משרד החינוך החליט לבטל את תקצוב "הכיתות הקטנות" לילדים בעלי לקויות



"הכיתה הקטנה" מיועדת לתלמידים בעלי לקויות למידה, תלמידי בית ספר יסודי או חטיבת ביניים. שיטת הכיתה הקטנה תורמת לתלמידים הזקוקים לתוכנית מותאמת במיוחד עבורם, ובהתאם ליכולתם

שבוע לפני תחילת שנת הלימודים, החליט משרד החינוך לבטל את תקציב "הכיתות הקטנות".עיריית ירושלים טוענת שהדבר נעשה ללא ידיעתה ואילו באופוזיציה טוענים כי העירייה משקרת
 

הפיתרון שהציע משרד החינוך, הוא להוסיף לכל כיתה רגילה 2 תלמידים בעלי לקות. הפיתרון הוא לא ריאלי, זאת משום שכיתה של 40 תלמידים היא כיתה צפופה שקשה ללמד בה. אפילו שהתגברנו על בעיית הצפיפות, נותרנו עם בעיה נוספת: ישנם בתי ספר, שמראש קיימות בהם כיתות עם 40 ילדים, מצב זה מותיר תלמידים רבים מיותמי כיתה. מה שמטריד במיוחד הוא, שהעירייה טוענת כי היא איננה מכירה את ההחלטה שהתקבלה ו ב - 1.9.2011 תלמידים רבים יוותרו מחוץ למערכת הלימודים.  
 
 מנכ"ל  "הכל חינוך" הרב שי פירון אומר: זו שוב הוכחה של סדר עדיפות קלוקל ולקוי. לילדים בכיתות קטנות סיכוי גדול להצליח. שילובם בכיתות של 40 תלמידים גוזלת מהן את העתיד.
 
באופוזיציה טוענים כי לפני כמה שבועות, שר החינוך הציע להעביר לעירייה 1.6 מיליון שקל לחיזוק מערכות החינוך בשכונות. התנאי למימון היה, 400 אלף שקל נוספים שהיו צריכים להגיע מהעירייה. ראש העיר ברקת סירב.
 
יו"ר האופוזיציה מאיר תורג'מן: "אני מכיר את הנושא ומצטער עליו. הבסיס לכל הבלגן אומר תורג'מן הוא בכך ששר החינוך אינו מאמין בעיריית ירושלים. אני כמעט בטוח שההחלטה אינה ארצית וגורפת, וכי בפריפריות תשארנה "הכיתות הקטנות". לא ייתכן שראש העיר יבטל הסעות וקייטנות. לא כולם יכולים לשלוח את ילדיהם לקייטנות בחו"ל כפי שעושה ברקת. אחרי שיחה עם ראש העיר, הבנתי שהוא מעדיף ללכת עם ראש בקיר, התשובה שלו לבעיות החינוך, היא להמריד את מנהלי בתי הספר נגד שר החינוך. כדאי שברקת יתעורר ויבין כי חינוך הוא חלק בלתי נפרד מקידום העיר, אי אפשר להתעסק רק עם תרבות".
 
תגובת העירייה: "לא היה ולא נברא. מנהלת חינוך ירושלים לא מכירה החלטה כזו של משרד החינוך לבטל את התקציב לכיתות החינוך המיוחד. שר החינוך מעולם לא פנה לראש העיר בעניין המתואר".
 
תגובת משרד החינוך: המשרד מקדם מדיניות לשילוב תלמידים עם לקויות למידה קלות בתוך המסגרות הכיתתיות  הרגילות. תלמידים אשר נזקקים לסיוע, משרד החינוך יעניק להם את התמיכה והמעטפת החינוכית הנדרשות.    

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה