4 טיפים לבחירת מדרסים

$(function(){setImageBanner('d667c4fe-541f-41cc-b395-0b652d2f0420','/dyncontent/2024/5/16/de611772-3273-4edb-b531-92ba1ef62b5e.jpg',17903,'מכללה למנהל אייטם כתבה ירושלים',525,78,false,44005,'Image','');})

צריכים מדרסים בהתאמה אישית ולא יודעים כיצד לבחור מדרס מתאים? לפניכם 4 טיפים לבחירת מדרסים.

Pixabay

מדרסים מיועדים לספק התאמה נכונה ומלאה בין נעל לכף הרגל עבור צרכים של ספורטאים, חיילים, צעירים, מבוגרים ועוד. ההתאמה נוצרת על ידי חלוקה נכונה של עומסי גוף על כפות הרגליים, דבר התורם לייצובו של הגוף, מונע ומסייע בהתמודדות עם בעיות אורטופדיות שונות. למען מטרה זו קיימים סוגים שונים של מדרסים המיוצרים בשיטות וחומרים מגוונים, אשר מציגים איכויות, תכונות ויכולות עמידות שונות.

 

את המדרס מתאימים לכל אחד לפי צרכיו, אורח חייו, מצבו ונתוניו הפיזיים כמו משקל, מבנה ומידת הגמישות של כפות הרגליים. ההתאמה מבוצעת עם הליך מקצועי הכולל מספר שלבים של אבחון, מדידות, בדיקת תבניות וייצור המדרס. בכדי לסייע לכם בבחירה נכונה של מדרס מובאים לפניכם 4 טיפים בסיסיים.

 

טיפ ראשון- רק התאמה אישית מלאה

 

בתור התחלה, בכדי לזכות במדרס באמת יעיל ואפקטיבי, לא קונים אותו ממדף אלא כזה שהותאם במיוחד למאפייני, צרכי ומידות האדם וכף הרגל שלו. כך למשל, יש הבדל בין מדרס לילדים או קשישים, בין מדרס לסובלים מקשת שטוחה, מכאבי דורבן, מבעיות יציבות, לחולי סוכרת וכדומה. נתוני ומאפייני המדרס נקבעים על פי מכלול נתונים של כל אדם, אורח חייו, בעיות מהן הוא סובל ועוד. כך למשל, מדרס לסובלים מבעיות יציבה יתוכנן גם בהתאם למשקל גוף, פעילות גופנית, סוג נעל, מבנה כף רגל ובעיות רפואיות נוספות. גם לכל ענף ספורט ופעילות גופנית יש סוגי מדרסים ספציפיים מתאימים, וישנו הבדל בין העוסקים בטניס, כדורסל, כדורגל, ריצה, הליכה ועוד.

 

הליך ההתאמה של המדרס מבוצע במכונים מקצועיים ומורשים והוא מתחיל בבחינת כף הרגל ואבחון בעיות וצרכים שלכם. לאחר מכן כף הרגל נמדדת ומנתחים דפוסי התפלגות של לחצים ותבניות הליכה. בהתאם לממצאים המתקבלים בוחרים בסוג מתאים של מדרס ופונים לייצורו בעזרת תבניות מיוחדות ויציקות גבס של הרגל. את המדרס המתקבל חותכים בהתאמה ללקוח ולנעליו.

 

טיפ שני- איך מזהים מדרס איכותי

 

בכדי לדעת שמספקים לכם מדרס איכותי ישנם מספר סימנים שיסייעו:

 

  • הגבהה-מדרס איכותי כולל הגבהה שתעניק תמיכה לקשת רוחבית של כף הרגל וכך תתרום למניעת כאב במפרקים קדמיים ולהקלת לחצים בפרקים של כף הרגל.
  • בהונות- מדרס שתומך באופן טבעי בבהונות ימנע החלקה במהלך תנועה שוטפת ויחזק את האחיזה של כף הרגל.
  • בולם זעזועים- מדרס איכותי יבלום זעזועים עם זיכרון של תנועת האדם וכך יגביר רמת גמישות ונוחות שימוש, ויגביר יכולת עמידה לאורך זמן בפני עומסים.
  • קשת- מדרס נדרש גם לתמוך בקשת כף הרגל וכך הוא דואג לפזר באופן נכון את משקל הגוף, דבר שמקטין לחצים על עמוד השדרה והמפרקים.
  • עקב- מדרס טוב יעניק תמיכה אופטימאלית גם לעקב כף הרגל, באופן ששומר על מנח וצורתם הטבעית, מסייע בשמירת שיווי משקל ומונע כאבים.

 

טיפ שלישי - לכל בעיה יש מדרס מתאים

 

כאמור, לא כל מדרס מתאים לכל בעיה. הצורך במדרסים עולה בנסיבות ומצבים שונים ולכל בעיה ומצב יש לבחור במדרס מתאים מבחינת צורה, דגם וחומרים שממנו הוא מיוצר, כפי שניתן לראות בדוגמאות הבאות:

 

  • מדרס ביו מכאני-  מדרס מסוג BIO ACTIVE מאופיין בשכבות בולמות זעזועים ומבסיס קשיח והוא מיוצר עם תבנית מספוג. מדרס מסוג זה מציג לאורך זמן רמה גבוהה של עמידות, הוא בולם ביעילות זעזועים, מקטין עומסי הליכה ועמידה ממושכים ותורם ליציבות כף הרגל. המדרס מתאים לאנשים שסובלים מבעיות מכאניות בכפות הרגליים ולכאלו שסובלים מבעיות של יציבות. הוא יכול להתאים לבעלי קשת גבוהה או שטוחה, לסובלים מועדף משקל, חולי סכרת, למי שסובל מעיוותים או מדלקות בגיד אכילס.
  • מדרס MEDENT PRO- מדרס אורתופדי עשוי מרכיבים פלסטיים מתקדמים שמציג רמות משתנות של קשיחות ורמה גבוהה של בלימת זעזועים. המדרס עמיד לאורך זמן, מפזר לחצים, מציג רמה גובהה של יציבות, נוחות מרבית ותמיכה בגוף. תכונות אלו של המדרס הופכות אותו למתאים למגוון צרכים, אנשים ומצבים. כך למשל, הוא מתאים למי שסובל מדלקות ברצועת כף הרגל, לסובלים מדורבן עקב, מכאבים בכריות של כפות הרגליים, כאבי שחיקה בעקב ועוד.
  • מדרסי ריצה- לכל ענף ספורט, בהתאם לסוג המאמץ והפעילות הגופנית, יש מדרסים מתאימים. כך למשל, מדרסים לאצנים יהיו מבוססים על חומרים קשיחים עם חלק קדמי מרופד והרמה קלה של האצבעות. כמו כן מדרסים אלו מסייעים במניעת יבלות ועור קשה, והם גם מקטינים את הסיכון לעיקום של הקרסול.
  • מדרסים לכדור רגל- משחק כדורגל מורכב מתנועות חדות של מרכזי גוף וכוח. לכן  שחקני כדורגל נדרשים במדרסים צרים המתאימים לצורת נעל המשחק, שגם משפרים רמות יציבות ויכולת שליטה בתנועות הגוף.
  • טרקים והליכות- למי שמרבה לצאת להליכות וטרקים כדאי לבחור במדרס גמיש ורך, רב שכבתי עם דרגות קושי שונות, המקטין עומסים על כפות הרגליים ומונע פגיעות.

 

טיפ רביעי- קונים רק מגורם מקצועי ומומלץ

 

בכדי להבטיח קבלת מדרס איכותי המותאם במדויק עבורכם, חשוב להזמינו ממקור מקצועי, אמין ומומלץ. מכיוון שתצטרכו להגיע למכון מספר פעמים כדאי לבחור בגורם השוכן קרוב לבית או מקום העבודה שלכם. בנוסף, יש לבחור במכון שיכול לספק מענה מדויק עבור הצרכים האישיים שלכם, ושעושה שימוש בטכניקות מתקדמות וחדישות. דוגמא טובה למכון מדרסים אורטופדי הוא זה של חברת מדנט (ניתן למצוא מדרסים באתר MEDENT.CO.IL). בחברה מתאימים ומייצרים מדרסים בהתאמה אישית עבור מגוון צרכים ובעיות, החל משיפור נוחות לצורכי ספורטאים, לאנשים שעברו פציעה, ועד קשיי עמידה בגין מבנה כף הרגל. המדרסים מיוצרים על ידי טכנאי אורטופדיה מיומנים ואחראיים שיש להם את כל הידע והכלים לספק פתרונות מותאמים אישית בשיטות שונות של ייצור ועבור כל צורך ומבנה כף רגל.

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה