טיול אחד בשבוע עם שלום אורן- לים של ירושלים



הוא אומנם לא נכלל בין שבעת פלאי תבל החדשים, הוא מצטמק והולך, והמים איך להגיד לא כל כך טעימים, אבל אין מקום מתאים ממנו לטיול בימים הקפואים של דצמבר

אם אתם רוצים להפשיר את העצמות לזרוק את המעילים והסוודרים ללבוש טי שרט ולתפוס קצת שמש, ימי החורף הם הזמן לרדת למקום הנמוך ביותר בעולם. וזה הרבה יותר קרוב ממה שחשבתם.

עולים על כביש בגין דרום, עוברים את צומת הגבעה הצרפתית לכיוון מעלה אדומים ופשוט יורדים בכביש לצומת אלמוג. הכביש שופץ ברובו והוא בן ארבעה מסלולים.

אפשר לעצור בירידה ליד חאן השומרוני הטוב ולהצטלם ליד השלט שמורה על גובה פני הים .(.התיכון)  נקודת האפס בין 800 המטרים של ירושלים לבין -422 של ים המלח. אתם פשוט יורדים 1200 מטר במרחק של 30 ק"מ.עין פשחה בימים הטובים

בצומת אלמוג ( גם בדרך חזרה) בתי קפה,חנויות , מאהלים בדווים ורכיבה על גמלים.

משם ממשיכים מזרחה עד לקיבוץ קלי"ה שם נעצור בגן לאומי קומראן. תחילתו של הישוב במאה השמינית לפני הספירה תקופת המלכים.

הישוב התקיים עד לחורבן בית ראשון שאז נבנתה במקום מצודה.המקום ננטש ונבנה שוב במאה השנייה לפני הספירה בתקופת בית שני.השם קומראן פרושו ירח בשפה הערבית. קומראן מקום מבודד במיוחד והיה מקום אידאלי לאיסיים.

את המים קיבלו גם משטפונות וגם ממעיינות עין פשחה הסמוכים.במקום תוכלו לראות שרידים של הישוב,תעלות המים, בריכות האגירה והמקוואות. על חייהם של האיסיים ועל מגילות ים המלח כדאי לראות ולשמוע במיצג האור קולי במקום.. המוזיאון  והמיצג האור קולי פתוחים  בשישי מ 08:00-15:00   ובשבת  מ 08:00 – 16:00.

אחרי ההסטוריה נמשיך דרומה לעיינות צוקים היא עין פשחה .( פשחה- מבוקע,שבור)  עין פשחה היא שמורת טבע. רק חלק קטן מהשמורה פתוח לקהל ובו מעיינות טבעיים  ובריכות שכשוך. תמצאו שם צל, שולחנות פיקניק,שירותים והמון צמחיה. לא תוכלו שלא להרגיש את ריח עצי האשל ושיחי המלוח שאופיינים למעיינות במדבר.במקום ע"פ הממצאים הפיקו את בושם האפרסמון בתקופה ההרודיאנית.

עין פשחה, זה פשוט להיכנס ולהנות. אידאלי לילדים. המקום ממחיש את התייבשות ים המלח ותוכלו לראות כמה התרחק החוף בשנים האחרונות.( יש מוט סימון)

תצפית על ים המלח

אפשר לסיים כאן אבל אני ממליץ לנסוע דרומה לכיוון מצפה שלם ,לעלות למצפה דרגות לנסות להיכנס לכפר כדי להנות  מהתצפית המדהימה אל ים המלח.יש סיכוי טוב שתפגשו בדרך עדרים גדולים של יעלים.שווה.

 טיול מהנה ובטוח,

ממני שלום אורן.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה