האביב הערבי



מרטין אינדיק, שגריר ארה"ב בישראל לשעבר ואחד האנשים המקורבים ביותר לשרת החוץ האמריקאית, הילרי קלינטון, יגיע מחר לישראל להשתתף בכנס הבינלאומי השלישי על המזרח התיכון המשתנה, שייערך ביום שלישי הקרוב בקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית

מרטין אינדיק, כיום סגן נשיא מכון ברוקינגס בוושינגטון, ינתח את ההתפתחויות העכשוויות במזרח התיכון ואת השלכותיהן, ועל האסטרטגיה של ארה"ב כלפי האביב הערבי. בהמשך ירצו בכנס, על התפתחויות פנימיות בחברה ובפוליטיקה הפלסטינית ובהשלכותיהן על היחסים עם ישראל, תנועות אסלאמיות במציאות משתנה, מדיניות החוץ התורכית לאור התהפוכות באזור ובחלק ממדינות האביב הערבי – סוריה, מצרים ולוב.

מלבד אינדיק, יגיעו להרצות: פרופסור אייל זיסר, דוקטור יאיר הירשפלד, העיתונאי רוני שקד, פרופסור עמנואל סיוון, פרופסור דרור זאבי, ודוקטור ענת לפידות-פירילה. בכנס ישתתף גם מרצה אורח מתורכיה, דוקטור קיוואנץ' אולוסוי, שירצה על מצב הדמוקרטיה בתורכיה והשפעת הדבר על מדיניות החוץ שלה.

הכנס יתקיים בבית מאירסדורף בקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית ביום שלישי הקרוב ויערך על ידי המכון למחקר על שם הרי ס. טרומן למען קידום השלום והמכון ללימודי אסיה ואפריקה ובחסות קרן רות ומרדכי אביר. בהמשך תחולקנה, מלגות אביר לסטודנטים לקראת תואר שני בלימודי האסלאם והמזרח-התיכון. הכנס יתקיים בשפה האנגלית ויהיה פתוח לקהל הרחב.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה