקנה מידה גדול, ספקי חומרה ומקסום יעילות תפעולית במרכזי נתונים מסיביים.

depositphotos

עם זאת, ככל שכריית ביטקוין גדלה והתרחבה, ניסוי וטעייה סיפקו הזדמנויות ללמוד וליצור פיתוחים חדשים כדי לעזור לתעשייה לצמוח.

בעוד שנת 2022 הייתה שנה מאתגרת עבור הביטקוין ותעשיית הקריפטו בכלל, תעשיית הכרייה ממשיכה לצמוח. המגמות הבאות מראות כיצד התעשיה בונה על ידע וניסיון העבר, ומתכוננת לעתיד.

חשמל מתחדש

הרבה נכתב על כמות האנרגיה שכרייה מנצלת - עד 110 טרה-וואט-שעה בשנה, שווה ערך לאנרגיה של מדינה קטנה. לכן, מאמץ רב מוקדש לחיפוש אחר מקורות אנרגיה ירוקים יותר.

אחת המגמות העיקריות היא הפנייה למקורות אנרגיה מתחדשים, במקום כוח מבוסס פחמן. הרעיון שמקורות מלוכלכים כמו פחם הם זולים יותר פשוט לא נכון, שכן 90% מכוח המים, 75% מהרוח ו-40% מהשמש עדיין זולים יותר מהאופציה הזולה ביותר של דלק מאובנים.

הגדלת ניצול האנרגיה המתחדשת תועיל בטווח הארוך, הן לתעשייה והן למפעל, ולכן כורים צריכים לשקול את השינוי.

יש עוד עבודה לעשות כדי להבטיח שלכריית ביטקוין יש עתיד בר קיימא לפניה, אבל הנתונים מראים שהיא כבר מתקדמת בכיוון הנכון.

קירור באמצעות טבילה

דמיינו חדר מלא באלפי כורים שכולם פועלים במלוא המרץ - ודמיינו כמה חום הם מייצרים. פעולות הכרייה תמיד הצריכו דרכים לשמור על קרירות מרכזי הנתונים, ואפשרות שהתפתחה לאחרונה היא קירור בטבילה.

במסגרת השיטה, מציבים כורים באמבט של נוזל דמוי שמן, אשר מופץ לאחר מכן דרך מגדלי קירור כדי להוציא את החום. שיטה זו מבטיחה שלציוד כרייה יקר אין מגע עם האוויר החיצוני, שכן אבק או לחות עלולים להרוס את החומרה.

נמצא כי קירור בטבילה מפחית את ההוצאות התפעוליות בשיעור של עד 33%. מערך כזה אמנם דורש יותר מומחיות מאשר מערך קירור מסורתי, אך התעשייה הזו צומחת במהירות.

מחסור בשבבים

המחסור יוצר משבר אדיר של היצע וביקוש ברחבי העולם כיום. הביקוש לשבבי מוליכים למחצה גדל ב-17% מ-2019, ובין השאר, שבבים אלה משמשים באסדות כרייה. עם זאת, ההיצע לא גדל כדי לענות על הביקוש הזה.

זה אומר שקשה לקבל החלטות לטווח קצר. מאחר שיצרני הכורים נמצאים בפיגור, ואינם יכולים למלא הזמנות בזמן, חברות כרייה חייבות לתכנן שנה מראש את פעילותן באמצעות מודלים מוצקים, להכניס הזמנות מקדימות ולהמתין להן.

מתקדמים בכיוון הנכון

בסך הכל, המגמות הללו מצביעות על כמה דברים חשובים שקורים בתעשיית כריית הביטקוין. הן מראות שכורי ביטקוין לומדים מה עובד ומה לא, ומתמקדים ביצירת חידושים או באימוץ שיטות חדשות כדי להתפתח.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה