גוגל השיקה את "גוגל סטריט ויו" בירושלים - הצילומים יחלו בקרוב



במסיבת עיתונאים בכנסיית סנט אנדריוז הבוקר, הכריזה חברת גוגל על התחלת צילומי "גוגל סטריט ויו" - השירות אשר יאפשר לכל אדם בעל גישה לאינטרנט - "להתהלך" ברחובות ירושלים. ראש העיר ניר ברקת, אמר בטקס: "ככל שמכירים יותר טוב את ירושלים – כך מצבה משתפר"

ראש העיר יחד עם מנכ"ל גוגל על רקע רכבי הצילום
גוגל סטריט ויו מאפשר לגולשים לצפות ברחובות ערים ביותר מ-30 מדינות ברחבי העולם מנקודת מבטו של הולך הרגל. בעזרת מצלמות פנורמיות מיוחדות המורכבות על גבי רכבים ואופניים, הרחובות (וכל אשר נמצא בהם..) מתועדים ומועלים לאחר מכן לרשת, כאשר הצפייה מאפשרת למשתמש להרגיש כאילו הוא נמצא ברחוב, ויכול להביט לכל עבר, 360 מעלות, וכן לנוע בחופשיות כאילו היה צועד בעצמו ברחוב.

מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל בישראל, הצהיר במסיבת העיתונאים כי הוא "גאה שישראל נמצאת על המפה הדיגיטאלית העולמית", וציין כי במסגרת השירות לא יצולמו אך ורק רחובות, אלא גם אתרי תיירות ומורשת, דוגמת: העיר העתיקה, עין כרם, העיר הלבנה בת"א, מקדש הבאהים בחיפה, הכנרת, ים המלח, מכתש רמון, שוק מחנה יהודה, שוק הדייגים של יפו, ועוד.
 
בתגובה לשאלות בנוגע לפגיעה בפרטיות של אנשים פרטיים העלולים "להיקלע" לצילומים שלא ברצונם, או פגיעה אפשרית באלמנטים של ביטחון המדינה, השיב ברנד כי "חברת גוגל התייעצה וממשיכה להתייעץ עם גורמי הביטחון במדינה, אשר בחנו את השירות ואישרו אותו להפעלה כאן בארץ. רכבי הצילום עוברים רק בדרכים ציבוריות אשר מותרות לכולם". בכל הנוגע לפרטיות של אנשים,נאמר כי "השירות מטשטש תווי פנים וכן פרטים כמו לוחיות רישוי של רכבים". למי שדעתו עדיין אינה נחה מההסבר, הוסיף ברנד כי "התמונות אינן עולות בזמן אמת, אלא רק כעבור מספר חודשים. ישנו מנגנון אשר יאפשר לכל אדם לבקש מחיקה או טשטוש של כל פרט שיפורסם, אשר הוא ירגיש כי פרסומו פוגע בפרטיותו".

 

ברקת: "ככל שמכירים יותר טוב את ירושלים – כך מצבה משתפר"

 
ראש העיר ניר ברקת, נשא אף הוא דברים במסיבת העיתונאים: "לירושלים יש ביקוש של למעלה מ - 3 מיליארד אנשים ברחבי העולם המבקשים להגיע ולראות ולחוות אותה.
אנו שואפים להמשיך ולפתח אותה, לשמר את חופש הדת, ולהפוך את הביקור בעיר לאטרקטיבי יותר ויותר. ככל שמכירים יותר טוב את ירושלים – כך מצבה משתפר".
ברקת הוסיף ואמר כי להערכתו - כאיש הייטק במקצועו, שירות ה"גוגל סטריט ויו" הוא מסוג הטכנולוגיות העתידות לשנות את תפיסת עולמם של האנשים בעולם, ו"לחולל שינוי אמיתי בהתנהגות צרכנים בתחום העסקי, התיירותי החינוכי וכן הלאה. "אנשים יחושו את ירושלים מרחוק, ויתכננו את הביקור שלהם בעיר בצורה טובה יותר", ציין ברקת, אשר הודה בסיום דבריו לאנשי חברת גוגל על ההתעקשות להתחיל את הפרוייקט בארץ דווקא בירושלים.
 
גוגל תחל את צילומיה בשבועות הקרובים, תחילה ברחובות ירושלים (כולל בשכונת מאה שערים), לאחר מכן בערים תל אביב וחיפה - ובשאיפה לכסות לאחר מכן אזורים נרחבים ומקיפים ככל האפשר בארץ.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה