רגע מרגש בשערי צדק: שוחרר לאחר 56 ימי אשפוז במחלקת קורונה וחודש שהיה מורדם ומונשם



אחרי 56 ימי אשפוז, כולל ארבעה שבועות במהלכם היה מורדם ומונשם, הצוות שנלחם על חייו הגיע לברך ולא האמין –'כורה הפחם' מאוקראינה, שהיה במצב קריטי לאחר שחלה בקורונה השתחרר לביתו. ״אנחנו תמיד עושים את הכל כדי להילחם על חיי המטופל, אבל אלו מסוג הרגעים שאתה לוקח חלק ב'בלתי אפשרי'״, כך סיפר הצוות הרפואי שטיפל בו

יורי דוקוצ׳אייב בן 58 ממעלה אדומים ובני משפחתו נדבקו בנגיף הקורונה. כל בני המשפחה עברו את המחלה ללא תסמינים קשים, אלא שכעבור מספר ימים, יורי אב המשפחה החל לפתח קשיי נשימה. ״אבא התחיל להרגיש שקצת קשה לו לנשום, הוא המשיך להידרדר ופשוט נראה חסר אונים. הזעקנו עזרה כשהבנו שהוא לא משתפר, וצוות מד״א פינה אותו בניידת טיפול נמרץ עם סטורציה נמוכה למחלקת הכתר בשערי צדק, כשכולנו בבידוד ולא יכולים לא לנסוע אתו ולא להגיע לבקרו". מספר איגור בנו. עוד מספר שאביו עבד במכרה פחם במשך שנים רבות באוקראינה, בארץ מוצאו, וייתכן כי הסיבה שהוא קיבל את הנגיף באורח קשה קשורה לכך.

בתמונה: הצוות בשע"צ עם יורי ובנו איגור. צילום: דוברות שערי צדק

כעבור שלושה ימי אשפוז במחלקת הכתר חלה הידרדרות משמעותית נוספת במצבו והוא הועבר למחלקה לטיפול נמרץ כתר שם חובר למכונת הנשמה ותוך זמן קצר גם למכשיר אקמו למשך 19 יום כאשר נשקפת סכנה ממשית לחייו.

"במשך ימים רבים מצבו הבריאותי של יורי היה קריטי והצוות עשה את מרב המאמצים לייצבו. על אף שסימניו לא היו מעודדים כלל, למרבה השמחה הטיפול האנטנסיבי נתן אותותיו ויורי החל להשתפר.

אנחנו שמחים שיורי יוכל לשוב לביתו לאחר חודשיים קשים במהלכם היה קשה להאמין שהוא ישוב לאיתנו בצורה כה טובה.
קשה לדעת מדוע מצבו של יורי היה יותר חמור משל שאר בני המשפחה לאחר ההדבקה. אנו עוד לומדים תוך כדי תנועה את התנהגות הנגיף. קשה להגיד בוודאות אך אנו סבורים שייתכן שהעבודה במכרה הפחם גרמה לנזק ריאתי כרוני״. מספר פרופ׳ פיליפ לוין, מנהל המחלקה לטיפול נמרץ במרכז הרפואי שערי צדק.

״עבורנו זו הייתה חוויה קשה ומטלטלת ואנו שמחים שלא קראנו סטטיסטיקות על מטופלים שחוברו למכשיר אקמו". מספר איגור. "הצוות הרפואי טיפל באבא ברגישות עם המון אהבה ומסירות. אנו אסירי תודה אין סופית לכל הצוות הרפואי במחלקת כתר וטיפול נמרץ כתר, לצוות של טיפול נמרץ כללי, לצוות של פנימית ב', כמובן לכל הרופאים שטיפלו והצילו את אבא. על אף שהוא עדיין נזקק להליכון בשלב זה, אנו חשים שקיבלנו את חייו במתנה ומצפים לשיפור נוסף במצבו״. מספר איגור.

לאחר מהלך אשפוז ארוך וקשה יורי חזר לעמוד על רגליו ושוחרר להמשך שיקום.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה