"אלי ישי נתן גט לעולם התורה"



המאבק סביב בחירתו של הרב הראשי הבא של ירושלים עולה מדרגה. מודעות ("פשקווילים") בגנותו שר הפנים אלי ישי פורסמו ברחבי העיר, והקוראות לרב יצחק יוסף (בנו של מר"ן עובדיה יוסף) - להסיר את מועמדותו למשרה.

"ציבור החרדים לדבר ה' המומים ומזועזעים מגודל החוצפה של מר אלי ישי וחבר מרעיו, שכרתו ברית עם ראש העיר מר ניר ברקת, ועשו 'דיל מסריח' על מנת להביא לבחירת רב ראשי אשכנזי ציוני בעיה"ק ירושלים, והפקיד ביד ראש העיר רוב גדול מנציגי בתי הכנסת בגוף הבוחר את רבני ירושלים". כך נכתב בפסקה הפותחת פשקוויל חריף אשר נתלה בסוף השבוע ברחבי השכונות החרדיות בעיר.

הפשקווילים, אשר אינם חתומים בידי אף גורם, ועדיין לא ידוע מי העומד מאחורי פרסומם, הם חלק נוסף בהתחממות המאבק סביב הבחירות הקרבות למשרת הרבנים הראשיים בעיר. 
 
לאחרונה פורסם, כי לאחר מאבק ממושך שהוביל ראש העיר ניר ברקת, שכלל לא פחות משלוש עתירות לבג"צ נגד החלטת שר הדתות  - הוחלט כי לא ייקבעו קריטריונים מוקדמים לקביעת זהותם של הרבנים הראשיים לעיר.

אלה העומדים מאחורי הפשקוויל, רואים במהלך זה מעין "דיל מסריח" שנעשה בין ברקת לישי, על מנת להבטיח את בחירתו של הרב יצחק יוסף, בנו של מר"ן הרב עובדיה יוסף - לתפקיד הרב הראשי של העיר, ומכאן נולד המהלך שהוביל להחלטה לשנות את הרכב הנציגים הבוחרים את המועמדים.

בהמשך המודעות שפורסמו, נכתבה גם "פנייה אישית" לרב יצחק יוסף, בבקשה שיסיר את מועמדותו, "אחרת רבים מקרב הציבור החרדי יתנער ממרותו", כך נכתב על ידי מחברי הפשקוויל.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה