מקומות לינה בירושלים שיעשו לכם את החופשה

$(function(){setImageBanner('cb8c6aa2-5dd8-4cbf-91f6-85e00e3cdafc','/dyncontent/2024/5/16/de611772-3273-4edb-b531-92ba1ef62b5e.jpg',17903,'מכללה למנהל אייטם כתבה ירושלים',525,78,false,44005,'Image','');})

יש סיבות טובות מאוד לבלות חופשה בירושלים. עיר הבירה של ישראל היא יעד נחשק עבור תיירים מכל רחבי העולם, מהם כאלה המגיעים לישראל במיוחד בשביל לבקר בעיר הנחשבת קדושה ליהודים, נוצרים ומוסלמים כאחד.

ישנם מי שעבורם ביקור בירושלים הוא לא פחות מהגשמת חלום. עבורנו הישראלים היא נמצאת במרחק נסיעה ברכב המשפחתי, ברכבת או באוטובוס. אם גם אתם מתכננים לבלות כמה ימים בעיר שחוברה לה יחדיו בטח כבר חשבתם על אטרקציות ואתרים המעניינים אכם במיוחד.


מבחינת אפשרויות הלינה בירושלים ניתן לבחור בין שלל מלונות, דירות Air BnB, בתי הארחה, אכסניות והוסטלים. מי שמגיעים לתקופה ארוכה יחסית יכולים לשקול גם מגורים בשכירות משנה (סאבלט) או החלפת דירות עם ירושלמים המעוניינים לבלות זמן באזור מגוריכם. כדאי לבחור בקפידה את המקום בו מתארחים, זאת מכיוון ששם אנו עתידים לשהות חלק נכבד מן הזמן (ולו רק בכדי לנוח ולצבור כוחות) וגם כי בהחלט אפשר למצוא מקום שהוא עצמו יתרום רבות לחוויית החופשה.

חדרי מלון בכל תקציב
ירושלים ערוכה היטב לארח מבקרים. למעט אילת, ירושלים היא העיר בה מספר חדרי המלון הגדול ביותר, לא פחות מ-11,000 (לעומת 8,000 בתל אביב למשל). בין המלונות המפורסמים המדורגים כבעלי 5 כוכבים ניתן למצוא את מלון המלך דוד, מלון ספא הרברט סמואל, וולדורף אסטוריה, אמריקן קולוני ועוד. גם במלונות היוקרה מציעים חדרים בתעריפים שונים לאדם ללילה אשר עשויים לנוע בין 500 שקלים ל-2,000 שקלים ואף יותר.

לצד מלונות היוקרה פועלים בירושלים מגוון רחב של מלונות ובתי הארחה. ניתן למצוא חדרים מפנקים יותר או פחות ובטווח מחירים בהתאם, החל מ-400 שקלים לחדר זוגי לילה.
אם החלטת לקחת חדר במלון כדאי לבחור כזה הממוקם באזור אטרקטיבי, במרחק הליכה מחומות העיר העתיקה למשל, מלון ממנו נשקף נוף הרי ירושלים, מלון בשכונה מוכרת ובעלת אופי ייחודי וכד'. עוד חשוב לוודא שהחדר עונה היטב על צרכיכם, כך למשל למשפחה עם ילדים נחוצים בדרך כלל שני חדרים צמודים, רצוי עם דלת המחברת ביניהם.

הזמנת דירות, בתים וחדרים באמצעות פלטפורמת Air BnB
Air BnB אינה הפלטפורמה האינטרנטית היחידה באמצעותה ניתן לתאם לינה בדירות, בתים או אפילו חדרים שמוצעים לשימוש ישירות על ידי בעליהם אולם היא ללא ספק הגדולה והנוחה מכולן.
בין היתרונות של בחירת מקום אירוח באמצעות פלטפורמת Air BnB ניתן למנות תמורה גבוהה ביחס למחיר (אפשר להתרווח בדירה בת כמה חדרים במחיר נמוך מחדר בודד במלון), הזדמנות לחוויה אוטנטית של חיים בירושלים, היכרות אישית עם המשכירים שהינם, על פי רוב, ידידותיים מאוד ונכונים למסור מידע מועיל ולתרום כמיטב יכולתם על מנת להפוך את הביקור שלכם בעיר לבלתי נשכח.  

freepik


חסרונות שיש לקחת בחשבון הם שאין מדובר במלון, בית הארחה או אכסניה ולכן ייתכן ויחסרו לכם שירותים שבמקומות אירוח מקצועיים הם עניין מובן מאליו, הצעת המיטות למשל, מסעדה (כולל שירות חדרים), סיוע עם תיקים ומזוודות, דלפק קבלה מאויש 24 שעות ביום וכד'.

אכסניות והוסטלים
בעבר אכסניות בירושלים הציעו פתרונות לינה זולים ובסיסיים עבור מטיילים בתקציב נמוך כגון תרמילאים ובני נוער. בירושלים ניתן למצוא אכסניות קלאסיות כגון אלה, בהם האורחים כולם לנים בחדרים גדולים עם 6, 8, 10 ואף יותר, אורחים נוספים. אכסניות כאלה, במיוחד אם הן שוכנות במיקום אטרקטיבי עשויות לספק חוויה אוטנטית של טיול דל תקציב אולם כדאי לדעת שכיום פועלות בירושלים גם אכסניות מודרניות, המכונות "הוסטלים", המציעות מגוון פתרונות לינה, החל ממיטה בחדר משותף וכלה בחדרים זוגיים וסוויטות משפחתיות.

freepik

פוסט הוסטל
דוגמא טובה להוסטל מן הסוג שתואר לעיל הוא פוסט הוסטל ירושלים השוכן במיקום מרכזי ונגיש, ברחוב יפו המוכר בקומה העליונה של בניין סניף הדואר המרכזי ההיסטורי, בסמוך לבית העירייה, מוזיאון המוסיקה, מוזיאון טיכו ועוד.
בספוט הוסטל ירושלים מוצעים פתרונות לינה במחיר הנע מ-100 שקלים לאדם ללילה, בחדר משותף בו 6 או 8 מיטות, דרך חדרים זוגיים וחדרים לשלושה במחירים הנעים סביב 200 שקלים לאדם ללילה. משפחות יכולות להתפנק בשני חדרים צמודים. במקום פועל בר – בית קפה ומדי שבוע נערכים בפוסט הוסטל מגוון אירועים כגון סדנאות להכנת חומוס, ערבי ג'ז, מפגשי יוגה ועוד.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה