סאבלימינל ממוסחר?!?



חנן ליפסקין ושחר ניסנזון יצאו לברר מה עומד מאחורי האיש והתדמית קובי שמעוני או בשם הבמה שלו "סאבלימינל"

סאבלימינל חוזר עם אלבום חדש וסינגל שהולך להקפיץ לכם את הטקילה עם הספרייט. בפסח הקרוב מצופה להגיע לעולם אלבום חדש שיסכם לנו יותר מעשור של עשייה, מוזיקה והמון אופי.

כיאה לאמן ראפר מצליח מחזיק באמתחתו קובי שמעוני - או בשם הבמה שלו סאבלימינל הרבה סתירות ומניירות של סטאר, בין אם הוא מופיע במדורי רכילות כשהוא קונה מיטה יוקרתית ב-50 אלף שקל לבין היותו ציוני ומייצג את הקול של העם.

למרות התדמית של הראפר הקשוח סאבלימינל נמס כל פעם שהוא מדבר על ההיריון הצפוי לו עוד חודש , שר בעברו על היותו קלאבר מתהולל אך מקפיד להצהיר שהוא גבר של אישה אחת.

בין הקלאסי אל הפרסי סאבלימינל הביא לנו את המוזיקה השחורה מה"אנגדרגראונד" של ישראל למיינסטרים בתחנות הרדיו השונות, לא מתבייש שקוראים לו ממוסחר ולא מפחד להגיד "אני זה אני" ממשיך סאבלימינל בצדקת דרכו ומאמין שעם האופי המיוחד שלו הוא יישאר במקום הראשון במצעדים מקום שכבר מזמן לא זר לו. כל הניגודיות הזאת השאירו הרבה שאלות ולשם כך נפגשנו לבדוק מספר פרטים לגביו.  

הצלחנו להשיג את סאבלימינל, שזה הישג כשלעצמו.   סאבלימינל מאוהב?!?

בימים אלו כאשר סאבלימינל עובד על 2 אלבומים המכוונים לקהל העולמי לקראת השנה החדשה שאלנו אותו מספר שאלות שיעזרו לנו להבין את סאבלימינל האמיתי.

סאב, בתור ראפר שמחזיק כבר מעל לעשור במוזיקה הישראלית, איך אתה מצליח להישאר בטופ?

קודם כל זה מוזר לי שהזדקנתי אני זוכר את תחילת הדרך שלי עוד מ-1999 שזה כבר במאה אחרת ועוד לא גידלתי קמטים שזה כבר טוב, בעיקרון אני חושב שאני יודע לעשות את הראפ, ואת האלקטרו יותר טוב מכולם, אני מבחינתי לא מפחד מכלום. אני אוהב את האתגר שיש למוזיקה להציע לי, כמו הקלישאה הידועה כל יום זה אתגר חדש בשבילי.

לדוגמא שיתוף הפעולה עם הגבעתרון, זה קיצוני מאוד, לעשות חידוש לשיר "בת 60" ולהעמיד אותו בשורה ראשונה בכל המצעדים בארץ ולגרום לכל אחד בארץ להתחבר לשיר בין אם זה לאוהבי הז'אנר המזרחי, האלקטרוני, הפופ והארץ ישראלי כולם התחברו אליו, זה גרם לי להרגיש כמו הזייה. הסוד הוא בשילוב, ותמיד לאתגר את עצמי בתור אומן, זה הדלק שמניע אותי.

הציניקנים יאמרו שאתה סוג של זיקית, כשז'אנר מסוים הוא במיינסטרים אתה תהיה שם?

ההבדל ביני לבין זיקית, זה שאני תמיד אני! עם אותה אג'נדה, זה לא שפעם אחת אני ציוני לאומני ופעם אחת שם זין על המדינה.

בתור אומן, בא לי לגוון את סוגי המוזיקה ובטח בשנים האחרונות שהמוזיקה משתנה כל הזמן. בתור אומן צריך לדעת מה שולט בשוק.

אז אתה בעצם אפשר לאמור שסאבלימינל מוציא שירים טרנדיים ולא עקבי אחרי עצמו?

ממש לא! אני לא יכול לשיר מזרחית, כי אני לא זמר מזרחית, אבל אני כן יכול לשתף פעולה עם זמר כזה, ולהביע את עצמי, באלבום האחרון יוניברסל אין שום שיר שמשלב מזרחית, אבל כן ניגנתי דאנס, שזה ז'אנר שלא דיבר אליי לפני ובעצם קפצתי לעולם הזה, נכון לאלבום האחרון זה סאבלימינל באותו הרגע.

אנחנו חוזרים לנקודה שבה סאבלימינל נתפס בעינינו כממוסחר?

אני ממוסחר, אני גאה להיות ממוסחר! מה שאני מוכר אנשים אוהבים לקנות וקונים. יש הטוענים כי ממוסחר זה לא טוב אז אני אגיד לך שזה קבוצה של אנשים שלא מצליחים במה שהם עושים והם לא מכוונים את הראש להצלחה אלא לכישלון, ואז שהם נכשלים הם מתרצים את זה בטענה "אני אומן אני לא ממוסחר". אז אני אחדש לכולם: אומן טוב זה אומן שרוצים לראות אותו ולשמוע אותו! אני הראשון שעמד וצעק את זה על במות בישראל ומסחרתי את התחת למוזיקה שלי, אם זה במוצרי לוואי, או במהפכה בעולם הסלולארי, אני לא רואה במסחור שום דבר רע!

סאבלימינל הוא ראפר? או סוחר פרסי ממולח?

(צוחק) יש בי איזה משהו קצת מיוחד לעומת הרבה אומנים שאני מכיר, יש בי את הנשמה הקטנה הזאת שאומרת לעשות מוזיקה מאהבה ולא יותר, אבל מצד שני יש גם את הפרסי או את הטוניסאי, של אבא שלי שהיה צריך לעבוד בשביל להרוויח למשפחתו ולעצמו אוכל. אני חלק מהמדינה הזאת, החוק הראשון זה להתפרנס בכבוד, אז אני צריך להצליח במוזיקה שלי ואם אני יכול לשלב בין האהבה שלי לפרנסה שלי אז אני מאוד מאושר. בלי דאווינים של מוזיקה רק לנשמה ורק לצורך עשייה.

סאבלימינל נחרט בזיכרון של כולנו על העטיפה של אלבומו השלישי האור והצל עם היד שמחיקה בידה אדמה ושרשרת עם מגן דוד , מאז הפכנו את סאבלימינל לזמר הציוני שלנו, רצינו לדעת מה יש לו להגיד על המתרחש היום ואיפה הציונות ממוקמת בחיים שלו לעומת פעם?

חשוב לי להבהיר שאני עדיין ציוני בדיוק כמו אז. השיר עיניים לא פחות ציוני, הכול מלמעלה לא פחות מסורתי, פשוט הראפר שיושב על ביט נמוך וכינורות ברקע ושר על נושא מאוד כואב, את זה כבר עשיתי, ויש מספיק חקיינים שלי שעושים את זה היום, אני מבחינתי, משדרג.

בתור אחד, שבתחילת דרכו שר הרבה מאוד שירי מחאה, קצת היה חסר לנו לראות אותך ב-2011 לא מופיע על במות המחאה למרות שאתה זה שהעלה את הנושאים האלה באלבומים שלך?

קודם כל אף אחד מנציגי המחאה לא פנה אלי ולא הוזמנתי למחאה, ויתרה מזאת אני רוצה לציין שאני לא אחד שמנסה להרוויח קופון פוליטי מהמחאה, לא רציתי שאתפס כאחד שממנף את המחאה לאינטרסים האישיים שלו. הייתי באוהלים, הסתובבתי בין האנשים והרחתי את הריח הפוליטי העז שהיה באוויר שם וזה כאב לי שהמחאה הפכה לעניין פוליטי ולא לעניין חברתי.

אתה יודע מפריע לי כל כך הרבה דברים החל מבני הפלאסמורה שתקועים כבר 20 שנה באפריקה ולא מעלים אותם לארץ בזמן שדרום ת"א מתמלאת בסודנים , מפריע לי שאנשים מתביישים שהם יהודים בעולם ומסתירים את היהדות שלהם, מפריע לי שאין אחדות בעם - אני מעביר את המחאה שלי בשירים שלי , בקול שלי ובדרך שלי. שלא תבין אותי לא נכון אני מעריך את כל האומנים שהופיעו שם והוציאו אנשים מהבתים - לי זה לא התאים.

עכשיו, שאתה מתחיל לחשוב על פרויקטים בחו"ל, זה לא סוטר את הציונות והיהדות שאתה כ"כ דוגל בה?

דווקא ההפך, המוזיקה שלי בארץ מייצגת אותי כשגריר מוזיקאי בחו"ל, עשיתי שערים וראיונות שמכירים בי כנציג הציוני של ישראל. הפרויקט הקרוב ינקוט פחות בגישה של "אני יהודי, ואני ישראלי" אלא יותר מהמקום האומנותי, ואתה יודע הלוואי שהיה לי שיר אחד או 2 שיצליחו בארה"ב או באירופה, הייתי יכול להתפרנס מזה ולהשקיע פה את הכספים, במדינה שלי.

אז הביצה הישראלית כבר קטנה עלייך?

תשמע הביצה הזאת זה הבית שלי, הרבה דברים מכעיסים אותי ובטח שאני מרגיש שהם קטנים עליי, אבל התפקיד שלי זה לשפר ולעזור, אני לא ארים ידיים ואני אלחם ואשקיע. אני יכול להמשיך להוציא להיטים, אבל זה עבודה שלא נפסקת, אם בארה"ב אני אוציא להיט אחד, אז אני מסודר לכל החיים. פה,כמובן שאני גם מצליח, זה לא מספיק לי, כי אני רוצה להצליח בענק!

איך אתה מתכוון לכבוש את השוק המקומי במדינות שאתה רוצה להתפרש אליהם?

אחת הדרכים שלי לקבל חשיפה זה להתערבב שם, אחרי הכול עוד לא מכירים אותי מספיק אנשים שם, ודרך אמן מצליח אוכל להתחבר למאזינים המקומיים בקלות יתרה.

אז מה מצפה לנו מסאבלימינל בקרוב?

השנה כבר הוצאתי את הלהיט "מאוהב" עם לירן אביב שכבר חולש על כל תחנות הרדיו בישראל, וכמובן את השיר "יש לנו אהבה" עם אתניקס, אלו הם שירים מתוך פרויקט שאמור לצאת לקראת החגים, שיאגד את הלהיטים הכי גדולים שלי שאליהם צירפתי 5 שירים חדשים.

האוסף הזה יהיה מהודר במיוחד, מפרחים בקנה, עד ילד רחוב ועוד ועוד, ירכז באלבום כפול אחד, פרק שלי בחיים ויותר חשוב מזה פותח פרק חדש שבו אני מתכנן להתפצל לשתיים: כיוון אחד, ידבר יותר לחו"ל, להכניס הרבה אלקטרוני, והשירים בו יבוצעו באנגלית והפרויקט השני יכוון לקהל המקומי בישראל, שבו אני אכניס את ההיפ הופ הישן והטוב ואתן נגיעות חדשות של 2012, זה מהלך שיהיה לא פשוט, אבל יש לי הביטחון לעשות ולהצליח.

לכבוד 2012 מה נוכל לאחל לך?

קודם כל היצירה הכי חשובה של החיים שלי עומדת להיות מוכנה, אשתי כבר בחודש שמיני להריונה ואני עומד להיות אבא, אני כ"כ מתרגש, שבאמת כל מה שדיברנו עליו עכשיו מתגמד לגמרי, לעומת ההתרגשות והחוסר ידיעה לקראת מה אני הולך בפרק החדש הזה של החיים, כמובן שהבן שלי ושאשתי אינס יהיו בריאים והכול יעבור בשלום.

מעבר לזה, מה שהייתי רוצה זה להתרכז יותר במוזיקה, כי בשנים האחרונות עבדתי יותר מאחורי הקלעים, ובעיקר עבדתי בשביל אומנים אחרים, ואני רוצה להתרכז עכשיו בי, בסאבלימינאל. אני רוצה לתת 100% בשביל עצמי וכמובן רק בריאות ואושר לכל מדינת ישראל!

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה