הקרב על חינוך חינם מגיל 3



ראש הממשלה נתניהו, הצהיר על כוונתו להביא לאישור השרים את ההצעה לחינוך חינם, אבל הקיצוץ הרוחבי בגובה 4% שנדרש בתקציבי משרדי הממשלה, הביא להתנגדות רבה בקרב 14 שרים, ביניהם: ליברמן, אלי ישי, אהוד ברק וסילבן שלום. בעקבות זאת, לא ברור לפי שעה האם אכן תיערך הצבעה

שעות אחדות לפני ישיבת הממשלה השבועית, נותר בערפל גורלה של התכנית שהתכוון להביא ראש הממשלה בנימין נתניהו לאישור השרים - שתאפשר חינוך חינם מגיל 3. בעקבות התנגדות עזה בקרב שרי ישראל ביתנו וש"ס לקיצוץ הרוחבי בתקציבי משרדי הממשלה לצורך הפניית משאבים לפרויקט, ייתכן שנתניהו לא יוכל להשיג רוב ליוזמה - ולכן ייאלץ לדחות את ההצבעה.

לפי שעה, מסתמן כי 14 שרים יצביעו נגד התכנית - בהם נציגי ישראל ביתנו, ש"ס, ארבעת שרי סיעת העצמאות והשר סילבן שלום מהליכוד. נוסף עליהם, עשוי גם עמיתו של האחרון לסיעה, השר גלעד ארדן, להתנגד ליוזמה.

המתנגד הבולט ביותר לקיצוץ הרוחבי הוא שר החוץ, אביגדור ליברמן. בשבוע שעבר הוא הצהיר על כך שבכוונתו להגיש הצעה אלטרנטיבית שתקבע חוק חינוך חובה כבר מגיל שנתיים - בתנאי ששני ההורים עובדים ושירתו בצבא.

אנחנו לא נתפשר", הבהיר ליברמן - ועקץ את יוזמתו של נתניהו באומרו: "לא צריך לשפוך כסף על תכנית לא רצינית. זה רק יעודד בטלה ואבטלה. כמו שזה עכשיו - זה לא יהיה ולא יעבור. הדרך שבה מוצע כרגע השינוי לא נבדקה מספיק ונעשתה בהינף יד. חייבת להיות החלטה רצינית ואמיתית, לא תעלול".

ליברמן הסביר גם כי שיקול נוסף שעמד ביסוד החלטתו להתנגד לתכנית הוא ש"הערבים והחרדים הם המרוויחים הגדולים. המטרה צריכה להיות להקל על אותם האנשים שנושאים בנטל. איננו צריכים לסבסד קבוצות קיצוניות דוגמת פעילי התנועה האיסלאמית או הסיקריקים ונטורי קרתא". 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה