בית המשפט גזר שנתיים מאסר על "השודד מהפייסבוק"



בית המשפט המחוזי גזר אתמול (ראשון) שנתיים מאסר בפועל וקנס של 10 אלפים שקלים על חסן אבו אל-הוואה, ששדד אזרחית מהפיליפינים שהכיר בפייסבוק, וגרם לפציעתה באופן קשה לאחר שנתלתה על רכבו בעת שניסה להימלט. עוד התברר, כי לנאשם מעולם לא היה רישיון נהיגה

 
בית המשפט המחוזי בעיר הטיל אתמול בבוקר (ראשון) עונש מאסר של שנתיים בפועל ועוד שנה על תנאי על חסן אבו אל-הווא, תושב א-טור בן 20, שהורשע בשוד אלים ובנהיגה פרועה ללא רישיון בחודש ספטמבר האחרון.
 
מחקירת האירוע התברר כי אל הווא הכיר את קורבן השוד, אזרחית הפיליפינים בשם מלאני סוארז בת ה-35, ברשת ה"פייסבוק" באינטרנט, וקבעו להיפגש בעת ביקורה של סוארז בעיר הקודש.
 
ביום האירוע, השניים טיילו ברחבי העיר ובשעות הערב הגיעו אל אזור התחנה המרכזית", מספר סנ"צ אלי כזרי, סגן מפקד תחנת מרחב ציון. "בשלב מסוים התגלע ביניהם ויכוח, והשודד חטף מידי האישה את תיקה אשר הכיל סכום כסף גדול, והחל להימלט בנסיעה פרועה". 
 
באותו רגע כאמור, זינקה סוארז על מכסה המנוע של הרכב, ונשארה אוחזת בו גם כאשר אל-הווא החל בנסיעתו הפרועה, תוך שהיא צועקת אל עבר העוברים והשבים לעזרה וכי היא נשדדה. בניסיון "לנער" את סוארז מהרכב, אבו-הווא "שבר את ההגה" ימינה ושמאלה מספר פעמים תוך כדי נסיעה, ואף פגע במספר כלי רכב נוספים וגרם לפציעתם הקלה של ארבעה אנשים נוספים.
 
לבסוף סוארז איבדה את אחיזתה, והוטחה אל רצפת הכביש בעוצמה. כתוצאה מכך היא נחבלה בראשה בצורה חמורה ופונתה לאחר מכן אל בית החולים הדסה עין כרם במצב קשה כשהיא מונשמת ומחוסרת הכרה, ושוחררה רק כעבור מספר ימים.

כוחות משטרה שהוזעקו למקום ניהלו מרדף אחר אבו-הווא עד שעצרו אותו בסמוך לבית החולים שערי צדק. מחקירתו במשטרה מתברר כי היה בגילופין בעת האירוע, וכלל אינו מחזיק ברישיון נהיגה.

אתמול כאמור, גזר השופט צבי סגל שנתיים מאסר על הנאשם, וכן פסק כי עליו לשלם פיצויים בך עשרת אלפים שקלים לסוארז.
 
צפו בסרטון וידאו של האירוע כפי שנקלט במצלמות האבטחה:


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה