נערכים לעונת הטיולים: כך תתחזקו את צמיגי הרכב שלכם

$(function(){setImageBanner('80f0d495-431f-44bd-b6c1-dc4bdc4fdffe','/dyncontent/2024/5/16/de611772-3273-4edb-b531-92ba1ef62b5e.jpg',17903,'מכללה למנהל אייטם כתבה ירושלים',525,78,false,44005,'Image','');})

קשה להפריז בחשיבותם של צמיגים תקינים ברכב שלכם, בין אם לפניכם טיול ארוך, או סתם נסיעה קצרה. בכתבה הבאה ניתן מספר טיפים איך כדאי לתחזק אותם

"יש אנשים שלומדים רק דרך הכיס". מכירים את המשפט הזה? לרוב הוא נזרק לאוויר כדי להסביר שלפעמים הדרך היחידה לגרום לאדם לבצע את הפעולה המתבקשת, היא להיכנס לו לכיס, להמשיך משם לארנק, ולסיים את הטיול בעובר ושב שלו. ובכן, זה בדיוק מה שקרה לי לפני קצת יותר משנה. הירידה לאיילון דרום מצומת השלום בתל אביב היתה שגרה של שנים עבורי, ברמה שכבר יכולתי לחזות מראש כמה רכבים יספיקו את הפנייה ברגע שהרמזור יתחלף לירוק. באותו הבוקר, בדיוק כשסיימתי את הפניה שמאלה והתכוננתי להאיץ לתוך הכביש המהיר, שמתי לב לשוטר שאותת לי לעצור בשוליים. מאחוריו ניצב אוהל מרובע קטן, והשלטים שעליו בישרו שמדובר בבדיקת תקינות שגרתית לרכב, או משהו כזה. זה לקח לשוטר בדיוק חצי דקה של מבט על הצמיגים שלי כדי לבשר לי ששניים מהם לא תקינים ושיש לי בדיוק 24 שעות כדי להחליף אותם. אה כן, ושאני זוכה לקנס של 250 שקלים כדי לוודא שלמדתי את הלקח. חצי שעה מאוחר יותר כבר קיבלתי אישור משלומי, הבחור מהפנצ'ריה הקבועה שלי, לדברים שאמר לי השוטר.

אני בדרך כלל נזכר בסיפור הזה כשמתחלפות העונות בישראל. הכבישים הרטובים שהחורף מביא איתו מזכירים לי את חשיבותם של צמיגים תקינים, האפסלט הלוהט של הקיץ הישראלי מזכיר לי את הסיכון שבצמיג חרוך או מתפורר, והאביב מזכיר לי שעכשיו זה הזמן המושלם לטיולים בארץ. רק שעדיף לצאת אליהם רק אחרי שוידאתי שהצמיגים מתחת ליונדאי טוסון שלי, כולל הרזרבי, במצב תקין לחלוטין. בעזרת הטיפים וכללי האצבע הבאים – תוכלו גם אתם לוודא את זה.

תמונה :Shutterstock

Shutterstock

בדיקת לחץ אוויר

נהגים רבים סבורים שבדיקת לחץ האוויר בצמיגים רלוונטית רק לפני נסיעות ארוכות או לקראת ירידה לשטח לא סלול, וכד'. אבל האמת היא שיש להקפיד על הוראות היצרן לגבי לחץ האוויר בצמיגים גם בשוטף, ועדיף בתדירות של אחת לשבועיים לפחות. מעבר לעובדה שלחץ אוויר חסר בצמיגים פוגע בהיגוי ובהתנהגות הכביש של הרכב, הוא גם מגביר את הסיכון לפיצוץ בצמיג, ומשפיע על צריכת הדלק שלכם. בקיצור, הקפידו על הוראות היצרן, שימו לב שלפעמים צמיגים האחוריים והקדמיים דורשים לחץ שונה, ואל תבנו על מראה העיניים שלכם – או נגיעה בצמיג עם קצה הנעל – כתחליף לבדיקה האמיתית.

בדיקת צמיגים ליובש וסדקים

אנחנו חיים במדינה שבה הטמפרטורות יכולות להיות די גבוהות בערך 8-9 חודשים בשנה. זה אומר שצמיג הרכב שלנו – כזכור, הגורם המחבר בין המכונית לכביש – עלולים לסבול מיובש, שחיקה ושאר צרות. זכרו להעיף מבט על הצמיגים שלכם אחת לשבועיים, חפשו קילופים, חתכים, בקיעים או עצמים זרים שאולי נתקעו בגומי. במידה ומצאתם כאלו, יש לגשת מיידית לפנצ'רייה כדי שאיש מקצוע מוסמך יוכל להסתכל ולחוות את דעתו. כאמור, סיטואציה שבה הצמיג נקרע או מתפוצץ בזמן נסיעה היא בערך הדבר האחרון שאתם רוצים שיקרה לכם בכביש, שכן מדובר בסכנת נפשות של ממש.

כל כמה זמן רצוי להחליף

גם אם הצמיגים שלכם לא סובלים מיובש, לא מתפוררים ולא כוללים חתכים משמעותיים, הם עדיין יכולים להיות לא תקינים. איך? ובכן, מספיק שנסעתם איתם מספיק כדי לגרום לכך שהחריצים שלהם עמוקים מספיק, ואז אחיזת הכביש של הרכב כולו נמצאת בסכנה. זאת בדיוק הסיבה שההמלצה היא להחליף צמיגים כל שלוש או ארבע שנים לכל היותר – תלוי כמובן במצבם - אבל בכל מקרה לתת לאיש מקצוע להסתכל עליהם בתדירות הרבה יותר גבוהה.

איך להחליף צמיגים

כמעט מיותר לציין, אבל נעשה את זה בכל זאת: החלפת צמיגים חייבת להתבצע רק בבית עסק המוסמך לכך, על ידי אנשי מקצוע מתאימים. בכל מקרה אין לנהוג עם צמיגים בני 6 שנים או יותר (תאריך הייצור של הצמיג מצוין על הדופן שלו), ויש לוודא שכל הצמיגים מתאימים לדרישות של יצרנית הרכב. ההמלצה החד משמעית היא להקפיד על החלפת צמיגים בצמדים, כולל אותה יצרנית צמיגים לכל סרן של הרכב (אחורי, או קדמי), אם כי באמת שעדיף להשתמש באותה אחת בשביל כל ארבעת הצמיגים + הרזרבי. בכל מקרה, יש לבקש אחריות על הצמיגים החדשים שלכם במעמד הקנייה, ולבצע איזון לגלגלים אחרי ההחלפה.

Shutterstock

לסיכום

בשורה התחתונה, הקפדה על תקינות הצמיגים שלנו היא קריטית לשלומם של כל הנוסעים ברכב שלנו, והיא למעשה עקרון שאסור לזלזל בו אף פעם. אין שום סיבה ללמוד את הלקח הזה בדרך הקשה, דרך תאונה חלילה, או בדרך המבאסת – דרך קנס שקיבלת משוטר שעצר אותך בצד הדרך. סעו בזהירות.

 * הכתבה כוללת תוכן שיווקי מטעם מימון ישיר. אין בפרסום המידע משום המלצה או מתן ייעוץ, והמידע אינו מחליף היוועצות באנשי המקצוע הרלבנטיים. קבלת החלטה כלשהי על סמך האמור לעיל היא על אחריות הגולש בלבד. מספר רישיון 54414.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה