פסטיבל הקרח הבינלאומי הראשון בישראל



בירושלים נבנתה "עיר קרח" בה פוסלו בקרח אתריה המפורסמים של ירושלים הם מוצגים בקומפלקס ענק בטמפרטורה של 10 מעלות מתחת לאפס

העיר ירושלים מארחת החורף את פסטיבל הקרח הבינלאומי הראשון בישראל  למשך חודשיים במתחם הרכבת בעיר.

לצורך הפסטיבל הראשון מסוגו וגודלו בישראל, הוקם  קומפלקס ענק שיובא במיוחד מבלגיה בשטח של 1500 מ"ר אשר בו פוסלה תערוכת הקרח הגדולה והמרהיבה שכמותה לא הייתה בישראל.

בסמוך לקומפלקס הענק הוקמו אולמות החלקה על הקרח, מתחם הופעות ובר העשוי כולו כמובן מקרח. כל אלו יצרו מתחם בילוי ענק שימשוך מאות אלפי מבקרים מהארץ ומהעולם לירושלים. 

בתוך הקומפלקס הענק שמופעל בטמפרטורה של 10 מעלות מתחת לאפס, הוקמה תערוכת פיסול בקרח שבה מוצגים אתריה הייחודיים של ירושלים, בהם: מגדל דוד, היכל הספר, "המפלצת" המפורסמת, הרכבת הקלה ועוד. המבקרים ייכנסו דרך "שער יפו" בגרסת הקרח, ויעברו במסלול חוויתי במתחמים שונים בהם ייהנו ממגלשות קרח ואטרקציות נוספות הקשורות למיצגים השונים.  את התערוכה יסיימו בבר שכולו עשויי מקרח. 

הפקת הפסטיבל הינה מבצע לוגיסטי מהמורכבים ביותר שהיו בארץ. לשם הפסטיבל יובא מתחם מיוחד מבלגיה בגודל של 1500 מ"ר, נבנתה מערכת קירור אשר תקרר את המבנה לטמפ' של 10- מעלות ותדאג לזרימת אוויר נכונה, ופוסלו מאות טונות של בלוקי קרח  אשר הפכו לפסלים ומיצגים מרהיבים.

בחודש פברואר , הגיע לארץ מסין קבוצה של 35 אומנים, פסלים, תאורנים, מעצבים ובנאים, אשר במהלך חודש ימים עיצבו  והקימו  את תערוכת הקרח. עבודת ההקמה האינטנסיבית לוותה באנשי מקצוע ישראלים ומתורגמנים.  

צוות קונספטואלי נרחב שקד על תוכני הפסטיבל תוך מתן דגש על חווית המבקר שתשלב בתוכה אתרים ירושלמים המפוסלים בקרח ואת עולמם של הילדים.  

הפסטיבל יתקיים בחודשי מרץ-אפריל 2012 במתחם הרכבת בירושלים

 

 

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה