ספריית פיג'מה מגיעה לירושלים



ספריית פיג'מה, התכנית הגדולה בישראל להנחלת אהבת הקריאה ועידוד שיח בנושא ערכים בקרב ילדים ברחבי הארץ, תערוך במסגרת יריד הספרים הבינלאומי בירושלים, מפגשים עם סופרים ומאיירים של ספרי ילדים המפגשים יתקיימו החל מהיום (יום ב') במשך השבוע במתחם התחנה

במסגרת יריד הספרים הבינלאומי בירושלים, יתקיימו מפגשים עם סופרים ומאיירים של ספרי ילדים ביניהם אפרים סידון , דבורה בושרי, שהם סמיט, יעל מולצ'דסקי, דני קרמן, ואורית ברגמן. הסופרים והמאיירים שוחחו עם הילדים על ספריהם, אשר יצאו לאור במסגרת ספריית פיג'מה ויקיימו פעילות סביבם. האירועים יתקיימו בכל יום, בין התאריכים 9-12 בפברואר, בשעות אחה"צ במתחם התחנה בירושלים. הכניסה חופשית.

זוהי השנה הראשונה בה תקיים ספריית פיג'מה פעילויות ביריד הספרים הבינלאומי וזאת במטרה להפגיש  את הילדים עם הסופרים והמאיירים של הספרים.  

במסגרת המפגשים ייחשף הקהל לראשונה לשלושה ספרי ילדים חדשים היוצאים לאור ביוזמת ספריית פיג'מה ובשיתוף הוצאות הספרים השונות.

ספריית פיג'מה , אשר נוסדה על ידי קרן הרולד גרינספון, פועלת בשיתוף עם משרד החינוך בגנים ברחבי הארץ מזה 6 שנים.  מטרותיה הן הנחלת  אהבת הספר ועידוד שיחה בנושאי ערכים ומורשת בקרב ילדים ומשפחות. התוכנית מעניקה מדי חודש למאות אלפי משפחות ספרי ילדים איכותיים של מיטב סופרי הילדים בישראל כגון: מאיר שלו, דוד גרוסמן, דבורה עומר, לאה גולדברג, נורית זרחי ועוד. עד כה חולקו יותר מ-5 מיליון ספרים לחצי מיליון ילדים.

יום ב' 9.2, 17:30 – מתחם התחנה - באולם התצוגה פינת הילדים

ספר חדש! שיחה עם הסופרת דבורה בושרי ופעילות יצירה בעקבות הספר החדש "עץ אבא"

יש עץ אחד, נחמד ומיוחד, והוא עץ אבא, שעליו הכי כיף לטפס. הורים וילדים מוזמנים להכיר את חנה ואת אבא שלה, לשמוע ממחברת הספר איך סיפור ישראלי חדש יונק מסיפור יהודי עתיק. בסוף נקבל פלסטלינה וקרטון - ונכין לנו עץ כיד הדמיון. 

יום ג'  10.2, 17:30 – מתחם התחנה – אוהל היריד

אפרים סידון ודני קרמן ישוחחו על הספר "צפוף בבית" ועל הספר החדש פרי עטם "משה והגדי".

אפרים סידון ודני קרמן מדברים על שפת הקווים ושפת המילים. כיצד עובדים סופר ומאייר ביחד, מי משפיע על מי? מי מכוון את מי? ובדרך אגב מדברים על הומור, משקל וחריזה ועל כל הדברים הנחמדים שבספרים.

יום ד' 11.2 , 16:30 - מתחם התחנה – אוהל היריד

 בין סיפור לאיור: מפגש עם הסופרת יעל מולצ'דסקי והמאיירת אורית ברגמן, על עבודתן המשותפת ביצירת הספר החדש "איך הצילה הזיקית את נח".

ספר חדש! אם תרצו לדעת איך הצילה הזיקית את נח תוכלו להצטרף אל יוצרות הספר למפגש בהשתתפות פעילה של הילדים. תוכלו לשמוע את הסיפור וגם להפוך לאחת הדמויות שלו. בהנחייתה של המאיירת אורית ברגמן תוכלו ללמוד איך מציירים זיקית וגם חיות אחרות שהפליגו עם נח בתיבה.

יום ה' 12.2, 16:30  – מתחם התחנה – אוהל היריד

על שועלים, משלים וסיפורים מתגלגלים  מפגש סיפור ושיחה עם הסופרת שהם סמיט על הספר האהוב "משל על שועל".

במפגש נעקוב אחר גלגוליו של משל "השועל והכרם" המלווה את התרבות האנושית זה כ- 2000 שנה. נתחיל בסיפור כפי שנכתב בארמית במדרש, נעבור דרך "ספר האגדה" לביאליק ורבניצקי , נקרא את הספר שכתבה שהם סמיט ואייר עומר הופמן, נגלה בסיפור את עקבות פו הדב, ונשוחח על משלים ונמשלים, על עיבודים ואיבודים. 

תמונות: באדיבות יח"צ


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה